/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
płukanie silnika
Autor Wiadomość
SHEMP 
SHEMP

Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 383
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2011-06-28, 21:11   

Paliwo obecnie zawiera kupe syfów typu biododatki, i po prostu nie obedziesz sie bez srodków czyszczących i dodatków. Ważne by nie kupować tych ze sklepów tv i "cudownych" wynalazków, ale renomowanych firm. Co do dodatków myjacych w olejach - są, ale starczaja na dość krótko - zrób sobie test - po zalaniu swieżym olejm silnika i przejechaniu 1 - 2 tysięcy wyciąg bagnet i zobacz; właśnie dodatki zostały zużyte na spłukanie całego syfu który został po starym oleju. Dlatego przed wymianą warto dodać "dobrą" płukankę. Siedzimy ze wspólnikiem w tym temacie od prawie 20 lat i nigdy nie przydarzyło sie nic złego z solnikami czy też innymi maszynami w przemyśle - szeroko stosujemy płukanki zwłaszcza w obciążonych układach smarowania i hydrauliki. Jak macie dostęp - to najlepszy jest Flush&Clean firmy KERNITE a z preparatów "rynkowych" Valvoline. Jak się dalej boisz, co kilka wymian zalej po prostu silnik olejem, pojeździj 1, 2 tys. km, zlej i zalej nowym.
_________________
http://www.red-zone.com.pl/
 
 
FurmanS 


Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 174
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2011-06-28, 21:41   

nie ma złotych środków !

jest rzeczywistość ! planowanie głowicy, szlify cylindrów, nowe tłoki, pierścienie, zawory, uszczelki ! na cuda nie liczę !! Przekonałem się już np. Oszustwo PO !
 
 
 
Zbynek 

Motocykl: Jawa 175-1961, VT 700c -85, VT 1100 Sabre-02
Dołączył: 26 Gru 2018
Posty: 54
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-02-11, 12:58   

SHEMP napisał/a:
Paliwo obecnie zawiera kupe syfów typu biododatki, i po prostu nie obedziesz sie bez srodków czyszczących i dodatków. Ważne by nie kupować tych ze sklepów tv i "cudownych" wynalazków, ale renomowanych firm. Co do dodatków myjacych w olejach - są, ale starczaja na dość krótko - zrób sobie test - po zalaniu swieżym olejm silnika i przejechaniu 1 - 2 tysięcy wyciąg bagnet i zobacz; właśnie dodatki zostały zużyte na spłukanie całego syfu który został po starym oleju. Dlatego przed wymianą warto dodać "dobrą" płukankę. Siedzimy ze wspólnikiem w tym temacie od prawie 20 lat i nigdy nie przydarzyło sie nic złego z solnikami czy też innymi maszynami w przemyśle - szeroko stosujemy płukanki zwłaszcza w obciążonych układach smarowania i hydrauliki. Jak macie dostęp - to najlepszy jest Flush&Clean firmy KERNITE a z preparatów "rynkowych" Valvoline. Jak się dalej boisz, co kilka wymian zalej po prostu silnik olejem, pojeździj 1, 2 tys. km, zlej i zalej nowym.

cześć , odgrzewam temat ponieważ nikt się nie wypowiedział, czy zastosował ww. płukankę i z jakimi skutkami? Proszę o wasze spostrzeżenia :)
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1707
Skąd: Sanok
Wysłany: 2019-02-12, 04:19   

Wystarczy ze 3 razy zmienić olej co 4-5 tyś/km i efekt podobny do zastosowania płukanki.
Bez obawy o uszczelki i inne ewentualne skutki uboczne zastosowania płukanki.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 960
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-12, 09:55   

Ja w swoich "puszkach" stosuję płukanki przed wymianą oleju więc i w moto też użyłem.
A takie gadki o tym rozszczelnianiu się silnika można sobie gdzieś wsadzić
Moim zdaniem to przecież nie nagar a uszczelka ma uszczelniać silnik więc jeśli z silnika się leje to trzeba wymienić uszczelnienia a nie kombinować niewiadomo z czym.

A co do płukanek to one w większości mają zbliżony skład więc czy to będzie firma X czy Y to nie ma aż takiego dużego znaczenia.
W zasadzie myślę, że nawet popularnej nafty dodać do oleju przed jego wymianą to zrobiłaby dobrą robotę ale nie przesadzajmy i używajmy do tego preparatów dedykowanych.

Ważne też jest aby silnik pracował na biegu jałowym bo jednak płukanka z olejem ma jednak nieco gorsze własności smarujące niż sam olej więc piłowanie silnika w czasie tej operacji szczerze odradzałbym.

Swoją drogą oglądałem niedawno ciekawy film o płukankach, który polecam: Płukanka do silnika działa czy niszczy silnik?
Wiem, że specyfika silnika motocyklowego (szczególnie z mokrym sprzęgłem) jest nieco inna ale też warto posłuchać.
 
 
faraon 


Motocykl: GL 1800
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 307
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-02-12, 16:58   

Marecki 266 , płukanki które stosowałeś - stosujesz jaki miały przebieg silniki , czy stosowałeś je od nowości silnika ?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 960
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-12, 18:28   

Pojazdów od nowości nie miałem niestety.
W jednym aucie mam nakręcone jakieś 240 a w drugim ok. 360kkm
Ale jak znam życie to conajmniej powinno być jeszcze +100kkm szczególnie w tym o mniejszym przebiegu.
Moja Honda ma 30kkm ale ile jest naprawdę to nie wiem.
Te przebiegi to nie są jakmś wybitnym osiągnięciem - ważniejsze jest stosowanie dobrej klasy oleju i jego sukcesywną wymianę.
Znam osoby mające auta z przebiegiem 350-400kkm, jeżdżące ciagle na 5W40 i bez apetytu na olej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM