/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Lightbary i zasilanie świateł drogowych
Autor Wiadomość
panjarrro 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 6
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 2024-01-17, 03:21   Lightbary i zasilanie świateł drogowych

Hej wszystkim.

Jestem w trakcie ubierania Hanki w lightbary i w związku z tym potrzebuję wiedzy na temat tego gdzie mógłbym znaleźć plus od świateł drogowych.

Wiązkę zrobię sam i przekaźnik będzie sterowany tylko przez plus ze świateł drogowych, tylko pytanie gdzie najlepiej się wpiąć?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1005
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-01-17, 08:12   

Najprościej ten sygnał znajdziesz w samej przedniej lampie.
A nie lepiej dać osobny przełącznik do włączania lightbar’a?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
panjarrro 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 6
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2024-01-17, 09:06   

Właśnie miałem nadzieję, że nie będę musiał grzebać przy lampie. Co do osobnego włącznika to nie za bardzo chcę zaśmiecać sobie kierownicę a poza tym lightbary mam z homologacją na drogowe.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1005
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-01-17, 09:50   

Zrobisz jak uważasz :-)
Przełącznik na upartego można umieścić w innym miejscu. Moja koleżanka miała u siebie włącznik świateł umieszczony przy lewym boczku, inny kolega miał przełącznik na plastiku główki ramy więc różne rozwiązania się spotyka.
Jakie źródło światła w tych lampach masz?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
panjarrro 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 6
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2024-01-17, 13:18   

Źródło światła to żarówka H3 55w..
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1005
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-01-17, 14:17   

Oooo!
To będzie robić robotę :-)
W VT500 początkowo tak miałem.
Światła lightbar jak były włączone to nie było dużej różnicy pomiędzy mijania a drogowymi :-D
Ale za to na wolnych obrotach był trochę deficyt energii ;-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2024-01-18, 10:56   

Nie trochę a nawet sporo. Dodatkowe 2x55W jeśli będą cały czas włączone to przy jeździe rekreacyjnej rozładuje ci akumulator. I wtedy bardzo się zdziwisz przy odpalaniu motocykla jak ci rozrusznikiem nie zakręci rano.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1005
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-01-18, 17:18   

Można ew. zastosować żarówki 35W
Jeśli się chce trzymać homologacji to LEDów tam nie założysz.
Z drugiej strony - mało kto posiada lightbar’y z jakąkolwiek homologacją :mrgreen:
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
jurek okinawa 

Motocykl: ,schadow 750 BMW R1150R
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lis 2022
Posty: 20
Skąd: wlkp
Wysłany: 2024-01-18, 18:46   

Witam, w Virago miałem załozone lightbary i żeby uniknąc problemu z poborem prądu kupiłem na allegro żarówki LED H3, drogie to było i dodatkowo z racji ,że radiator był z miedzi to ciężkie, po paru jazdach oberwało się z oprawki i musiałem zalutować konstrukcję, świeciło już potem extra i prądu nie brało więcej niż 0,7A. Jak będziesz bardzo chciał to odszukam aukcje z tymi LEDami, ja szczerze polecam właśnie to rozwiązanie.
 
 
panjarrro 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 6
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2024-01-19, 01:17   

Panoramiks napisał/a:
Nie trochę a nawet sporo. Dodatkowe 2x55W jeśli będą cały czas włączone to przy jeździe rekreacyjnej rozładuje ci akumulator. I wtedy bardzo się zdziwisz przy odpalaniu motocykla jak ci rozrusznikiem nie zakręci rano.


W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop
 
 
panjarrro 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024
Posty: 6
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2024-01-19, 01:18   

jurek okinawa napisał/a:
Witam, w Virago miałem załozone lightbary i żeby uniknąc problemu z poborem prądu kupiłem na allegro żarówki LED H3, drogie to było i dodatkowo z racji ,że radiator był z miedzi to ciężkie, po paru jazdach oberwało się z oprawki i musiałem zalutować konstrukcję, świeciło już potem extra i prądu nie brało więcej niż 0,7A. Jak będziesz bardzo chciał to odszukam aukcje z tymi LEDami, ja szczerze polecam właśnie to rozwiązanie.


Spokojnie na razie zobaczymy co mi wyjdzie
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2024-01-19, 23:30   

panjarrro napisał/a:
W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop


Ale podczas jazdy będą się świecić cały czas tak ?
A zastanawiałeś się jaką wydajność ma twój alternator przy normalnej jeździe?
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 441
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2024-01-20, 08:36   

Ja w słoneczne dni jeżdżę czasami na drogowych, żeby być lepiej widocznym. Nikt nie miga. W nocy staram się nie jeździć motocyklem. Jak podepniesz do drogowych, to może się okazać, że będziesz miał je dla ozdoby, bo mało kiedy włączysz.
_________________
Piotrek
 
 
GREGOR 12 


Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 91
Skąd: MILONKI
Wysłany: 2024-01-20, 10:52   

Dyniek dotknoł sedna, 90% jeździmy w dzień, to czy na 10% warto zakładać lampy sprzężone z drogowym. I druga żecz lepsza widoczność nas na drodze przez innych, to zdrowsze dla naszych kości. Lepiej te lampy wykorzystać do jazdy w dzień( sprzężone z pozycjami) A do lampy głównej założyć pożądną H4 ( np +150% światła, lub H4 Led) i w nocy masz dobrą widoczność i w dzień jesteś widziany.I oczywiście ładowanie i aku. dłużej wytrzymają.
_________________
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1005
Skąd: Chełm
Wysłany: 2024-01-20, 13:39   

GREGOR 12 dobrze mówi.
Sam w swojej VT500 w lightbarach przeszedłem na LEDy - światło było trochę „oczojebne” ale z oświetleniem drogi niewiele wspólnego miało.
Plus był taki, że ja byłem widoczny a na tym mi najbardziej zależało.
Poprawę jakości przedniego światła głównego uzyskałem stosując dodatkowy przekaźnik przez co wyeliminowałem spadki napięcia na ponad 30-letniej instalacji.
Jeszcze lepsze efekty uzyskałbym zmieniając żarówkę ale już w zasadzie nie było potrzeby
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM