problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
pabloo
Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-05, 10:37
|
|
|
oktan77 napisał/a: | Myślę, że każdy przed synchronizacją czyści gaźniki |
... no tu byśmy mogli popolemizować Synchronizacja jest ostatnią czynnością po czyszczeniu i ustawieniu składu mieszanki... i tak zawsze być powinno |
_________________ SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440 |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2014-12-05, 12:06
|
|
|
Właśnie z takim zadaniem chcę się do Ciebie Pabloo wybrać ale chyba na początek sezonu 😊 z nowymi świecami itd a propos warto zainwestować w irydowe?
Czy jednak lepiej byloby teraz?😊 |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
pabloo
Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-05, 12:29
|
|
|
teraz to już raczej nie. Wpadnij na początku sezonu. Jeśli chodzi o irydy... robią większe przeloty, sa bardziej wytrzymałe na wypalanie się elektrod itd. Jest wiele opinii. Jedni twierdzą, że motocykl nagle zyskał 20 koni inni ze zaczął palić o 5 litrów mniej. Moje doświadczenia są takie, że to troszkę "panaceum" ;) Faktem jest że w niektórych motocyklach zauważalna była poprawa w samym uruchamianiu silnika...ale tak jak napisałem "w niektórych" Myślę, że do Twojego sprzęta wystarczające będą dedykowane NGK :) Cenowo patrząc możesz w tej samej cenie mieć przez 4 sezony nowe tradycyjne świeczki :) |
_________________ SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440 |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2014-12-05, 13:30
|
|
|
Ok dzięki za opinię 😊 jeżdżę na NGK i sprawowały się bez zarzutu. Obecne trudności wiąże raczej z gaźnikiem i tym się zajmę na początek sezonu oby w marcu 😊 |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2014-12-05, 15:06
|
|
|
Leo napisał/a: | Ok dzięki za opinię 😊 jeżdżę na NGK i sprawowały się bez zarzutu. Obecne trudności wiąże raczej z gaźnikiem i tym się zajmę na początek sezonu oby w marcu 😊 |
Pamiętaj, że do 500 NGK zaleca trzy typy świeczek, w zależności od klimatu. Może po prostu na obecne temperatury masz za zimne?
Weź jeszcze pod uwagę świeczki Denso - u mnie w 500 wymieniłem NGK na Denso i wyraźnie lepiej funkcjonował. No i mają jeden model - Denso X24EPR-U9 |
|
|
|
|
Teodor84
Motocykl: Honda Shadow VT 700C 84
Wiek: 39 Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-12-12, 14:10
|
|
|
Podłącze się pod temat, bo u mnie jest ten sam problem. Kręci, kręci co jakiś czas pierdutnie zdrowo w tłumiki, ale odpalić nie chce. Raz na jakiś czas coś tam burknie jakby chciała zapalić. Na początku myślałem, że zwyczajnie skończyło się paliwo, ale dzisiaj dolałem i problem nie znika. Jeżeli chodzi o akumulator to też niedawno był ładowany. |
|
|
|
|
pabloo
Motocykl: Yamaha Road Star XV 1700 MidnightStar
Wiek: 43 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 192 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-12-12, 18:40
|
|
|
wykręć świece - oprzyj gwintem o cylinder i zakręć rozrusznikiem tak jakbyś chciał odpalić. Zobacz czy miarowo między elektrodami przeskakuje iskra i czy ma ładny kolor - niebieski przechodzący nawet w biały https://www.youtube.com/watch?v=BEiuzQihm1g Jeśli iskra jest ok, wyjmij filtr powietrza, kup w motoryzacyjnym samostart i kręcąc rozrusznikiem psiknij nim w puszkę filtra powietrza. Jeśli moto zagada to masz problem z zasilaniem w paliwo (zasyfione gaźniki, kranik itp). Jeśli będzie brak iskry lub iskra będzie słaba i nieregularna trzeba szukać w elektryce. To tak na początek :)
[ Dodano: 2014-12-12, 18:43 ]
MARQ napisał/a: | Pabloo,
Synchronizujesz picuny, tzn 125 ;)? |
tak |
_________________ SERWIS MOTOCYKLI https://www.facebook.com/...321190111249440 |
|
|
|
|
Teodor84
Motocykl: Honda Shadow VT 700C 84
Wiek: 39 Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-12-20, 17:41
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi. Idąc tymi wskazówkami poczyniłem pewne obserwację.
Sprawa prezentuje się następująco. Jeżeli chodzi o świece to zgodnie z moimi fachowymi oględzinami iskra wygląda dobrze. Świece mają wilgotny gwint i wyglądają tak :
https://www.dropbox.com/s...AG2143.jpg?dl=0
Jeżeli chodzi o pryskanie samostartem to nie robiłem tego jeszcze, ale wymieniłem za to filtr paliwa (strasznie trudna robota, z racji tego, że przewód paliwowy jest strasznie twardy i nie chce współpracować a miejsca jest tyle co na filtr paliwa i jak próbujesz włożyć tam cokolwiek więcej to się nie mieści albo ręka albo filtr ) i zajrzałem do filtra powietrza. Przy próbie wyciągnięcia rozsypał mi się w rękach dosłownie :
https://www.dropbox.com/s...AG2142.jpg?dl=0
No nic dam znać co dalej jak wstawię nowy filtr powietrza, ale to pewnie w poniedziałek. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9506 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-12-20, 17:54
|
|
|
Teodor84 napisał/a: | i zajrzałem do filtra powietrza. Przy próbie wyciągnięcia rozsypał mi się w rękach dosłownie : |
Masakra. Jak ten silnik miał normalnie pracować. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Teodor84
Motocykl: Honda Shadow VT 700C 84
Wiek: 39 Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 70 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2014-12-31, 12:06
|
|
|
Działa :D Motocykl odpalił, a w zasadzie wymieniłem tylko filtr paliwa i filtr powietrza. (łączny koszt jakieś 65-70 zł). Naładowałem akumulator i motocykl odpalił za pierwszym razem. Niestety nie miałem okazji dobrze go rozgrzać i zobaczyć jak pracuje kiedy jest rozgrzany (w moim garażowcu jest jakiś bardzo czuły detektor CO2, włącza się od razu alarm). Dzięki bardzo za pomoc i zainteresowanie. Jak roztopi się śnieg wyprowadzę motocykl za garażowiec i zobaczymy jak pracuje rozgrzany. |
_________________ Duchów się nie boje. Boje się utraty cienia, ponieważ ludzie bez cienia nie istnieją. |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-01-25, 14:41
|
|
|
Mateusz napisał/a: |
Pamiętaj, że do 500 NGK zaleca trzy typy świeczek, w zależności od klimatu. |
wracam do tematu bo już wkrótce muszę zakupić nowe świece
jakie są te trzy typy NGK dla vt 500? |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2015-01-25, 14:57
|
|
|
Leo ja na ten sezon kupiłem takie jakie były wcześniej NGK DPR8EA-9. Nie wiem kiedy poprzedni właściciel wkręcił poprzednie. Kupiłem też nowy filtr powietrza bo miałem jakąś domową przeróbkę z papierowego na gąbkowy włożoną i może dlatego miałem problemy z odpalaniem. |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-02-08, 10:36
|
|
|
byłem na Mototargach i przedstawiciele NGK jednak namawiali na wybranie świec irydowych potwierdzali to co mówił pabloo
czyli łatwiejsze odpalanie,dużo większy przebieg itp
byłoby dobrze dać nowe fajki NGK
zastanawiam się |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
Pablo76
Motocykl: Honda VT750 RC14 '83
Wiek: 47 Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-03-03, 19:42
|
|
|
pabloo napisał/a: | wykręć świece - oprzyj gwintem o cylinder i zakręć rozrusznikiem tak jakbyś chciał odpalić. Zobacz czy miarowo między elektrodami przeskakuje iskra i czy ma ładny kolor - niebieski przechodzący nawet w biały https://www.youtube.com/watch?v=BEiuzQihm1g Jeśli iskra jest ok, wyjmij filtr powietrza, kup w motoryzacyjnym samostart i kręcąc rozrusznikiem psiknij nim w puszkę filtra powietrza. Jeśli moto zagada to masz problem z zasilaniem w paliwo (zasyfione gaźniki, kranik itp). Jeśli będzie brak iskry lub iskra będzie słaba i nieregularna trzeba szukać w elektryce. To tak na początek :) |
Wymieniłem filtr powietrza, paliwa, swiece, przewody. Nie chce zapalic jak jest zimny, czasami strzeli z tłumika. Do wlotu powietrza psiknolem samostartem, odpalił. Iskra ladna, niebieska. Co zrobic aby palił na zimnym silniku? Czyszczenie gaźnika i synchronizacja? |
|
|
|
|
|