/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Cezar
2009-01-23, 11:39
Oznaczenia na wale korbowym
Autor Wiadomość
Jarsonowski
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-13, 16:00   Oznaczenia na wale korbowym

Cześć wszystkim,



Zabrałem się za regulację zaworów, mam pytanie co oznaczają znaki rozmieszczone na obwodzie koła na wale korbowym? FT i RT to wiem, interesują mnie wszystkie pozostałe. :?:
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-14, 23:34   

Pewnie są to jakieś charakterystyczne punkty suwu silnika ale te oznaczenia przy wszystkich czynnościach serwisowych jakie można wykonać rozbierając i składając silnik na części pierwsze są do niczego nam jako użytkownikom nie potrzebne także interesuje nas tylko FT i RT. Ale jeśli ktoś dokładnie wie co to jest to też chętnie poczytam :)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Jarsonowski
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-15, 00:32   

Wracając jeszcze do regulacji zaworów, czy w naszych VT 500 przypadkiem luz zaworowy nie ulega zwiększeniu po nagrzaniu silnika? Zauważyłem wczoraj coś ciekawego, a mianowicie dwa dni temu sprawdziłem luzy na zimnym silniku i tak w pierwszym cylindrze ssące i wydechowy ok. 0.1mm, w drugim cylindrze ssące ok. 0.1mm i wydechowy b.ciasno 0.1mm (nie mogłem przesunąć po szerokości szczelinomierza). Przyjechałem wczoraj z pracy, moto gorące i postanowiłem sprawdzić luz w tym zaworze wydechowym w drugim cylindrze i co? szczelinomierz 0.1mm przeszedł bez oporu a na zimnym nie mogłem go włożyć zatem o co chodzi? mam pytanie czy porównywaliście luzy na gorącym silniku?

Robiłem wszystko jak należy - na 100%. :shock:
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2008-08-15, 08:30   Re: Oznaczenia na wale korbowym

Jarsonowski napisał/a:
Cześć wszystkim,



Zabrałem się za regulację zaworów, mam pytanie co oznaczają znaki rozmieszczone na obwodzie koła na wale korbowym? FT i RT to wiem, interesują mnie wszystkie pozostałe. :?:




A jakie masz tam jeszcze znaki??
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-15, 10:32   

Jarsonowski napisał/a:
Wracając jeszcze do regulacji zaworów, czy w naszych VT 500 przypadkiem luz zaworowy nie ulega zwiększeniu po nagrzaniu silnika? Zauważyłem wczoraj coś ciekawego, a mianowicie dwa dni temu sprawdziłem luzy na zimnym silniku i tak w pierwszym cylindrze ssące i wydechowy ok. 0.1mm, w drugim cylindrze ssące ok. 0.1mm i wydechowy b.ciasno 0.1mm (nie mogłem przesunąć po szerokości szczelinomierza). Przyjechałem wczoraj z pracy, moto gorące i postanowiłem sprawdzić luz w tym zaworze wydechowym w drugim cylindrze i co? szczelinomierz 0.1mm przeszedł bez oporu a na zimnym nie mogłem go włożyć zatem o co chodzi? mam pytanie czy porównywaliście luzy na gorącym silniku?

Robiłem wszystko jak należy - na 100%. :shock:


Weź monetę, kawałek deski, wbij dwa gwoździki w deskę tak, żeby moneta przeszła między nimi bez luzu. Później podgrzej monetę nad gazem i spróbuj ją przesunąć między gwoździkami. Jak myślisz, uda się? Zapewniam Cię, że nie.

Może to jest przyczyna?
 
 
accobra
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-16, 11:00   

Witaj:)

Zawory zawsze się ustawia na ciepłym (nie gorącym) silniku (niezależnie od tego czy są samochodowe czy motocyklowe). Trzeba tylko uważać, aby się nie poparzyć:) Nie należy to do przyjemnych doświadczeń:). Zagrzej silnik do jego optymalnej temperatury pracy, wyłącz, odczekaj troszkę aby przestygł do temp ok 60 st. i ustawiaj...

Pozdrawiam,

Marek.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-17, 20:36   

Luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku.... a przynajmniej tak zaleca producent tego silnika ;-)
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
bodek
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-17, 21:20   

Cezar napisał/a:
Luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku.... a przynajmniej tak zaleca producent tego silnika ;-)


Wydaje mi się, że po to jest luz właśnie, żeby się "wybrał", jak silnik się rozgrzeje.
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-08-17, 21:23   

Co do oznaczeń na wale bo chyba Renek pytał to przt znakach FT są ciut wcześniej jeszcze chyba jakieś w stylu FI i "F II" tak mi się wydaje
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Myszak 

Motocykl: Yamaha XTZ 750 Super Tenere
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 43
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-01-23, 10:12   

Odświeżając temat, sam z własnych obserwacji zauważyłem zależności pomiędzy tymi oznaczeniami, otóż:

I FT - oznacza GMP na przednim cylindrze,

I RT - analogicznie GMP na tylnim cylindrze.

Oczywiście, aby dobrze dokonać regulacji, należy mimo wszystko upewnić się o położeniu GMP własnym śrubokrętem, uwzględniając przy tym poszczególne suwy pracy. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM