płukanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
SHEMP
SHEMP
Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 383 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2011-06-28, 21:11
|
|
|
Paliwo obecnie zawiera kupe syfów typu biododatki, i po prostu nie obedziesz sie bez srodków czyszczących i dodatków. Ważne by nie kupować tych ze sklepów tv i "cudownych" wynalazków, ale renomowanych firm. Co do dodatków myjacych w olejach - są, ale starczaja na dość krótko - zrób sobie test - po zalaniu swieżym olejm silnika i przejechaniu 1 - 2 tysięcy wyciąg bagnet i zobacz; właśnie dodatki zostały zużyte na spłukanie całego syfu który został po starym oleju. Dlatego przed wymianą warto dodać "dobrą" płukankę. Siedzimy ze wspólnikiem w tym temacie od prawie 20 lat i nigdy nie przydarzyło sie nic złego z solnikami czy też innymi maszynami w przemyśle - szeroko stosujemy płukanki zwłaszcza w obciążonych układach smarowania i hydrauliki. Jak macie dostęp - to najlepszy jest Flush&Clean firmy KERNITE a z preparatów "rynkowych" Valvoline. Jak się dalej boisz, co kilka wymian zalej po prostu silnik olejem, pojeździj 1, 2 tys. km, zlej i zalej nowym. |
_________________ http://www.red-zone.com.pl/ |
|
|
|
|
FurmanS
Motocykl: Vt 500 C
Wiek: 36 Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 174 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2011-06-28, 21:41
|
|
|
nie ma złotych środków !
jest rzeczywistość ! planowanie głowicy, szlify cylindrów, nowe tłoki, pierścienie, zawory, uszczelki ! na cuda nie liczę !! Przekonałem się już np. Oszustwo PO ! |
|
|
|
|
Zbynek
Motocykl: Jawa 175-1961, VT 700c -85, VT 1100 Sabre-02
Dołączył: 26 Gru 2018 Posty: 54 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-02-11, 12:58
|
|
|
SHEMP napisał/a: | Paliwo obecnie zawiera kupe syfów typu biododatki, i po prostu nie obedziesz sie bez srodków czyszczących i dodatków. Ważne by nie kupować tych ze sklepów tv i "cudownych" wynalazków, ale renomowanych firm. Co do dodatków myjacych w olejach - są, ale starczaja na dość krótko - zrób sobie test - po zalaniu swieżym olejm silnika i przejechaniu 1 - 2 tysięcy wyciąg bagnet i zobacz; właśnie dodatki zostały zużyte na spłukanie całego syfu który został po starym oleju. Dlatego przed wymianą warto dodać "dobrą" płukankę. Siedzimy ze wspólnikiem w tym temacie od prawie 20 lat i nigdy nie przydarzyło sie nic złego z solnikami czy też innymi maszynami w przemyśle - szeroko stosujemy płukanki zwłaszcza w obciążonych układach smarowania i hydrauliki. Jak macie dostęp - to najlepszy jest Flush&Clean firmy KERNITE a z preparatów "rynkowych" Valvoline. Jak się dalej boisz, co kilka wymian zalej po prostu silnik olejem, pojeździj 1, 2 tys. km, zlej i zalej nowym. |
cześć , odgrzewam temat ponieważ nikt się nie wypowiedział, czy zastosował ww. płukankę i z jakimi skutkami? Proszę o wasze spostrzeżenia :) |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1708 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2019-02-12, 04:19
|
|
|
Wystarczy ze 3 razy zmienić olej co 4-5 tyś/km i efekt podobny do zastosowania płukanki.
Bez obawy o uszczelki i inne ewentualne skutki uboczne zastosowania płukanki. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-02-12, 09:55
|
|
|
Ja w swoich "puszkach" stosuję płukanki przed wymianą oleju więc i w moto też użyłem.
A takie gadki o tym rozszczelnianiu się silnika można sobie gdzieś wsadzić
Moim zdaniem to przecież nie nagar a uszczelka ma uszczelniać silnik więc jeśli z silnika się leje to trzeba wymienić uszczelnienia a nie kombinować niewiadomo z czym.
A co do płukanek to one w większości mają zbliżony skład więc czy to będzie firma X czy Y to nie ma aż takiego dużego znaczenia.
W zasadzie myślę, że nawet popularnej nafty dodać do oleju przed jego wymianą to zrobiłaby dobrą robotę ale nie przesadzajmy i używajmy do tego preparatów dedykowanych.
Ważne też jest aby silnik pracował na biegu jałowym bo jednak płukanka z olejem ma jednak nieco gorsze własności smarujące niż sam olej więc piłowanie silnika w czasie tej operacji szczerze odradzałbym.
Swoją drogą oglądałem niedawno ciekawy film o płukankach, który polecam: Płukanka do silnika działa czy niszczy silnik?
Wiem, że specyfika silnika motocyklowego (szczególnie z mokrym sprzęgłem) jest nieco inna ale też warto posłuchać. |
|
|
|
|
faraon
Motocykl: GL 1800
Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 309 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-02-12, 16:58
|
|
|
Marecki 266 , płukanki które stosowałeś - stosujesz jaki miały przebieg silniki , czy stosowałeś je od nowości silnika ? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 971 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2019-02-12, 18:28
|
|
|
Pojazdów od nowości nie miałem niestety.
W jednym aucie mam nakręcone jakieś 240 a w drugim ok. 360kkm
Ale jak znam życie to conajmniej powinno być jeszcze +100kkm szczególnie w tym o mniejszym przebiegu.
Moja Honda ma 30kkm ale ile jest naprawdę to nie wiem.
Te przebiegi to nie są jakmś wybitnym osiągnięciem - ważniejsze jest stosowanie dobrej klasy oleju i jego sukcesywną wymianę.
Znam osoby mające auta z przebiegiem 350-400kkm, jeżdżące ciagle na 5W40 i bez apetytu na olej. |
|
|
|
|
|