płyn chłodniczy w oleju silnikowym |
Autor |
Wiadomość |
silver77
Motocykl: Honda Shadow VT800C
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lip 2014 Posty: 109 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2023-04-23, 20:10 płyn chłodniczy w oleju silnikowym
|
|
|
Witajcie,
Pod koniec zeszłego sezonu w Shadow VT800 (1988r.) wymieniem olej w silniku i wszystkie filtry.
Z motorem było wszystko w porządku.
Dzisiaj zamontowałem akumulator pierwszy raz po zimie i odpaliłem.
Odpalił bez problemów, rozgrzałem go i wyczyściłem.
Na koniec sprawdziłem olej i się zdziwiłem... poziom oleju dużo wyższy niż wskaźnik poziomu oleju, barwa cieczy jak olej ale konsystencja bardziej wodnista i zapach słodkawy.
Mój błąd że nie sprawdziłem oleju przed uruchomieniem motoru, ale byłem pewien że jest OK (zawsze było... i do tego na koniec sezonu była wymiana)
Sprawdziłem zbiorniczek z płynem chłodniczym i niestety jest pusty, dlatego przypuszczam że to właśnie płyn chłodniczy dostał się do oleju.
Czy miał ktoś z Was taki przypadek ?
Czy może być jakaś inna przyczyna niż uszczelka pod głowicą ?
Czy do wymiany uszczelki pod głowicą trzeba wyciągać cały silnik ? |
_________________ Pozdrawiam
silver77 |
|
|
|
|
robrob
Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 195 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 2023-04-30, 08:21
|
|
|
Jesteś pewien że to płyn a nie woda się przez zimę skropliła w silniku, dlatego nie jestem zwolennikiem wymiany oleju na zimę, czy jesteś pewien że w zbiorniczku wyrównawczym był płyn, ja bym jeszcze raz zlał olej wlał świeży i obserwował, raczej mało prawdopodobne aby dało się zdjąć głowicę bez wyjęcia silnika, wg. mnie mało miejsca ale nie za bardzo znam ten model. |
_________________ Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem ! |
|
|
|
|
GREGOR 12
Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 88 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2023-04-30, 10:09
|
|
|
W jednym moto, rozszczelnił mi się kranik paliwa, na szczęście wylał przelewami z gaźnika, ale u kolegi poszło do oleju, i stan mu wzrósł. Śladowe ilości wilgoci w silniku po zimie, mogą pochodzidź od np. Przepalania chwilowego, bez zagrzania silnika do temp. pracy. Najtaniej, wymień olej, sprawdź stan płynu i zaznacz jak jest możliwe, i stan paliwa, i zobacz czego będzie brakować |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
|
powolny
Show must go on
Motocykl: VT 750
Dołączył: 10 Wrz 2016 Posty: 311 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2023-04-30, 10:38
|
|
|
Jeżeli by się potwierdziła twoja diagnoza ,to uszczelki odpowiedzialne za w/w stan są dwie na cylinder .Jedna pod ,druga nad cylindrem . Niestety wymienić je bez wyciągania moto potrafią tylko na serwisach . To taki sarkazm ,bo jak pojechałem zapytać o wymianę tej pod głowicą ,to powiedzieli ,że do wymiany nie wyciągają silnika z ramy . Zrobiłem to sam i wiem że miejsca jest tylko tyle ,żeby popuścić śruby i podnieść głowicę ,a później to już tylko dirco i git . W serwisach ważny jest tylko czas (na przerwę ) ,a dokładny serwis musiał by kosztować . Powodzenia . |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2023-04-30, 11:46
|
|
|
Lub pompa wody. Płyn ze zbiorniczka nie ma szans przeniknąć do silnika, jego brak mógł być już od dawna, sprawdź czy jest płyn w chłodnicy. |
|
|
|
|
silver77
Motocykl: Honda Shadow VT800C
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lip 2014 Posty: 109 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2023-04-30, 19:51
|
|
|
Jestem niezmiernie wdzięczny za wszystkie odpowiedzi i informacje.
Niestety cierpię ostatnio na kompletny brak czasu i do motoru zaglądam sporadycznie i to tylko na chwilę.
Moje pierwsze przypuszczenia były błędne.
Na początku byłem przekonany że zbiornik wyrównawczy z płynem chłodzącym jest pusty (nie widziałem poziomu płynu) i pierwsza myśl była taka, że to właśnie płyn dostał się do oleju.
Przy dokładniejszych oględzinach i próbie uzupełnienia płynu chłodniczego okazało się że płynu mam nawet za dużo... dużo za dużo. Płynu miałem tyle, że zbiorniczek wyrównawczy był cały pełny przez co nie mogłem dostrzec poziomu płynu (niedoświadczenie początkującego).
Kilkukrotnie sprawdziłem ponownie stan oleju oraz jego zapach. Nie wyczuwam w nim benzyny, więc drugą przyczynę też wykluczyłem.
Wymienię olej i będę jeździł kontrolując jego stan.
Cały czas jestem początkującym motocyklistą i wszystkiego się uczę.
Od teraz wymiany oleju będę dokonywał po okresie zimowym :)
Dziękuję jeszcze raz za zaangażowanie i pomoc
|
_________________ Pozdrawiam
silver77 |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2023-04-30, 20:39
|
|
|
Pełny zbiorniczek też nie wróży dobrze, mogło wypchnąć płyn z układu z powodu uszkodzonej uszczelki. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2023-04-30, 23:43
|
|
|
adam3911 - albo ktoś za dużo go nalał |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2023-05-02, 10:50
|
|
|
Jeśli masz wątpliwości - zlej cały płyn z układu chłodzenia, wyczyść dokłanie układ środkiem do czyszczenia chłodnic motocyklowych (ja użyłem środka do czyszcznia chłodnic aluminiowych - jest bezpieczniejszy niż uniwersalny). Dokładnie wypłucz układ wodą destylowaną a następnie zalej nowym płynem chłodniczym. Jeśli coś puszcza na uszczelce po dobrym wyczyszczeniu powinno "puścić bardziej" i będziesz miał widowiskową odpowiedź czy musisz wymienić uszczelkę pod głowicą (Hanka puści załonę dymną ). Jesli nie będzie dymić - jeździć i obserwować poziom oleju. Przy konieczności wymiany uszczelki pod głowicą warto dokładnie sprawdzić górę serducha i wymienić/wyregulować co trzeba od razu - przy jednej robocie z wyciąganiem z ramy będziesz miał dłużej spokój. Warto wredy ocenić stan głowicy - ewentualne planowanie głowicy tylko w sprawdzonym warsztacie który ma doświadczenie w planowaniu głowic motocyklowych. |
|
|
|
|
|