/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Lightbary i zasilanie świateł drogowych
Autor Wiadomość
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 54
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-01-20, 13:41   

GREGOR 12 napisał/a:
H4 Led


Jaką H4 Led polecasz do 700C z 1986 r.?
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
jurek okinawa 

Motocykl: ,schadow 750 BMW R1150R
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lis 2022
Posty: 21
Skąd: wlkp
Wysłany: 2024-01-20, 18:42   

Pisałem już na forum- we wszystkich moto jakie miałem , poprowadziłem osobną instalację do oswietlenia przewodami 2,5mm2 do przedniej lampy i tam dopiero załączłem żarówki przez przekażnik, wg. mnie poprawa świecenia +30%, dodatkowo mam do dyspozycji pożądne zasilanie do ew.GPS, lightbary, telefon itp.Myślę ,że w każdym moto jest to pracy na ok.1h /no chyba ,ze to BMW -jak w moim ostatnim nabytku to trzeba 2h/a korzyść na przyszłośc naprawdę nie do przecenienia i wtedy można podłączyć ,,co się chce" :-)
 
 
GREGOR 12 


Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 54
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 94
Skąd: MILONKI
Wysłany: 2024-01-20, 19:27   

Matrix, ja mam Osram NIGHT BREAKER H4 LED, jestem z nich mega zadowolony. W kilku krajach mają dopuszczenie do ruchu, u nas chyba nie, ale skoro na tkz. zachodzie można je legalnie założyć to ja nie widzę problemu. Pytanie, czy i ile masz miejsca w swojej lampie. Ona jest trochę większa od zwykłej H4. Są sprzedawane w komplecie i trochę kosztują, więc lepiej się z innym chętnym łączyć. Ale polecam, do zwykłej żarówki poezja.
_________________
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 54
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2024-01-20, 20:53   

GREGOR 12, o ile wejdzie na miejsce :mrgreen:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 313
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2024-01-22, 08:38   

W mojej Hance (VT750 z 1985) mam podobny wynalazek - H4 LED z aktywnym chłodzeniem. Założyłem po tym jak sympatyczny kierowca na warszawskich blachach w ramach wyprzedzania na 3go chciał mnie wysłać do Świętego Piotra (najwyraźniej mnie nie zauważył). H4 LED ledwo, ledwo ale zmieściła się w kloszu lampy bez przeróbek. Domowym sposobem (miernik natężenia światła w smartfonie - więc nie jest to naukowa metoda) sprawdziłem, że w porównaniu ze standardową H4 ten LED daje 3x więcej lumenów na "światłach mijania". Widoczny jestem aż nadto za dnia a w nocy różnica jest bardziej niż widoczna. Ważne, żeby nie kupować zbyt zimnej barwy LED bo Miśkom rzuca się wtedy w oczy z bardzo daleka :lol: Odcięcie światło-cień jest nawet bardziej wyraźne niż w przypadku starej H4. Kluczem jest regulacja ustawienia lampy po założeniu LED-a - inaczej kierowcy puszek (zwłaszcza tych przed Tobą) są nerwowi.
 
 
panjarrro 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 6
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2024-01-23, 19:26   

Panoramiks napisał/a:
panjarrro napisał/a:
W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop


Ale podczas jazdy będą się świecić cały czas tak ?
A zastanawiałeś się jaką wydajność ma twój alternator przy normalnej jeździe?


Nie, miały się świecić tylko w momencie włączenia drogowych za pomocą oryginalnego przełącznika.

dyniek napisał/a:
Ja w słoneczne dni jeżdżę czasami na drogowych, żeby być lepiej widocznym. Nikt nie miga. W nocy staram się nie jeździć motocyklem. Jak podepniesz do drogowych, to może się okazać, że będziesz miał je dla ozdoby, bo mało kiedy włączysz.


Trochę przemyślałem, zmieniłem koncepcje i kupiłem inne lampy z homologacja c/r ze swiatłem postojowym. Tak więc w czasie jazdy będzie cały czas świeciło się światło postojowe, światło drogowe będzie włączane według początkowego zamysłu. Całą wiązkę zrobiłem na 3 przekaźnikach, więc każde światło będzie sterowane osobno.

GREGOR 12 napisał/a:
Dyniek dotknoł sedna, 90% jeździmy w dzień, to czy na 10% warto zakładać lampy sprzężone z drogowym. I druga żecz lepsza widoczność nas na drodze przez innych, to zdrowsze dla naszych kości. Lepiej te lampy wykorzystać do jazdy w dzień( sprzężone z pozycjami) A do lampy głównej założyć pożądną H4 ( np +150% światła, lub H4 Led) i w nocy masz dobrą widoczność i w dzień jesteś widziany.I oczywiście ładowanie i aku. dłużej wytrzymają.


Dlatego też zmieniłem swoją koncepcję po wysłuchaniu wszystkich za i przeciw.
 
 
marian07 
WIR


Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 147
Skąd: Zajezierze
Wysłany: 2024-02-23, 09:17   

Moim zdaniem przy odrobinie pecha żarówki bez homologacji mogą nam dodać nieco siwych włosów. Przy dzwonie i drobiazgowym ubezpieczycielu możemy się dowiedzieć że jechaliśmy pojazdem niedopuszczonym do ruchu. Dla tego nie zakładam, a też miałem podobny plan.
_________________
Najdroższa jest pierwsza butelka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM