Regulator napięcia |
Autor |
Wiadomość |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 395 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-29, 11:27 Regulator napięcia
|
|
|
Vt 700 c 87
Czy regulator -w celu sprawdzenia-MUSI byc przykręcony do ramy silnika?
Sprawdzam podpinając wtyczke od alternatora (3 piny) regulator kładę na siedzeniu i podpinam pod 7 pinową wtyczke ( 2 czerwone +,dwa zielone - i jeden czarny) i sprawdzam w ten sposób.Czy dobrze robię? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 258 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-01-29, 17:54
|
|
|
Tak |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1026 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-30, 07:32
|
|
|
Nie musi - obudowa z niczym się nie łączy |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 395 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-30, 14:18
|
|
|
Kosztowało mnie to sporo czasu aby dwa regulatory wypróbowac-przykręcić do ramy-bez rezultatów.Jeden i drugi max dawał 11,60 V-pomiary niby przechodziły dwa- miernikiem-diody niby ok.Dostałem od kolegi do sprawdzenia i myslałem ,ze wpływ na masa ramy.
Ps.Czy kolejność podłączania żołtych przewodów z alternatora-musi zachowac kolejnośc-do regulatora napięcia? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1026 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-30, 15:10
|
|
|
Kolejność żółtych nie ma znaczenia.
Zmierz czy nie masz przypadkiem przejścia pomiędzy żółtymi kablami od alternatora do masy (regulator oczywiście odłącz) |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 395 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-01-30, 17:57
|
|
|
Na moim alternatorze i regulatorze jest ok daje 14,6 V na luzie.Tylko te dwa regulatory dodatkowe chciałem sprawdzić- widocznie złom.Dzieki za info :) |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 395 Skąd: Ustka
|
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 258 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-02-03, 00:43
|
|
|
Ten następny chyba lepszy
https://www.youtube.com/watch?v=KpmvUvpRCEM
Te regulatory były sprawdzane z akumulatorem? 14,6V na jałowym z obciążeniem to nie jest dobrze, a przy wyższych obrotach? |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 395 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-02-03, 06:40
|
|
|
Na luzie ale na ssaniu to sa większe obroty-ręce potrzebne do pomiarów.
Ps.Pod koniec tego filmiku wspomniał o akumulatorach litowo-jonowych-są u nas takie w sprzedaży? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 258 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-02-03, 10:59
|
|
|
Można dostać ale moim zdaniem ma to tylko sens w sportowych gdzie ważny jest każdy kg. |
|
|
|
|
|