p³yn ch³odniczy w oleju silnikowym
Odpowiedz do tematu

: p³yn ch³odniczy w oleju silnikowym
Witajcie,

Pod koniec zesz³ego sezonu w Shadow VT800 (1988r.) wymieniem olej w silniku i wszystkie filtry.
Z motorem by³o wszystko w porz±dku.
Dzisiaj zamontowa³em akumulator pierwszy raz po zimie i odpali³em.
Odpali³ bez problemów, rozgrza³em go i wyczy¶ci³em.
Na koniec sprawdzi³em olej i siê zdziwi³em... poziom oleju du¿o wy¿szy ni¿ wska¼nik poziomu oleju, barwa cieczy jak olej ale konsystencja bardziej wodnista i zapach s³odkawy.
Mój b³±d ¿e nie sprawdzi³em oleju przed uruchomieniem motoru, ale by³em pewien ¿e jest OK (zawsze by³o... i do tego na koniec sezonu by³a wymiana)
Sprawdzi³em zbiorniczek z p³ynem ch³odniczym i niestety jest pusty, dlatego przypuszczam ¿e to w³a¶nie p³yn ch³odniczy dosta³ siê do oleju.

Czy mia³ kto¶ z Was taki przypadek ?
Czy mo¿e byæ jaka¶ inna przyczyna ni¿ uszczelka pod g³owic± ?
Czy do wymiany uszczelki pod g³owic± trzeba wyci±gaæ ca³y silnik ?

Pozdrawiam
silver77
:
Jeste¶ pewien ¿e to p³yn a nie woda siê przez zimê skropli³a w silniku, dlatego nie jestem zwolennikiem wymiany oleju na zimê, czy jeste¶ pewien ¿e w zbiorniczku wyrównawczym by³ p³yn, ja bym jeszcze raz zla³ olej wla³ ¶wie¿y i obserwowa³, raczej ma³o prawdopodobne aby da³o siê zdj±æ g³owicê bez wyjêcia silnika, wg. mnie ma³o miejsca ale nie za bardzo znam ten model.

Motocykle s± jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna siê od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
:
W jednym moto, rozszczelni³ mi siê kranik paliwa, na szczê¶cie wyla³ przelewami z ga¼nika, ale u kolegi posz³o do oleju, i stan mu wzrós³. ¦ladowe ilo¶ci wilgoci w silniku po zimie, mog± pochodzid¼ od np. Przepalania chwilowego, bez zagrzania silnika do temp. pracy. Najtaniej, wymieñ olej, sprawd¼ stan p³ynu i zaznacz jak jest mo¿liwe, i stan paliwa, i zobacz czego bêdzie brakowaæ

Dopóki demon smutku ¶pi, niech ¿yj± m³ode ¿±dze.
Dopóki ¿ycie w nas siê tli, dopóki s± pieni±dze.
:
Je¿eli by siê potwierdzi³a twoja diagnoza ,to uszczelki odpowiedzialne za w/w stan s± dwie na cylinder .Jedna pod ,druga nad cylindrem . Niestety wymieniæ je bez wyci±gania moto potrafi± tylko na serwisach :shock: . To taki sarkazm ,bo jak pojecha³em zapytaæ o wymianê tej pod g³owic± ,to powiedzieli ,¿e do wymiany nie wyci±gaj± silnika z ramy . Zrobi³em to sam i wiem ¿e miejsca jest tylko tyle ,¿eby popu¶ciæ ¶ruby i podnie¶æ g³owicê ,a pó¼niej to ju¿ tylko dirco i git :chytrusek: . W serwisach wa¿ny jest tylko czas (na przerwê :koso: ) ,a dok³adny serwis musia³ by kosztowaæ . Powodzenia .

:
Lub pompa wody. P³yn ze zbiorniczka nie ma szans przenikn±æ do silnika, jego brak móg³ byæ ju¿ od dawna, sprawd¼ czy jest p³yn w ch³odnicy.

:
Jestem niezmiernie wdziêczny za wszystkie odpowiedzi i informacje.
Niestety cierpiê ostatnio na kompletny brak czasu i do motoru zagl±dam sporadycznie i to tylko na chwilê.
Moje pierwsze przypuszczenia by³y b³êdne.
Na pocz±tku by³em przekonany ¿e zbiornik wyrównawczy z p³ynem ch³odz±cym jest pusty (nie widzia³em poziomu p³ynu) i pierwsza my¶l by³a taka, ¿e to w³a¶nie p³yn dosta³ siê do oleju.
Przy dok³adniejszych oglêdzinach i próbie uzupe³nienia p³ynu ch³odniczego okaza³o siê ¿e p³ynu mam nawet za du¿o... du¿o za du¿o. P³ynu mia³em tyle, ¿e zbiorniczek wyrównawczy by³ ca³y pe³ny przez co nie mog³em dostrzec poziomu p³ynu (niedo¶wiadczenie pocz±tkuj±cego).

Kilkukrotnie sprawdzi³em ponownie stan oleju oraz jego zapach. Nie wyczuwam w nim benzyny, wiêc drug± przyczynê te¿ wykluczy³em.

Wymieniê olej i bêdê je¼dzi³ kontroluj±c jego stan.

Ca³y czas jestem pocz±tkuj±cym motocyklist± i wszystkiego siê uczê.

Od teraz wymiany oleju bêdê dokonywa³ po okresie zimowym :)

Dziêkujê jeszcze raz za zaanga¿owanie i pomoc :thx:
:toast:

Pozdrawiam
silver77
:
Pe³ny zbiorniczek te¿ nie wró¿y dobrze, mog³o wypchn±æ p³yn z uk³adu z powodu uszkodzonej uszczelki.

:
adam3911 - albo kto¶ za du¿o go nala³

by³y: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Je¶li masz w±tpliwo¶ci - zlej ca³y p³yn z uk³adu ch³odzenia, wyczy¶æ dok³anie uk³ad ¶rodkiem do czyszczenia ch³odnic motocyklowych (ja u¿y³em ¶rodka do czyszcznia ch³odnic aluminiowych - jest bezpieczniejszy ni¿ uniwersalny). Dok³adnie wyp³ucz uk³ad wod± destylowan± a nastêpnie zalej nowym p³ynem ch³odniczym. Je¶li co¶ puszcza na uszczelce po dobrym wyczyszczeniu powinno "pu¶ciæ bardziej" i bêdziesz mia³ widowiskow± odpowied¼ czy musisz wymieniæ uszczelkê pod g³owic± (Hanka pu¶ci za³onê dymn± :lol: ). Jesli nie bêdzie dymiæ - je¼dziæ i obserwowaæ poziom oleju. Przy konieczno¶ci wymiany uszczelki pod g³owic± warto dok³adnie sprawdziæ górê serducha i wymieniæ/wyregulowaæ co trzeba od razu - przy jednej robocie z wyci±ganiem z ramy bêdziesz mia³ d³u¿ej spokój. Warto wredy oceniæ stan g³owicy - ewentualne planowanie g³owicy tylko w sprawdzonym warsztacie który ma do¶wiadczenie w planowaniu g³owic motocyklowych.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pe³na wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group