Colortune |
Autor |
Wiadomość |
kulibroda
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C '85
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 130 Skąd: Kcynia
|
Wysłany: 2012-01-17, 00:24 Colortune
|
|
|
Przegladając filmy na youtube znalazłem fajne narzędzie do regulacji składu mieszanki.http://www.youtube.com/watch?v=5BU-5FhX_Qc
Pytanie czy ktoś z was miał juz z tym do czynienia ? Zapowiada sie ciekawie tym bardziej że w naszych maszynach analizator nie sprawdzi sie za bardzo ze względu na wspólny tłumik.
Cena oscyluje w granicach 200zł u nas w polsce nie widziałem adapterów na różne gwinty ale za to na ebaju są. |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2012-01-17, 10:01
|
|
|
Ja używam tych świec i stwierdzam że jest to rewelacyjny produkt. Wpisz w moto alegro świeca diagnostyczna i będziesz miał wszystkie rozmiary. Używam ich od czterech lat i z efektów jestem bardzo zadowolony, spalanie mam przy jeździe spacerowej 90 do100 km/h 3,3 litra a np. w górach w dwie osoby i z bagażem 3,8 a tak ogólnie to i przy 130 w trasie max 4 litry na setke. |
|
|
|
|
Sebastian
SEBA
Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 873 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 2012-01-18, 00:03
|
|
|
A możesz coś wiecej napisać o tym czymś jak to sie robi i jak to zdaje egzamin. |
_________________ Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien. |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2012-01-18, 23:01
|
|
|
W niedziele usiąde to opisze dokładnie |
|
|
|
|
Serwik
Przemek
Motocykl: Była XV535, jest VT1100 C3 '98
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 56 Skąd: Gostynin
|
Wysłany: 2012-01-20, 00:10
|
|
|
Kulibroda tutaj masz krótki opis, dotyczy regulacji małego silnika, z krótkimi filmami instruktażowymi. A tutaj znalazłem skany całej instrukcji. |
_________________ Nie czekaj z realizacją marzeń... |
Ostatnio zmieniony przez Serwik 2012-01-21, 10:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kulibroda
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C '85
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 130 Skąd: Kcynia
|
Wysłany: 2012-01-20, 13:40
|
|
|
Bardzo dziękuję myślę, że te informacje przydadzą się nam wszystkim bo w końcu chodzi o zdrowie naszych Hanek |
|
|
|
|
Hydrant
Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46 Dołączył: 12 Kwi 2017 Posty: 105 Skąd: NBR
|
Wysłany: 2020-06-14, 16:07
|
|
|
Odkopuję temat, gdyż mam zamiar wyposażyć swój garaż w Colortune. Rozumiem że kupując jedną świecę regulacja będzie wyglądać mniej więcej tak: Na zimnym silniku wkręcam colortune, rozgrzewam i reguluje pierwszy gaźnik, następnie czekam aż wystygnie silnik, przekładam colortune do drugiego cylindra, rozgrzewam i reguluje i po ostygnięciu wkręcam świece. |
|
|
|
|
zolty
Motocykl: VT 600 z'93
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2020 Posty: 25 Skąd: IOM / Szczecin
|
Wysłany: 2020-06-16, 09:42
|
|
|
Hydrant lepiej przeczytać "hand book" i tam będzie opisane a przez twoje odgrzebanie tematu sam teraz zastanawiam się nad kupnem Colortuna |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-06-19, 10:30
|
|
|
ciekawe co po tylu latach użytkowania być może znacznie częstszego niż inni podpowiedziałby Maruda,
instrukcja mówi, żeby jechać na gorąco ;)
"upewnij się, że gaźniki się nagrzały, jak nie to poczekaj na wolnych obrotach, zgaś, wykręć świecę, zastąp colortune... najpierw wyreguluj jeden gaźnik, potem podmień kolejną świecę i wyreguluj kolejny gaźnik..."
trochę to kłóci się z kilkoma zasłyszanymi hasłami,
jak - zabawa świecami na zimnym - czy - równoległa regulacja wszystkich gaźników.
pewnie idealnie byłoby mieć po jednej na każdy gaźnik,
zamontować na - tak ciepłym jak to tylko możliwe i bezpieczne silniku ...
może hasło "nie dokręcać za mocno" pomoże przy operowaniu na ciepło.
palcami plus ćwiartka ćwiartki - 1/16 obrotu.
po testach, na chłodniejszym silniku można wymienić na swoje świece i podokręcać odpowiednio.
jak tylko jeden colortune dostępny, to przy regulacji pierwszego (tylnego) garnka
- wydaje mi się, że "na oko" powinieneś od razu podkręcać drugi gaźnik.
żeby podczas testów pierwszego miały jednak cały czas trochę podobne paliwo lane...
potem przerwa, podmiana colortune na drugi garnek i polerka ustawienia "tego na oko". |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
|