Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem) |
Autor |
Wiadomość |
Gaweł
Motocykl: VT700C
Wiek: 42 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-21, 22:42 Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem)
|
|
|
Witam. Dziś zabrałem się za wymianę cieknącego uszczelniacza przedniego zawieszenia.
Oczywiście korzystając z forum i opisu kolegi Cezara.
Pierwsza laga (ta cieknąca) poszła bez problemu. Natomiast w drugiej dolna śruba goleni niby puściła a jednak zaczęła się kręcić i nie da się jej wykręcić. Czy ma ktoś jakiś patent na odkręcenie tej śruby? Kolega Cezar wspomniał o takiej ewentualności, ale nie napisał jak sobie z tym poradzić nie udając się do serwisu.
Za każdą wskazówkę z góry dziękuję i pozdrawiam Gaweł VT700C :) |
_________________ Gaweł |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2016-06-21, 22:53
|
|
|
1. Zapraszam http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24
2. Nie raz było na forum. Nie pamięta jaka tam śruba idzie ale klucz był wykonywany z łba śruby imbusowej przyspawanego do długiego pręta. Na dzisiejsze koszty można kupić oryginalną nasadkę i długa przedłużkę lub krótką przedłużkę i wspawać w środek pręt aby wydłużyć - albo poświęcając nasadkę wspawać w nią pręt. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Gaweł
Motocykl: VT700C
Wiek: 42 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-21, 23:23
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Co do podpunktu 1 to już dawno to zrobiłem (jak tylko się zarejestrowałem)
Pozdrawiam |
_________________ Gaweł |
|
|
|
|
Gaweł
Motocykl: VT700C
Wiek: 42 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-21, 23:34
|
|
|
Szukałem na forum ale nie nie znalazłem. Bardzo proszę o jakiś link albo konkretne namiary na ten klucz. Jak to zrobić |
_________________ Gaweł |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2016-06-21, 23:43
|
|
|
Dotyczy VT 500 - Klucz do odkręcania dolnej śruby amortyzatora 24 mm imbus.Zrobiłem go z pręta nagwintowanego (chyba 16 mm dokładnie nie pamiętam) długość ok. 60 cm i 4 nakrętek zakontrowanych na końcach. |
|
|
|
|
Gaweł
Motocykl: VT700C
Wiek: 42 Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-06-23, 23:57
|
|
|
Ok. Dzięki. Sprawa zalatwiona. Pozdrawiam |
_________________ Gaweł |
|
|
|
|
cepelia
Motocykl: Honda VT 700C `85
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 28 Skąd: Dzierzgoń
|
Wysłany: 2017-04-03, 17:46
|
|
|
Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie. |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2017-04-03, 21:06
|
|
|
cepelia napisał/a: | Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie. |
Brawo Cepelia |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-04-04, 07:58
|
|
|
Ja tą dolną śrubę odkręcam pneumatem jak jest laga cała jeszcze zmontowana ze sprężyną. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
efish
Maciek
Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47 Dołączył: 18 Sty 2017 Posty: 176 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-04-07, 19:15
|
|
|
cepelia, jakich użyłeś uszczelniaczy, bo też przybieram się do tego |
_________________ Pozdrawiam
Maciek
I want to break free !
|
|
|
|
|
cepelia
Motocykl: Honda VT 700C `85
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 28 Skąd: Dzierzgoń
|
Wysłany: 2017-04-08, 09:03
|
|
|
Witam.
Uszczelniacze oraz olej z allegro. : uszczelniacze od sprzedającego IR
Przedstawię poniżej jak to robiłem.
Zacznę jednak od przyrządu do odkręcenia dolnej śruby. Ja zrobiłem jak pisałem wyżej z łba śruby dospawanego do pręta, ale myślę, że równie dobrze było by użyć kija drewnianego od szczotki tylko go przyszlifować na wymiar taki jaka jest średnica otworu zrobić z niego taki klin w kształcie litery V. Niestety nie mogłem tego wypróbować na drugiej ladze bo śruba z dołu ładnie się wykręciła.
Oto zdjęcie narzędzia za pomocą którego udało mi się wykręcić śrubę w pierwszej ladze oraz zdjęcie tego w środku lagi do czego jest przykręcona to śruba od dołu wraz z wymiarami wewnętrznymi.
[img][/img]
[/img]
[img]
W pierwszej kolejności odkręcamy śrubę na dole lagi i pozwalamy aby olej opuścił lagę:
[img][/img]
Jak się nie uda odkręcić tej śruby to po wykręceniu lagi i rozkręceniu jej góry i zlaniu oleju górą dociskamy takim narzędziem dorobionym od góry i jednocześnie wykręcamy tą śrubę.
Odkręcamy szczęki hamulcowe:
[img][/img]
Odkręcamy śrubę aby wykręcić ośkę koła:
[img][/img]
Odkręcamy i ściągamy wspornik lag:
[img][/img]
Wykręcamy ośkę koła oraz ściągamy koło:
[img][/img]
Luzujemy górną nakrętkę w ladze tą z wentylkiem do nabijania powietrza (znajduje się przy kierownicy pod korkiem) :
[img][/img]
Następnie luzujemy dwie śruby imbusowe te które trzymają legę, jedna jest wyżej zaraz przy samej górze lagi imbus nr 6, a druga poniżej imbus nr 8:
[img][/img]
Po wyjęciu lagi odkręcić górną śrubę tą z zaworkiem , pod nią jest sprężyna która będzie starała się wyskoczyć:
Wyciągamy wszystko ze środka:
Zlewamy resztę oleju:
[img][/img]
Delikatnie podważamy uszczelniacz pyłowy i go ściągamy:
Następnie ściągaczem do segerów ściągamy blokadę znad uszczelniacza olejowego:
Po ściągnięciu segera szybkim ruchem ciągniemy za lagę oraz za rurę celem rozłączenia goleni od lagi:
Po założeniu nowego uszczelniacza i złożeniu wszystkiego razem należy dobić nowy uszczelniacz aby wszedł na swoje miejsce. Ja w tym momencie użyłem rury 2 calowej i dobijałem delikatnie młoteczkiem:
[img][/img]
Zabezpieczamy segerem:
[img][/img]
Wkładamy do środka to co wyjeliśmy:
Zakładamy uszczelniacz przeciw pyłowy i dociskamy go :
[img][/img]
Ja użyłem takiego kleju aby przykręcić dolną śrubę :
Teraz nakładamy tego kleju na gwint śruby i dokręcamy ją:
[img][/img]
[img][/img]
Następnie przygotujemy odmierzoną wartość oleju i wlewamy do lagi od góry po czym kilka razy należało by przepompować z góry na dół lagą:
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Po czym dokręcamy górną śrubę tą z zaworkiem palcami a dokręcimy ją później po zamontowaniu lagi z odpowiednim momentem.
[img][/img]
Następnie wkładamy lagę na miejsce :
[img][/img]
Dokręcamy wszystkie śruby, zakładamy koło, zaciski hamulcowe oraz wszystko to co orkręciliśmy:
[img][/img]
[img][/img]
Na koniec dobijamy ciśnienia do 0,4 i gotowe.
[img][/img]
Czas wykonania półtorej godziny. |
|
|
|
|
Szymon
Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 216 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-09, 11:37
|
|
|
Świetne fotki i opisy :)
Mam nadzieję, że sam skorzystam :) |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2017-04-09, 16:14
|
|
|
Super Cepelia Widzę że zdjęcia udało się wrzucić na forum |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
cepelia
Motocykl: Honda VT 700C `85
Wiek: 52 Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 28 Skąd: Dzierzgoń
|
Wysłany: 2017-04-09, 16:48
|
|
|
Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :) |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2017-04-10, 18:29
|
|
|
cepelia napisał/a: | Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :) |
Zdolna dziewczyna Pozdrów Ją |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
|