/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana klocków hamulcowych vt600
Autor Wiadomość
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2012-09-13, 11:43   

Na pewno nie zaszkodzi, a rzeczywiście można i uzupełnić jakbyco, czy skontrolować wizualnie czy nie jest np. mętny lub nie ma brudów z zbiorniczku. 8-)
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2012-09-15, 12:33   

jak juz sie do zacisku dobierzesz to sprawdz klamką cz tłoczki chodza lużno ja nie chodza to wyjmij i oczyść najlepiej płynem hamulcowym w myśl zasady: czym się zatrułeś tym się lecz\ sama wymiana jest prosta więc problemów mieć nie powinieneś. powodzenia ;-)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2012-09-16, 10:52   

Shadok napisał/a:
...A - i nie stosuj do czyszczenia płynu hamulcowego... 8-)




Skorupek napisał/a:
...oczyść najlepiej płynem hamulcowym w myśl zasady: czym się zatrułeś tym się lecz...



Może by tak ustalić zeznania :koso:
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2012-09-16, 17:36   

GhoustDragon napisał/a:
Może by tak ustalić zeznania :koso:


Bardzo proszę. Oczywiście ja mogę argumentować dlaczego NIE używać płynu hamulcowego do czyszczenia. Stosowało się go głównie dlatego, że w dawnych czasach nie było dobrych środków czyszczących (nafta była...) - a płyn hamulcowy przez swój skład jest (w zasadzie wtedy był...) cieczą dość agresywną i oczywiście - czyścił. Niestety przy okazji zżerał też powłoki lakiernicze ( nie wspominając o działaniu na skórę myjącego) czy różne gumowe uszczelki (nie te od tłoczków) które na płyn nie są zbyt odporne. Pomału ale miał wpływ... Nawet jak się myło po zastosowaniu. Przy serwisowaniu samochodowych zacisków hamulcowych, nie miało to w zasadzie znaczenia, zacisków nie widać, jak farba zlezie to i cóż... Felga przykryje. A że wiele technik serwisowania zostało (i słusznie, w końcu maszyna jest maszyna) zaczerpniętych wprost od "puszek" to i oczywiście mycie płynem też.
Obecnie można użyć łagodniejszych choć równie skutecznych środków. Choć - oczywiście - skład płynów też się zmienił i już nie są tak agresywne (Pewnie też i słabiej czyszczą... :twisted: )

Pamiętam jeszcze parę takich - nie wiem czy słowo naleciałości jest dobre... Np. smarowanie uszczelki filtra oleju KONIECZNIE i WYŁĄCZNIE przepracowanym olejem. Bo tak robił amerykaniec na filmach w TV SAT. Pewnie łatwiej było mu włożyć palec do miski niż do flaszki z olejem... A znałem (no... znam... ;-) ) parę osób które smarowanie zużytym traktują jak nienaruszalny dogmat... Nie zważają choćby na to, że niektórzy (niektórzy podkreślam) producenci już wstępnie smarują te uszczelki by filtr był gotowy do użycia, a zapominają o tak istotnej czynności jak namoczenie tegoż filtra przed montażem.

Pozdrawiam.
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-10-11, 18:12   

cześć, odkopię nieco temat. Tarczę i klocki znalazłem na intercarsie. Zastanawiam się nad przewodem stalowym. Ktoś mi podpowiedział, żeby założyć takie "coś":

http://moto.allegro.pl/at...2545778599.html

Ponoć bez lipy ma funkcjonować. Nie strach założyć tego? Będzie jeździć? Różnica w cenie jest kosmiczna między tym, a HEL'owskim przewodem :)
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1750
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2012-10-11, 20:08   

Tani coś, ja kupowałem na www.przewodystalowe.pl i byłem zadowolony (teraz nowa kierowniczka będzie ;-) )
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-10-11, 22:31   

towalsky napisał/a:
cześć, odkopię nieco temat. Tarczę i klocki znalazłem na intercarsie. Zastanawiam się nad przewodem stalowym. Ktoś mi podpowiedział, żeby założyć takie "coś":

http://moto.allegro.pl/at...2545778599.html

Ponoć bez lipy ma funkcjonować. Nie strach założyć tego? Będzie jeździć? Różnica w cenie jest kosmiczna między tym, a HEL'owskim przewodem :)


Przewody hamulcowe muszą być dedykowane do modelu, jeśli oczka będą obrócone to przewodu za nic nie skręcisz. Metalowe końcówki oczek też muszą być pod odpowiednim kątem.
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-11-08, 00:39   

cześć. W niedługim czasie wezmę się za wymianę podzespołów. Czy mógłby ktoś pokrótce opisać w jaki sposób wydostać klocki z zacisku i jakie czynności serwisowe wykonać przy okazji?


Pozdrawiam, Piotrek.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2012-11-08, 07:22   

towalsky napisał/a:
cześć. W niedługim czasie wezmę się za wymianę podzespołów. Czy mógłby ktoś pokrótce opisać w jaki sposób wydostać klocki z zacisku i jakie czynności serwisowe wykonać przy okazji?


Pozdrawiam, Piotrek.

http://www.shadow.org.pl/...miana+klock%F3w
Tak z ciekawości - próbowałeś chociaż wyszukać :) ?
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Dodo 
Dominik


Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 518
Skąd: W-Wa / Sanok
Wysłany: 2014-08-04, 15:13   

Zamierzam wymienić klocuszki na przodzie, czy ktoś może kojarzy/używa tudzież ma jakieś zdanie na temat specyfikacji tych NHC? http://allegro.pl/klocki-...4449213368.html
jeszcze nie miałem z żadnymi do czynienia więc jestem blady w temacie a na internetach to wiadomo jak jest...
 
 
maro 


Motocykl: bobber vt 600 ,95.
Wiek: 52
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 151
Skąd: Solec Kuj.
Wysłany: 2014-08-04, 16:15   

Dodo, na bezpieczeństwie bym nie oszczędzał i kupił klocki renomowanej firmy np. Lucas lub EBC. Nhc to jakieś chińskie badziewie .. robią też tarcze sprzęgłowe , ale nie znam nikogo kto na nich jeździ. Ogólnie nie polecane, ale rób jak uważasz. Może ktoś na tym jeździ ,to Ci podpowie.
 
 
Dodo 
Dominik


Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 518
Skąd: W-Wa / Sanok
Wysłany: 2014-08-04, 17:08   

Nie no jasne, nawet się jeszcze dobrze nie przymierzyłem, ale mnie zainteresowało to to. EBC 20 zł droższe i raczej nie oszczędzam na ważnych elementach w moto. Co mnie przy tym zastanowiło że czują się odpowiednikiem jakościowo do EBC :lol: stąd taki pościk.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-20, 10:27   

Właśnie wymieniłem u siebie klocki hamulcowe i przestał działać czujnik hamulca przedniego. Czy oprócz wymienienia klocków powinienem coś jeszcze zrobić? Sam hamulec działa, światło stopu tylnego hamulca również działa. Jedynie nie świeci się stop przy naciśnięciu przedniego hamulca.
 
 
Okarynek 


Motocykl: Honda VT500c 1986
Wiek: 66
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 90
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2019-07-20, 11:32   

:ride: Wyłącznik pod klamką,do sprawdzenia.
_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 
 
laszlo 

Motocykl: VT600C 2001
Wiek: 42
Dołączył: 26 Sie 2016
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-20, 12:05   

Okarynek napisał/a:
:ride: Wyłącznik pod klamką,do sprawdzenia.

Rzeczywiście po przeczyszczeniu blaszek czujnika jest lepiej. Dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM