/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Colortune
Autor Wiadomość
kulibroda 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C '85
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 130
Skąd: Kcynia
Wysłany: 2012-01-17, 00:24   Colortune

Przegladając filmy na youtube znalazłem fajne narzędzie do regulacji składu mieszanki.http://www.youtube.com/watch?v=5BU-5FhX_Qc
Pytanie czy ktoś z was miał juz z tym do czynienia ? Zapowiada sie ciekawie tym bardziej że w naszych maszynach analizator nie sprawdzi sie za bardzo ze względu na wspólny tłumik.
Cena oscyluje w granicach 200zł u nas w polsce nie widziałem adapterów na różne gwinty ale za to na ebaju są. :chytrusek:
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-01-17, 10:01   

Ja używam tych świec i stwierdzam że jest to rewelacyjny produkt. Wpisz w moto alegro świeca diagnostyczna i będziesz miał wszystkie rozmiary. Używam ich od czterech lat i z efektów jestem bardzo zadowolony, spalanie mam przy jeździe spacerowej 90 do100 km/h 3,3 litra a np. w górach w dwie osoby i z bagażem 3,8 a tak ogólnie to i przy 130 w trasie max 4 litry na setke.
 
 
Sebastian 
SEBA


Motocykl: Honda VT 500 C Shadow PC08 84r FZI
Wiek: 48
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 873
Skąd: zielona góra
Wysłany: 2012-01-18, 00:03   

A możesz coś wiecej napisać o tym czymś jak to sie robi i jak to zdaje egzamin.
_________________
Tylko ja wiem ze jutro bedzie lepszy dzien.
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-01-18, 23:01   

W niedziele usiąde to opisze dokładnie
 
 
Serwik 
Przemek


Motocykl: Była XV535, jest VT1100 C3 '98
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: Gostynin
Wysłany: 2012-01-20, 00:10   

Kulibroda tutaj masz krótki opis, dotyczy regulacji małego silnika, z krótkimi filmami instruktażowymi. A tutaj znalazłem skany całej instrukcji.
_________________
Nie czekaj z realizacją marzeń...
Ostatnio zmieniony przez Serwik 2012-01-21, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kulibroda 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C '85
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 130
Skąd: Kcynia
Wysłany: 2012-01-20, 13:40   

Bardzo dziękuję myślę, że te informacje przydadzą się nam wszystkim bo w końcu chodzi o zdrowie naszych Hanek :-D
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2020-06-14, 16:07   

Odkopuję temat, gdyż mam zamiar wyposażyć swój garaż w Colortune. Rozumiem że kupując jedną świecę regulacja będzie wyglądać mniej więcej tak: Na zimnym silniku wkręcam colortune, rozgrzewam i reguluje pierwszy gaźnik, następnie czekam aż wystygnie silnik, przekładam colortune do drugiego cylindra, rozgrzewam i reguluje i po ostygnięciu wkręcam świece.
 
 
zolty 


Motocykl: VT 600 z'93
Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2020
Posty: 25
Skąd: IOM / Szczecin
Wysłany: 2020-06-16, 09:42   

Hydrant lepiej przeczytać "hand book" i tam będzie opisane a przez twoje odgrzebanie tematu sam teraz zastanawiam się nad kupnem Colortuna :mrgreen:
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-19, 10:30   

ciekawe co po tylu latach użytkowania być może znacznie częstszego niż inni podpowiedziałby Maruda,

instrukcja mówi, żeby jechać na gorąco ;)
"upewnij się, że gaźniki się nagrzały, jak nie to poczekaj na wolnych obrotach, zgaś, wykręć świecę, zastąp colortune... najpierw wyreguluj jeden gaźnik, potem podmień kolejną świecę i wyreguluj kolejny gaźnik..."

trochę to kłóci się z kilkoma zasłyszanymi hasłami,
jak - zabawa świecami na zimnym - czy - równoległa regulacja wszystkich gaźników.

pewnie idealnie byłoby mieć po jednej na każdy gaźnik,
zamontować na - tak ciepłym jak to tylko możliwe i bezpieczne silniku ...
może hasło "nie dokręcać za mocno" pomoże przy operowaniu na ciepło.
palcami plus ćwiartka ćwiartki - 1/16 obrotu.
po testach, na chłodniejszym silniku można wymienić na swoje świece i podokręcać odpowiednio.

jak tylko jeden colortune dostępny, to przy regulacji pierwszego (tylnego) garnka
- wydaje mi się, że "na oko" powinieneś od razu podkręcać drugi gaźnik.
żeby podczas testów pierwszego miały jednak cały czas trochę podobne paliwo lane...
potem przerwa, podmiana colortune na drugi garnek i polerka ustawienia "tego na oko".
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM