wymiana klocków hamulcowych vt600 |
Autor |
Wiadomość |
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2012-09-13, 12:43
|
|
|
Na pewno nie zaszkodzi, a rzeczywiście można i uzupełnić jakbyco, czy skontrolować wizualnie czy nie jest np. mętny lub nie ma brudów z zbiorniczku. |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1176 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2012-09-15, 13:33
|
|
|
jak juz sie do zacisku dobierzesz to sprawdz klamką cz tłoczki chodza lużno ja nie chodza to wyjmij i oczyść najlepiej płynem hamulcowym w myśl zasady: czym się zatrułeś tym się lecz\ sama wymiana jest prosta więc problemów mieć nie powinieneś. powodzenia |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2012-09-16, 11:52
|
|
|
Shadok napisał/a: | ...A - i nie stosuj do czyszczenia płynu hamulcowego... |
Skorupek napisał/a: | ...oczyść najlepiej płynem hamulcowym w myśl zasady: czym się zatrułeś tym się lecz... |
Może by tak ustalić zeznania |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1952 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2012-09-16, 18:36
|
|
|
GhoustDragon napisał/a: | Może by tak ustalić zeznania |
Bardzo proszę. Oczywiście ja mogę argumentować dlaczego NIE używać płynu hamulcowego do czyszczenia. Stosowało się go głównie dlatego, że w dawnych czasach nie było dobrych środków czyszczących (nafta była...) - a płyn hamulcowy przez swój skład jest (w zasadzie wtedy był...) cieczą dość agresywną i oczywiście - czyścił. Niestety przy okazji zżerał też powłoki lakiernicze ( nie wspominając o działaniu na skórę myjącego) czy różne gumowe uszczelki (nie te od tłoczków) które na płyn nie są zbyt odporne. Pomału ale miał wpływ... Nawet jak się myło po zastosowaniu. Przy serwisowaniu samochodowych zacisków hamulcowych, nie miało to w zasadzie znaczenia, zacisków nie widać, jak farba zlezie to i cóż... Felga przykryje. A że wiele technik serwisowania zostało (i słusznie, w końcu maszyna jest maszyna) zaczerpniętych wprost od "puszek" to i oczywiście mycie płynem też.
Obecnie można użyć łagodniejszych choć równie skutecznych środków. Choć - oczywiście - skład płynów też się zmienił i już nie są tak agresywne (Pewnie też i słabiej czyszczą... )
Pamiętam jeszcze parę takich - nie wiem czy słowo naleciałości jest dobre... Np. smarowanie uszczelki filtra oleju KONIECZNIE i WYŁĄCZNIE przepracowanym olejem. Bo tak robił amerykaniec na filmach w TV SAT. Pewnie łatwiej było mu włożyć palec do miski niż do flaszki z olejem... A znałem (no... znam... ) parę osób które smarowanie zużytym traktują jak nienaruszalny dogmat... Nie zważają choćby na to, że niektórzy (niektórzy podkreślam) producenci już wstępnie smarują te uszczelki by filtr był gotowy do użycia, a zapominają o tak istotnej czynności jak namoczenie tegoż filtra przed montażem.
