Lightbary i zasilanie świateł drogowych |
Autor |
Wiadomość |
panjarrro
Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024 Posty: 6 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-01-17, 03:21 Lightbary i zasilanie świateł drogowych
|
|
|
Hej wszystkim.
Jestem w trakcie ubierania Hanki w lightbary i w związku z tym potrzebuję wiedzy na temat tego gdzie mógłbym znaleźć plus od świateł drogowych.
Wiązkę zrobię sam i przekaźnik będzie sterowany tylko przez plus ze świateł drogowych, tylko pytanie gdzie najlepiej się wpiąć?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-17, 08:12
|
|
|
Najprościej ten sygnał znajdziesz w samej przedniej lampie.
A nie lepiej dać osobny przełącznik do włączania lightbar’a? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
panjarrro
Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024 Posty: 6 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-01-17, 09:06
|
|
|
Właśnie miałem nadzieję, że nie będę musiał grzebać przy lampie. Co do osobnego włącznika to nie za bardzo chcę zaśmiecać sobie kierownicę a poza tym lightbary mam z homologacją na drogowe. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-17, 09:50
|
|
|
Zrobisz jak uważasz
Przełącznik na upartego można umieścić w innym miejscu. Moja koleżanka miała u siebie włącznik świateł umieszczony przy lewym boczku, inny kolega miał przełącznik na plastiku główki ramy więc różne rozwiązania się spotyka.
Jakie źródło światła w tych lampach masz? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
panjarrro
Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024 Posty: 6 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-01-17, 13:18
|
|
|
Źródło światła to żarówka H3 55w.. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-17, 14:17
|
|
|
Oooo!
To będzie robić robotę
W VT500 początkowo tak miałem.
Światła lightbar jak były włączone to nie było dużej różnicy pomiędzy mijania a drogowymi
Ale za to na wolnych obrotach był trochę deficyt energii |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1710 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2024-01-18, 10:56
|
|
|
Nie trochę a nawet sporo. Dodatkowe 2x55W jeśli będą cały czas włączone to przy jeździe rekreacyjnej rozładuje ci akumulator. I wtedy bardzo się zdziwisz przy odpalaniu motocykla jak ci rozrusznikiem nie zakręci rano. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-18, 17:18
|
|
|
Można ew. zastosować żarówki 35W
Jeśli się chce trzymać homologacji to LEDów tam nie założysz.
Z drugiej strony - mało kto posiada lightbar’y z jakąkolwiek homologacją |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
jurek okinawa
Motocykl: ,schadow 750 BMW R1150R
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lis 2022 Posty: 21 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2024-01-18, 18:46
|
|
|
Witam, w Virago miałem załozone lightbary i żeby uniknąc problemu z poborem prądu kupiłem na allegro żarówki LED H3, drogie to było i dodatkowo z racji ,że radiator był z miedzi to ciężkie, po paru jazdach oberwało się z oprawki i musiałem zalutować konstrukcję, świeciło już potem extra i prądu nie brało więcej niż 0,7A. Jak będziesz bardzo chciał to odszukam aukcje z tymi LEDami, ja szczerze polecam właśnie to rozwiązanie. |
|
|
|
|
panjarrro
Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024 Posty: 6 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-01-19, 01:17
|
|
|
Panoramiks napisał/a: | Nie trochę a nawet sporo. Dodatkowe 2x55W jeśli będą cały czas włączone to przy jeździe rekreacyjnej rozładuje ci akumulator. I wtedy bardzo się zdziwisz przy odpalaniu motocykla jak ci rozrusznikiem nie zakręci rano. |
W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop |
|
|
|
|
panjarrro
Motocykl: Honda Shadow VT1100 ACO
Dołączył: 17 Sty 2024 Posty: 6 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-01-19, 01:18
|
|
|
jurek okinawa napisał/a: | Witam, w Virago miałem załozone lightbary i żeby uniknąc problemu z poborem prądu kupiłem na allegro żarówki LED H3, drogie to było i dodatkowo z racji ,że radiator był z miedzi to ciężkie, po paru jazdach oberwało się z oprawki i musiałem zalutować konstrukcję, świeciło już potem extra i prądu nie brało więcej niż 0,7A. Jak będziesz bardzo chciał to odszukam aukcje z tymi LEDami, ja szczerze polecam właśnie to rozwiązanie. |
Spokojnie na razie zobaczymy co mi wyjdzie |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 38 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1710 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2024-01-19, 23:30
|
|
|
panjarrro napisał/a: | W moim zamyśle mają być dolączane razem z drogowymi, więc silą rzeczy nie bedą wlącząne non stop |
Ale podczas jazdy będą się świecić cały czas tak ?
A zastanawiałeś się jaką wydajność ma twój alternator przy normalnej jeździe? |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
dyniek
Piotrek
Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 54 Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 456 Skąd: Garbatka WKZ
|
Wysłany: 2024-01-20, 08:36
|
|
|
Ja w słoneczne dni jeżdżę czasami na drogowych, żeby być lepiej widocznym. Nikt nie miga. W nocy staram się nie jeździć motocyklem. Jak podepniesz do drogowych, to może się okazać, że będziesz miał je dla ozdoby, bo mało kiedy włączysz. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 97 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2024-01-20, 10:52
|
|
|
Dyniek dotknoł sedna, 90% jeździmy w dzień, to czy na 10% warto zakładać lampy sprzężone z drogowym. I druga żecz lepsza widoczność nas na drodze przez innych, to zdrowsze dla naszych kości. Lepiej te lampy wykorzystać do jazdy w dzień( sprzężone z pozycjami) A do lampy głównej założyć pożądną H4 ( np +150% światła, lub H4 Led) i w nocy masz dobrą widoczność i w dzień jesteś widziany.I oczywiście ładowanie i aku. dłużej wytrzymają. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1049 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-01-20, 13:39
|
|
|
GREGOR 12 dobrze mówi.
Sam w swojej VT500 w lightbarach przeszedłem na LEDy - światło było trochę „oczojebne” ale z oświetleniem drogi niewiele wspólnego miało.
Plus był taki, że ja byłem widoczny a na tym mi najbardziej zależało.
Poprawę jakości przedniego światła głównego uzyskałem stosując dodatkowy przekaźnik przez co wyeliminowałem spadki napięcia na ponad 30-letniej instalacji.
Jeszcze lepsze efekty uzyskałbym zmieniając żarówkę ale już w zasadzie nie było potrzeby |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|