/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
przednie amortyzatory
Autor Wiadomość
Tom
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-03, 22:36   przednie amortyzatory

Witam,

czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć do czego są "wentyle" na górze przednich amortyzatorów??
 
 
Globi 


Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1297
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-06-03, 22:52   

O ile się orientuję, powietrze ma "dosztywnić" przednie zawieszenie.

UWAGA - Dopuszczalne ciśnienie to 0-40 kPa (0-0,4 kg/cm3), dosłownie parę machnięć pompką do roweru.
 
 
Tom
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-03, 23:08   

dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.



Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest :-P to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:



jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry?
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-06-04, 11:46   

Regulację masz na dole - są tam wycięte otwory, wykładasz w nie kluch hakowy do amorków lub cokolwiek innego co pasuje i kręcisz ustalając wstępne napięcie sprężyn amortyzatora, wentyle jak wspomniał Globi służą do napompowania amorów przednich gdyż są to amortyzatory powietrzno olejowe.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-04, 11:54   

Tom napisał/a:
dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.



Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest :-P to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:



jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry?


Na dole amora masz pierścień z otworkami. Jest 5 pozycji wstępnego napięcia sprężyn. W otwory wkładasz klucz hakowy (może być od roweru - daje radę) i kręcisz :-) Ważne, żeby oba amory miały tą samą pozycję - były tak samo napięte.
 
 
Tom
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-04, 15:50   

a ja zastanawiałem się po co mi ten klucz :lol: coś kiepsko łącze fakty



I zrodziło się jeszcze jedno pytanie: jak naciskam na tył motocykla to w momencie kiedy amortyzatory odbijają w górę - lewy wydaje dźwięk zasysania powietrza (jak pompka), czy oznacza to zużycie amortyzatora i czy tego typu amortyzatory da się jakoś regenerować?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM