/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem)
Autor Wiadomość
Gaweł 

Motocykl: VT700C
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-21, 21:42   Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem)

Witam. Dziś zabrałem się za wymianę cieknącego uszczelniacza przedniego zawieszenia.
Oczywiście korzystając z forum i opisu kolegi Cezara.
Pierwsza laga (ta cieknąca) poszła bez problemu. Natomiast w drugiej dolna śruba goleni niby puściła a jednak zaczęła się kręcić i nie da się jej wykręcić. Czy ma ktoś jakiś patent na odkręcenie tej śruby? Kolega Cezar wspomniał o takiej ewentualności, ale nie napisał jak sobie z tym poradzić nie udając się do serwisu.
Za każdą wskazówkę z góry dziękuję i pozdrawiam Gaweł VT700C :)
_________________
Gaweł
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-06-21, 21:53   

1. Zapraszam http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24

2. Nie raz było na forum. Nie pamięta jaka tam śruba idzie ale klucz był wykonywany z łba śruby imbusowej przyspawanego do długiego pręta. Na dzisiejsze koszty można kupić oryginalną nasadkę i długa przedłużkę lub krótką przedłużkę i wspawać w środek pręt aby wydłużyć - albo poświęcając nasadkę wspawać w nią pręt.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Gaweł 

Motocykl: VT700C
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-21, 22:23   

Dziękuję za odpowiedź.
Co do podpunktu 1 to już dawno to zrobiłem (jak tylko się zarejestrowałem)
Pozdrawiam
_________________
Gaweł
 
 
Gaweł 

Motocykl: VT700C
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-21, 22:34   

Szukałem na forum ale nie nie znalazłem. Bardzo proszę o jakiś link albo konkretne namiary na ten klucz. Jak to zrobić
_________________
Gaweł
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-06-21, 22:43   

Dotyczy VT 500 - Klucz do odkręcania dolnej śruby amortyzatora 24 mm imbus.Zrobiłem go z pręta nagwintowanego (chyba 16 mm dokładnie nie pamiętam) długość ok. 60 cm i 4 nakrętek zakontrowanych na końcach.
 
 
Gaweł 

Motocykl: VT700C
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-06-23, 22:57   

Ok. Dzięki. Sprawa zalatwiona. Pozdrawiam
_________________
Gaweł
 
 
cepelia 

Motocykl: Honda VT 700C `85
Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 28
Skąd: Dzierzgoń
Wysłany: 2017-04-03, 16:46   

Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie.
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4153
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2017-04-03, 20:06   

cepelia napisał/a:
Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie.

Brawo Cepelia :toast:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-04-04, 06:58   

Ja tą dolną śrubę odkręcam pneumatem jak jest laga cała jeszcze zmontowana ze sprężyną.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
efish 
Maciek


Motocykl: Honda ST1100
Wiek: 47
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 176
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-04-07, 18:15   

cepelia, jakich użyłeś uszczelniaczy, bo też przybieram się do tego :chytrusek:
_________________
Pozdrawiam
Maciek


I want to break free !
 
 
cepelia 

Motocykl: Honda VT 700C `85
Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 28
Skąd: Dzierzgoń
Wysłany: 2017-04-08, 08:03   

Witam.
Uszczelniacze oraz olej z allegro. : uszczelniacze od sprzedającego IR

Przedstawię poniżej jak to robiłem.
Zacznę jednak od przyrządu do odkręcenia dolnej śruby. Ja zrobiłem jak pisałem wyżej z łba śruby dospawanego do pręta, ale myślę, że równie dobrze było by użyć kija drewnianego od szczotki tylko go przyszlifować na wymiar taki jaka jest średnica otworu zrobić z niego taki klin w kształcie litery V. Niestety nie mogłem tego wypróbować na drugiej ladze bo śruba z dołu ładnie się wykręciła.
Oto zdjęcie narzędzia za pomocą którego udało mi się wykręcić śrubę w pierwszej ladze oraz zdjęcie tego w środku lagi do czego jest przykręcona to śruba od dołu wraz z wymiarami wewnętrznymi.



[img][/img]

[/img]



[img]

W pierwszej kolejności odkręcamy śrubę na dole lagi i pozwalamy aby olej opuścił lagę:



[img][/img]

Jak się nie uda odkręcić tej śruby to po wykręceniu lagi i rozkręceniu jej góry i zlaniu oleju górą dociskamy takim narzędziem dorobionym od góry i jednocześnie wykręcamy tą śrubę.

Odkręcamy szczęki hamulcowe:

[img][/img]

Odkręcamy śrubę aby wykręcić ośkę koła:

[img][/img]

Odkręcamy i ściągamy wspornik lag:

[img][/img]

Wykręcamy ośkę koła oraz ściągamy koło:

[img][/img]

Luzujemy górną nakrętkę w ladze tą z wentylkiem do nabijania powietrza (znajduje się przy kierownicy pod korkiem) :

[img][/img]

Następnie luzujemy dwie śruby imbusowe te które trzymają legę, jedna jest wyżej zaraz przy samej górze lagi imbus nr 6, a druga poniżej imbus nr 8:



[img][/img]

Po wyjęciu lagi odkręcić górną śrubę tą z zaworkiem , pod nią jest sprężyna która będzie starała się wyskoczyć:


Wyciągamy wszystko ze środka:






Zlewamy resztę oleju:

[img][/img]

Delikatnie podważamy uszczelniacz pyłowy i go ściągamy:



Następnie ściągaczem do segerów ściągamy blokadę znad uszczelniacza olejowego:



Po ściągnięciu segera szybkim ruchem ciągniemy za lagę oraz za rurę celem rozłączenia goleni od lagi:






Po założeniu nowego uszczelniacza i złożeniu wszystkiego razem należy dobić nowy uszczelniacz aby wszedł na swoje miejsce. Ja w tym momencie użyłem rury 2 calowej i dobijałem delikatnie młoteczkiem:

[img][/img]

Zabezpieczamy segerem:

[img][/img]

Wkładamy do środka to co wyjeliśmy:






Zakładamy uszczelniacz przeciw pyłowy i dociskamy go :

[img][/img]

Ja użyłem takiego kleju aby przykręcić dolną śrubę :


Teraz nakładamy tego kleju na gwint śruby i dokręcamy ją:

[img][/img]

[img][/img]

Następnie przygotujemy odmierzoną wartość oleju i wlewamy do lagi od góry po czym kilka razy należało by przepompować z góry na dół lagą:

[img][/img]

[img][/img]


[img][/img]

Po czym dokręcamy górną śrubę tą z zaworkiem palcami a dokręcimy ją później po zamontowaniu lagi z odpowiednim momentem.

[img][/img]

Następnie wkładamy lagę na miejsce :

[img][/img]

Dokręcamy wszystkie śruby, zakładamy koło, zaciski hamulcowe oraz wszystko to co orkręciliśmy:

[img][/img]

[img][/img]

Na koniec dobijamy ciśnienia do 0,4 i gotowe.

[img][/img]

Czas wykonania półtorej godziny.
 
 
Szymon 

Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29
Dołączył: 06 Lip 2012
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-09, 10:37   

Świetne fotki i opisy :)
Mam nadzieję, że sam skorzystam :)
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4153
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2017-04-09, 15:14   

Super Cepelia :toast: Widzę że zdjęcia udało się wrzucić na forum :mrgreen:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
cepelia 

Motocykl: Honda VT 700C `85
Wiek: 52
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 28
Skąd: Dzierzgoń
Wysłany: 2017-04-09, 15:48   

Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :)
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4153
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2017-04-10, 17:29   

cepelia napisał/a:
Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :)

Zdolna dziewczyna :-)8 Pozdrów Ją :toast:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM