problem z odpalaniem
Odpowiedz do tematu

:
oktan77 napisał/a:
Myślę, że każdy przed synchronizacją czyści gaźniki

... no tu byśmy mogli popolemizować ;-) Synchronizacja jest ostatnią czynnością po czyszczeniu i ustawieniu składu mieszanki... i tak zawsze być powinno

:
Właśnie z takim zadaniem chcę się do Ciebie Pabloo wybrać ale chyba na początek sezonu 😊 z nowymi świecami itd a propos warto zainwestować w irydowe?
Czy jednak lepiej byloby teraz?😊

never as good as the first time
:
teraz to już raczej nie. Wpadnij na początku sezonu. Jeśli chodzi o irydy... robią większe przeloty, sa bardziej wytrzymałe na wypalanie się elektrod itd. Jest wiele opinii. Jedni twierdzą, że motocykl nagle zyskał 20 koni inni ze zaczął palić o 5 litrów mniej. Moje doświadczenia są takie, że to troszkę "panaceum" ;) Faktem jest że w niektórych motocyklach zauważalna była poprawa w samym uruchamianiu silnika...ale tak jak napisałem "w niektórych" Myślę, że do Twojego sprzęta wystarczające będą dedykowane NGK :) Cenowo patrząc możesz w tej samej cenie mieć przez 4 sezony nowe tradycyjne świeczki :)

:
Ok dzięki za opinię 😊 jeżdżę na NGK i sprawowały się bez zarzutu. Obecne trudności wiąże raczej z gaźnikiem i tym się zajmę na początek sezonu oby w marcu 😊

never as good as the first time
:
Pabloo,
Synchronizujesz picuny, tzn 125 ;)?

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Leo napisał/a:
Ok dzięki za opinię 😊 jeżdżę na NGK i sprawowały się bez zarzutu. Obecne trudności wiąże raczej z gaźnikiem i tym się zajmę na początek sezonu oby w marcu 😊

Pamiętaj, że do 500 NGK zaleca trzy typy świeczek, w zależności od klimatu. Może po prostu na obecne temperatury masz za zimne?
Weź jeszcze pod uwagę świeczki Denso - u mnie w 500 wymieniłem NGK na Denso i wyraźnie lepiej funkcjonował. No i mają jeden model - Denso X24EPR-U9

:
Podłącze się pod temat, bo u mnie jest ten sam problem. Kręci, kręci co jakiś czas pierdutnie zdrowo w tłumiki, ale odpalić nie chce. Raz na jakiś czas coś tam burknie jakby chciała zapalić. Na początku myślałem, że zwyczajnie skończyło się paliwo, ale dzisiaj dolałem i problem nie znika. Jeżeli chodzi o akumulator to też niedawno był ładowany.

:
wykręć świece - oprzyj gwintem o cylinder i zakręć rozrusznikiem tak jakbyś chciał odpalić. Zobacz czy miarowo między elektrodami przeskakuje iskra i czy ma ładny kolor - niebieski przechodzący nawet w biały https://www.youtube.com/watch?v=BEiuzQihm1g Jeśli iskra jest ok, wyjmij filtr powietrza, kup w motoryzacyjnym samostart i kręcąc rozrusznikiem psiknij nim w puszkę filtra powietrza. Jeśli moto zagada to masz problem z zasilaniem w paliwo (zasyfione gaźniki, kranik itp). Jeśli będzie brak iskry lub iskra będzie słaba i nieregularna trzeba szukać w elektryce. To tak na początek :)

[ Dodano: 2014-12-12, 18:43 ]
MARQ napisał/a:
Pabloo,
Synchronizujesz picuny, tzn 125 ;)?

tak

:
Dzięki za podpowiedzi. :thx: Idąc tymi wskazówkami poczyniłem pewne obserwację.
Sprawa prezentuje się następująco. Jeżeli chodzi o świece to zgodnie z moimi fachowymi oględzinami iskra wygląda dobrze. Świece mają wilgotny gwint i wyglądają tak :
https://www.dropbox.com/s...AG2143.jpg?dl=0
Jeżeli chodzi o pryskanie samostartem to nie robiłem tego jeszcze, ale wymieniłem za to filtr paliwa (strasznie trudna robota, z racji tego, że przewód paliwowy jest strasznie twardy i nie chce współpracować a miejsca jest tyle co na filtr paliwa i jak próbujesz włożyć tam cokolwiek więcej to się nie mieści albo ręka albo filtr :-) ) i zajrzałem do filtra powietrza. Przy próbie wyciągnięcia rozsypał mi się w rękach dosłownie :

https://www.dropbox.com/s...AG2142.jpg?dl=0

No nic dam znać co dalej jak wstawię nowy filtr powietrza, ale to pewnie w poniedziałek.

:
Teodor84 napisał/a:
i zajrzałem do filtra powietrza. Przy próbie wyciągnięcia rozsypał mi się w rękach dosłownie :

Masakra. Jak ten silnik miał normalnie pracować.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Działa :D Motocykl odpalił, a w zasadzie wymieniłem tylko filtr paliwa i filtr powietrza. (łączny koszt jakieś 65-70 zł). Naładowałem akumulator i motocykl odpalił za pierwszym razem. Niestety nie miałem okazji dobrze go rozgrzać i zobaczyć jak pracuje kiedy jest rozgrzany (w moim garażowcu jest jakiś bardzo czuły detektor CO2, włącza się od razu alarm). Dzięki bardzo za pomoc i zainteresowanie. :thx: Jak roztopi się śnieg wyprowadzę motocykl za garażowiec i zobaczymy jak pracuje rozgrzany.

Duchów się nie boje. Boje się utraty cienia, ponieważ ludzie bez cienia nie istnieją.
:
Mateusz napisał/a:

Pamiętaj, że do 500 NGK zaleca trzy typy świeczek, w zależności od klimatu.


wracam do tematu bo już wkrótce muszę zakupić nowe świece
jakie są te trzy typy NGK dla vt 500?

never as good as the first time
:
Leo ja na ten sezon kupiłem takie jakie były wcześniej NGK DPR8EA-9. Nie wiem kiedy poprzedni właściciel wkręcił poprzednie. Kupiłem też nowy filtr powietrza bo miałem jakąś domową przeróbkę z papierowego na gąbkowy włożoną i może dlatego miałem problemy z odpalaniem.

Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
byłem na Mototargach i przedstawiciele NGK jednak namawiali na wybranie świec irydowych ;-) potwierdzali to co mówił pabloo
czyli łatwiejsze odpalanie,dużo większy przebieg itp
byłoby dobrze dać nowe fajki NGK ;-)

zastanawiam się ;-)

never as good as the first time
:
pabloo napisał/a:
wykręć świece - oprzyj gwintem o cylinder i zakręć rozrusznikiem tak jakbyś chciał odpalić. Zobacz czy miarowo między elektrodami przeskakuje iskra i czy ma ładny kolor - niebieski przechodzący nawet w biały https://www.youtube.com/watch?v=BEiuzQihm1g Jeśli iskra jest ok, wyjmij filtr powietrza, kup w motoryzacyjnym samostart i kręcąc rozrusznikiem psiknij nim w puszkę filtra powietrza. Jeśli moto zagada to masz problem z zasilaniem w paliwo (zasyfione gaźniki, kranik itp). Jeśli będzie brak iskry lub iskra będzie słaba i nieregularna trzeba szukać w elektryce. To tak na początek :)


Wymieniłem filtr powietrza, paliwa, swiece, przewody. Nie chce zapalic jak jest zimny, czasami strzeli z tłumika. Do wlotu powietrza psiknolem samostartem, odpalił. Iskra ladna, niebieska. Co zrobic aby palił na zimnym silniku? Czyszczenie gaźnika i synchronizacja?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group