/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
płyn chłodniczy w oleju silnikowym
Autor Wiadomość
silver77 


Motocykl: Honda Shadow VT800C
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 109
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2023-04-23, 20:10   płyn chłodniczy w oleju silnikowym

Witajcie,

Pod koniec zeszłego sezonu w Shadow VT800 (1988r.) wymieniem olej w silniku i wszystkie filtry.
Z motorem było wszystko w porządku.
Dzisiaj zamontowałem akumulator pierwszy raz po zimie i odpaliłem.
Odpalił bez problemów, rozgrzałem go i wyczyściłem.
Na koniec sprawdziłem olej i się zdziwiłem... poziom oleju dużo wyższy niż wskaźnik poziomu oleju, barwa cieczy jak olej ale konsystencja bardziej wodnista i zapach słodkawy.
Mój błąd że nie sprawdziłem oleju przed uruchomieniem motoru, ale byłem pewien że jest OK (zawsze było... i do tego na koniec sezonu była wymiana)
Sprawdziłem zbiorniczek z płynem chłodniczym i niestety jest pusty, dlatego przypuszczam że to właśnie płyn chłodniczy dostał się do oleju.

Czy miał ktoś z Was taki przypadek ?
Czy może być jakaś inna przyczyna niż uszczelka pod głowicą ?
Czy do wymiany uszczelki pod głowicą trzeba wyciągać cały silnik ?
_________________
Pozdrawiam
silver77
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 195
Skąd: Łomża
Wysłany: 2023-04-30, 08:21   

Jesteś pewien że to płyn a nie woda się przez zimę skropliła w silniku, dlatego nie jestem zwolennikiem wymiany oleju na zimę, czy jesteś pewien że w zbiorniczku wyrównawczym był płyn, ja bym jeszcze raz zlał olej wlał świeży i obserwował, raczej mało prawdopodobne aby dało się zdjąć głowicę bez wyjęcia silnika, wg. mnie mało miejsca ale nie za bardzo znam ten model.
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
GREGOR 12 


Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 88
Skąd: MILONKI
Wysłany: 2023-04-30, 10:09   

W jednym moto, rozszczelnił mi się kranik paliwa, na szczęście wylał przelewami z gaźnika, ale u kolegi poszło do oleju, i stan mu wzrósł. Śladowe ilości wilgoci w silniku po zimie, mogą pochodzidź od np. Przepalania chwilowego, bez zagrzania silnika do temp. pracy. Najtaniej, wymień olej, sprawdź stan płynu i zaznacz jak jest możliwe, i stan paliwa, i zobacz czego będzie brakować
_________________
Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
 
 
powolny 
Show must go on


Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 311
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2023-04-30, 10:38   

Jeżeli by się potwierdziła twoja diagnoza ,to uszczelki odpowiedzialne za w/w stan są dwie na cylinder .Jedna pod ,druga nad cylindrem . Niestety wymienić je bez wyciągania moto potrafią tylko na serwisach :shock: . To taki sarkazm ,bo jak pojechałem zapytać o wymianę tej pod głowicą ,to powiedzieli ,że do wymiany nie wyciągają silnika z ramy . Zrobiłem to sam i wiem że miejsca jest tylko tyle ,żeby popuścić śruby i podnieść głowicę ,a później to już tylko dirco i git :chytrusek: . W serwisach ważny jest tylko czas (na przerwę :koso: ) ,a dokładny serwis musiał by kosztować . Powodzenia .
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-04-30, 11:46   

Lub pompa wody. Płyn ze zbiorniczka nie ma szans przeniknąć do silnika, jego brak mógł być już od dawna, sprawdź czy jest płyn w chłodnicy.
 
 
silver77 


Motocykl: Honda Shadow VT800C
Wiek: 47
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 109
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2023-04-30, 19:51   

Jestem niezmiernie wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i informacje.
Niestety cierpię ostatnio na kompletny brak czasu i do motoru zaglądam sporadycznie i to tylko na chwilę.
Moje pierwsze przypuszczenia były błędne.
Na początku byłem przekonany że zbiornik wyrównawczy z płynem chłodzącym jest pusty (nie widziałem poziomu płynu) i pierwsza myśl była taka, że to właśnie płyn dostał się do oleju.
Przy dokładniejszych oględzinach i próbie uzupełnienia płynu chłodniczego okazało się że płynu mam nawet za dużo... dużo za dużo. Płynu miałem tyle, że zbiorniczek wyrównawczy był cały pełny przez co nie mogłem dostrzec poziomu płynu (niedoświadczenie początkującego).

Kilkukrotnie sprawdziłem ponownie stan oleju oraz jego zapach. Nie wyczuwam w nim benzyny, więc drugą przyczynę też wykluczyłem.

Wymienię olej i będę jeździł kontrolując jego stan.

Cały czas jestem początkującym motocyklistą i wszystkiego się uczę.

Od teraz wymiany oleju będę dokonywał po okresie zimowym :)

Dziękuję jeszcze raz za zaangażowanie i pomoc :thx:
:toast:
_________________
Pozdrawiam
silver77
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2113
Skąd: warszawa
Wysłany: 2023-04-30, 20:39   

Pełny zbiorniczek też nie wróży dobrze, mogło wypchnąć płyn z układu z powodu uszkodzonej uszczelki.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 963
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-04-30, 23:43   

adam3911 - albo ktoś za dużo go nalał
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2023-05-02, 10:50   

Jeśli masz wątpliwości - zlej cały płyn z układu chłodzenia, wyczyść dokłanie układ środkiem do czyszczenia chłodnic motocyklowych (ja użyłem środka do czyszcznia chłodnic aluminiowych - jest bezpieczniejszy niż uniwersalny). Dokładnie wypłucz układ wodą destylowaną a następnie zalej nowym płynem chłodniczym. Jeśli coś puszcza na uszczelce po dobrym wyczyszczeniu powinno "puścić bardziej" i będziesz miał widowiskową odpowiedź czy musisz wymienić uszczelkę pod głowicą (Hanka puści załonę dymną :lol: ). Jesli nie będzie dymić - jeździć i obserwować poziom oleju. Przy konieczności wymiany uszczelki pod głowicą warto dokładnie sprawdzić górę serducha i wymienić/wyregulować co trzeba od razu - przy jednej robocie z wyciąganiem z ramy będziesz miał dłużej spokój. Warto wredy ocenić stan głowicy - ewentualne planowanie głowicy tylko w sprawdzonym warsztacie który ma doświadczenie w planowaniu głowic motocyklowych.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM