mały problem z wrzucaniem luzu |
Autor |
Wiadomość |
asza
Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 75 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2009-03-31, 18:24 mały problem z wrzucaniem luzu
|
|
|
Witam
Mam od początku (to znaczy od lipca jak kupiłem cienia)taki problem. Jak jadę i się zatrzymam to jeżeli prędzej(jeszcze jak się toczy motor) nie wrzucę luzu to gdy stanę np. na światłach nie mogę go znaleźć. Niby nic a zmusza do tego aby pamiętać o luzie jeszcze jak się koła kręcą. Może jakieś sugestie, za parę dni zakładam gmole to może trochę coś się da podregulować cięgnem od biegów??? |
|
|
|
|
Jamcio
Motocykl: BMW R 1150 GS 02
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 2162 Skąd: Klembów zamość
|
Wysłany: 2009-03-31, 18:39
|
|
|
A kontrolka biegu jałowego nie świeci się? |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2009-03-31, 18:50
|
|
|
regulacja cięgna powinna sporo pomóc, jeżeli nie całkiem zniwelować problem, u siebie w 1100 miałem podobnie + zgrzytało i trzeszczało, jak wbijałem 1-nkę.... mała regulacja i wszystko ustało |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1287 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2009-03-31, 19:56 Re: mały problem z wrzucaniem luzu
|
|
|
asza napisał/a: | Witam
Mam od początku (to znaczy od lipca jak kupiłem cienia)taki problem. Jak jadę i się zatrzymam to jeżeli prędzej(jeszcze jak się toczy motor) nie wrzucę luzu to gdy stanę np. na światłach nie mogę go znaleźć. Niby nic a zmusza do tego aby pamiętać o luzie jeszcze jak się koła kręcą. Może jakieś sugestie, za parę dni zakładam gmole to może trochę coś się da podregulować cięgnem od biegów??? |
duże znaczenie ma też sama technika zmiany biegu na postoju . Musisz zmienić z przygazówką wtedy biegi powinny lepiej wchodzić . spróbuj i napisz czy coś pomogło , same chlastanie biegami niszczy skrzynię i ciężko znaleźć potrzebny bieg Miedzygas obowiązkowy |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
asza
Motocykl: HONDA VT 600
Wiek: 66 Dołączył: 13 Cze 2008 Posty: 75 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2009-03-31, 20:19
|
|
|
kontrolka się świeci jak już wrzucę luz, a z przegazówką to jutro sprawdzę. A odnośnie regulacji cięgna (zzgrzytów nie mam) to czy lepiej trochę poluzować czy skrócić cugle??? |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2009-03-31, 20:45
|
|
|
poeksperymentuj sam ogólnie to jak poluzujesz, to wywrzesz większy nacisk na 2-gi bieg, analogicznie rzecz ujmując jak zmniejszysz luz, to nacisk na 2-gi bieg zmaleje, na koszt nacisku na 1-szy bieg, może nie tyle należy operować tu słowem "nacisk" co przestrzeń użytkowa danego biegu. Pokręć trochę a zobaczysz czy coś się zmieni. Ogólnie to nawet nie piszę o przegazówce, bo to mi się wydaje bardziej niż oczywiste w silnikach bez synchronizatorów obrotów. Pozdrawiam. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Sowa
SOWA
Motocykl: GS 1150 ADV -dr 650 SE
Wiek: 50 Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 1287 Skąd: warszawa\suwałki
|
Wysłany: 2009-04-01, 00:02
|
|
|
asza napisał/a: | kontrolka się świeci jak już wrzucę luz, a z przegazówką to jutro sprawdzę. A odnośnie regulacji cięgna (zzgrzytów nie mam) to czy lepiej trochę poluzować czy skrócić cugle??? |
luz na klamce sprzęgła powinien być ok pół cm w żadnym wypadku nie może brać od razu ,przy dobrze wyregulowanym luzie łatwiej jest dozować 1 i jazdę manewrową |
_________________ nie kasa , nie maszyna , ale ludzie wokół ciebie są twoją miarą
ważne by człowiek był człowiekiem a nie dupą z uszami |
|
|
|
|
|