Pozdrawiam. |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2012-10-11, 19:12
|
|
|
cześć, odkopię nieco temat. Tarczę i klocki znalazłem na intercarsie. Zastanawiam się nad przewodem stalowym. Ktoś mi podpowiedział, żeby założyć takie "coś":
http://moto.allegro.pl/at...2545778599.html
Ponoć bez lipy ma funkcjonować. Nie strach założyć tego? Będzie jeździć? Różnica w cenie jest kosmiczna między tym, a HEL'owskim przewodem :) |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
wyvern
Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1751 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-10-11, 21:08
|
|
|
Tani coś, ja kupowałem na www.przewodystalowe.pl i byłem zadowolony (teraz nowa kierowniczka będzie ) |
_________________ -=< wyvern >=-
Dziewczyny - Nurek może głębiej |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-10-11, 23:31
|
|
|
towalsky napisał/a: | cześć, odkopię nieco temat. Tarczę i klocki znalazłem na intercarsie. Zastanawiam się nad przewodem stalowym. Ktoś mi podpowiedział, żeby założyć takie "coś":
http://moto.allegro.pl/at...2545778599.html
Ponoć bez lipy ma funkcjonować. Nie strach założyć tego? Będzie jeździć? Różnica w cenie jest kosmiczna między tym, a HEL'owskim przewodem :) |
Przewody hamulcowe muszą być dedykowane do modelu, jeśli oczka będą obrócone to przewodu za nic nie skręcisz. Metalowe końcówki oczek też muszą być pod odpowiednim kątem. |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2012-11-08, 00:39
|
|
|
cześć. W niedługim czasie wezmę się za wymianę podzespołów. Czy mógłby ktoś pokrótce opisać w jaki sposób wydostać klocki z zacisku i jakie czynności serwisowe wykonać przy okazji?
Pozdrawiam, Piotrek. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2012-11-08, 07:22
|
|
|
towalsky napisał/a: | cześć. W niedługim czasie wezmę się za wymianę podzespołów. Czy mógłby ktoś pokrótce opisać w jaki sposób wydostać klocki z zacisku i jakie czynności serwisowe wykonać przy okazji?
Pozdrawiam, Piotrek. |
http://www.shadow.org.pl/...miana+klock%F3w
Tak z ciekawości - próbowałeś chociaż wyszukać :) ? |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Dodo
Dominik
Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 519 Skąd: W-Wa / Sanok
|
Wysłany: 2014-08-04, 16:13
|
|
|
Zamierzam wymienić klocuszki na przodzie, czy ktoś może kojarzy/używa tudzież ma jakieś zdanie na temat specyfikacji tych NHC? http://allegro.pl/klocki-...4449213368.html
jeszcze nie miałem z żadnymi do czynienia więc jestem blady w temacie a na internetach to wiadomo jak jest... |
|
|
|
|
maro
Motocykl: bobber vt 600 ,95.
Wiek: 52 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 151 Skąd: Solec Kuj.
|
Wysłany: 2014-08-04, 17:15
|
|
|
Dodo, na bezpieczeństwie bym nie oszczędzał i kupił klocki renomowanej firmy np. Lucas lub EBC. Nhc to jakieś chińskie badziewie .. robią też tarcze sprzęgłowe , ale nie znam nikogo kto na nich jeździ. Ogólnie nie polecane, ale rób jak uważasz. Może ktoś na tym jeździ ,to Ci podpowie. |
|
|
|
|
Dodo
Dominik
Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34 Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 519 Skąd: W-Wa / Sanok
|
Wysłany: 2014-08-04, 18:08
|
|
|
Nie no jasne, nawet się jeszcze dobrze nie przymierzyłem, ale mnie zainteresowało to to. EBC 20 zł droższe i raczej nie oszczędzam na ważnych elementach w moto. Co mnie przy tym zastanowiło że czują się odpowiednikiem jakościowo do EBC stąd taki pościk. |
|
|
|
|
laszlo
Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-20, 11:27
|
|
|
Właśnie wymieniłem u siebie klocki hamulcowe i przestał działać czujnik hamulca przedniego. Czy oprócz wymienienia klocków powinienem coś jeszcze zrobić? Sam hamulec działa, światło stopu tylnego hamulca również działa. Jedynie nie świeci się stop przy naciśnięciu przedniego hamulca. |
|
|
|
|
Okarynek
Motocykl: Honda VT500c 1986
Wiek: 67 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 90 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2019-07-20, 12:32
|
|
|
Wyłącznik pod klamką,do sprawdzenia. |
_________________ Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości. |
|
|
|
|
laszlo
Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42 Dołączył: 26 Sie 2016 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-07-20, 13:05
|
|
|
Okarynek napisał/a: | :ride: Wyłącznik pod klamką,do sprawdzenia. |
Rzeczywiście po przeczyszczeniu blaszek czujnika jest lepiej. Dzięki. |
|
|
|
|
|