Dziurka w rurce od chlodzenia |
Autor |
Wiadomość |
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-09-12, 22:44
|
|
|
AMarek napisał/a: | To wygląda jak poz. 12 z linku, może jest gdzieś dostępna.
|
To jest dokładnie ta część.. Nie mam pojęcia czy to się wymienia? To jest jakoś na stałe zamocowane w silniku. Próbowałem już z drugiego"dawcy" ruszyć ale ani drgnie. Czymś jest uszczelnione wokół. Tutejsi mastrosy - pytałem dwóch- nigdy czegoś takiego nie naprawiali. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2020-09-13, 11:35
|
|
|
Nalutować łatkę metodą lutowania rur miedzianych CO |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2020-09-13, 14:20
|
|
|
Przykręcone śrubka, wciskane z oringiem w silnik, wszystko jest na rysunku! Spróbuj zalutować, czy obojętnie hak uszczelnić, nawet opaska jeśli nie da się lutować. Wyjąć może być czasem ciężko, rdza itp. podlewaj czymś |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2020-09-13, 22:12
|
|
|
To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi. |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2020-09-14, 06:35
|
|
|
AMarek napisał/a: | To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi. |
Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-09-14, 06:47
|
|
|
adam3911 napisał/a: | AMarek napisał/a: | To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi. |
Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się. |
Zacząłem wczoraj właśnie kombinować z opaska. Jeszcze nie przeszła... Co do lutowania to ta dziurka jest z tyłu od strony cylindra i jeszcze druga rurka blokuje dostęp. |
|
|
|
|
derek99
Motocykl: VT700 86r.
Wiek: 54 Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2020-09-23, 22:58
|
|
|
adam3911 napisał/a: | AMarek napisał/a: | To jest raczej stalowa rurka i nie da się lutować, można uszczelnić jakąś opaską lub jak nie ma oryginału to dorobić np z miedzi. |
Kwas, twardy lut. Myślę że da się...
Nie w Hondzie, ale kiedyś udało mi się. |
Może nie kwas ale woda lutownicza ( roztwór chlorku cynku i chlorku amonu) ale lutować się da jak najbardziej. |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-09-26, 10:15
|
|
|
https://photos.app.goo.gl/Z6o8fnBmAuKSoNir5
Po naradach z paroma tutejszymi mechanikami stanęło na epoxy. Do lutawania, spawania itd nie było kompletnie dostępu. Epoxy metal, maleńka wygięta szpatułka do nakładania, opaska i płatek blachy aluminiowej 0.5mm. Oczyściłem pędzelkiem powierzchnię rozpuszczalnik em, potem benzynka extrakcyjna, nałożyłem szpatułka klej, na to blaszka z klejem też, opaska w miejscu dziurki plus 2 trytytki na górze i dole. Okazało się przy okazji że z obudowy termostatu zostały tylko wióry. 3 dni lata po mieście bez żadnej keopelki, jutro jadę trochę dalej i zobaczymy. |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 387 Skąd: Ustka
|
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 256 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2020-09-30, 22:22
|
|
|
zenon407 napisał/a: | https://www.shadow.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14490 |
Myślałem też o polutowaniu, mechanik jednak stwierdził że aby poprawnie wyjąć i zainstalować ta rurkę silnik musi być wyjęty.
Dziurka była totalnie z tyłu - zero dostępu i widoczności.
Dlatego stanęło na kleju.
Obudowa termostatu wyglądala tak...
https://photos.app.goo.gl/gFsu6JimrHwy3NiN6 |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2020-10-02, 07:16
|
|
|
te rurki można wyjąć i zamontować na silniku w ramie bez żadnego problemu tylko gaźniki muszą być wyjęte |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-10-02, 21:11
|
|
|
O ile dobrze pamiętam to Maruda spawałeś je u mnie bez większego problemu. |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
|