Lightbary i zasilanie świateł drogowych |
Autor |
Wiadomość |
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 54 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-01-20, 13:41
|
|
|
GREGOR 12 napisał/a: | H4 Led |
Jaką H4 Led polecasz do 700C z 1986 r.? |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
jurek okinawa
Motocykl: ,schadow 750 BMW R1150R
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lis 2022 Posty: 21 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-01-20, 18:42
|
|
|
Pisałem już na forum- we wszystkich moto jakie miałem , poprowadziłem osobną instalację do oswietlenia przewodami 2,5mm2 do przedniej lampy i tam dopiero załączłem żarówki przez przekażnik, wg. mnie poprawa świecenia +30%, dodatkowo mam do dyspozycji pożądne zasilanie do ew.GPS, lightbary, telefon itp.Myślę ,że w każdym moto jest to pracy na ok.1h /no chyba ,ze to BMW -jak w moim ostatnim nabytku to trzeba 2h/a korzyść na przyszłośc naprawdę nie do przecenienia i wtedy można podłączyć ,,co się chce" |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 94 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2024-01-20, 19:27
|
|
|
Matrix, ja mam Osram NIGHT BREAKER H4 LED, jestem z nich mega zadowolony. W kilku krajach mają dopuszczenie do ruchu, u nas chyba nie, ale skoro na tkz. zachodzie można je legalnie założyć to ja nie widzę problemu. Pytanie, czy i ile masz miejsca w swojej lampie. Ona jest trochę większa od zwykłej H4. Są sprzedawane w komplecie i trochę kosztują, więc lepiej się z innym chętnym łączyć. Ale polecam, do zwykłej żarówki poezja. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 54 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3173 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 313 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2024-01-22, 08:38
|
|
|
W mojej Hance (VT750 z 1985) mam podobny wynalazek - H4 LED z aktywnym chłodzeniem. Założyłem po tym jak sympatyczny kierowca na warszawskich blachach w ramach wyprzedzania na 3go chciał mnie wysłać do Świętego Piotra (najwyraźniej mnie nie zauważył). H4 LED ledwo, ledwo ale zmieściła się w kloszu lampy bez przeróbek. Domowym sposobem (miernik natężenia światła w smartfonie - więc nie jest to naukowa metoda) sprawdziłem, że w porównaniu ze standardową H4 ten LED daje 3x więcej lumenów na "światłach mijania". Widoczny jestem aż nadto za dnia a w nocy różnica jest bardziej niż widoczna. Ważne, żeby nie kupować zbyt zimnej barwy LED bo Miśkom rzuca się wtedy w oczy z bardzo daleka Odcięcie światło-cień jest nawet bardziej wyraźne niż w przypadku starej H4. Kluczem jest regulacja ustawienia lampy po założeniu LED-a - inaczej kierowcy puszek (zwłaszcza tych przed Tobą) są nerwowi. |
|
|
|
|
panjarrro
Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024 Posty: 6 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-01-23, 19:26
|
|
|
Panoramiks napisał/a: | panjarrro napisał/a: | W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop |
Ale podczas jazdy będą się świecić cały czas tak ?
A zastanawiałeś się jaką wydajność ma twój alternator przy normalnej jeździe? |
Nie, miały się świecić tylko w momencie włączenia drogowych za pomocą oryginalnego przełącznika.
dyniek napisał/a: | Ja w słoneczne dni jeżdżę czasami na drogowych, żeby być lepiej widocznym. Nikt nie miga. W nocy staram się nie jeździć motocyklem. Jak podepniesz do drogowych, to może się okazać, że będziesz miał je dla ozdoby, bo mało kiedy włączysz. |
Trochę przemyślałem, zmieniłem koncepcje i kupiłem inne lampy z homologacja c/r ze swiatłem postojowym. Tak więc w czasie jazdy będzie cały czas świeciło się światło postojowe, światło drogowe będzie włączane według początkowego zamysłu. Całą wiązkę zrobiłem na 3 przekaźnikach, więc każde światło będzie sterowane osobno.
GREGOR 12 napisał/a: | Dyniek dotknoł sedna, 90% jeździmy w dzień, to czy na 10% warto zakładać lampy sprzężone z drogowym. I druga żecz lepsza widoczność nas na drodze przez innych, to zdrowsze dla naszych kości. Lepiej te lampy wykorzystać do jazdy w dzień( sprzężone z pozycjami) A do lampy głównej założyć pożądną H4 ( np +150% światła, lub H4 Led) i w nocy masz dobrą widoczność i w dzień jesteś widziany.I oczywiście ładowanie i aku. dłużej wytrzymają. |
Dlatego też zmieniłem swoją koncepcję po wysłuchaniu wszystkich za i przeciw. |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2024-02-23, 09:17
|
|
|
Moim zdaniem przy odrobinie pecha żarówki bez homologacji mogą nam dodać nieco siwych włosów. Przy dzwonie i drobiazgowym ubezpieczycielu możemy się dowiedzieć że jechaliśmy pojazdem niedopuszczonym do ruchu. Dla tego nie zakładam, a też miałem podobny plan. |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
|