przednie amortyzatory |
Autor |
Wiadomość |
Tom [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-03, 22:36 przednie amortyzatory
|
|
|
Witam,
czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć do czego są "wentyle" na górze przednich amortyzatorów?? |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-06-03, 22:52
|
|
|
O ile się orientuję, powietrze ma "dosztywnić" przednie zawieszenie.
UWAGA - Dopuszczalne ciśnienie to 0-40 kPa (0-0,4 kg/cm3), dosłownie parę machnięć pompką do roweru. |
|
|
|
|
Tom [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-03, 23:08
|
|
|
dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.
Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:
jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry? |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-06-04, 11:46
|
|
|
Regulację masz na dole - są tam wycięte otwory, wykładasz w nie kluch hakowy do amorków lub cokolwiek innego co pasuje i kręcisz ustalając wstępne napięcie sprężyn amortyzatora, wentyle jak wspomniał Globi służą do napompowania amorów przednich gdyż są to amortyzatory powietrzno olejowe. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-06-04, 11:54
|
|
|
Tom napisał/a: | dzięki za szybką odpowiedź, niestety nie znalazłem tego w instrukcji.
Przy okazji zapytam jeszcze o regulację tylnych amortyzatorów, a dokładnie w którym miejscu ona jest to mój pierwszy sezon na tym motorze i jestem mało zorientowany, a w instrukcji są opisane jeśli się nie mylę 2 rodzaje amortyzatorów:
jeden ma ząbki od dołu i można się domyślić jak go wyregulować, a drugi tych ząbków nie ma i jeśli dobrze wywnioskowałem (z rysunku) jest regulowany od góry? |
Na dole amora masz pierścień z otworkami. Jest 5 pozycji wstępnego napięcia sprężyn. W otwory wkładasz klucz hakowy (może być od roweru - daje radę) i kręcisz Ważne, żeby oba amory miały tą samą pozycję - były tak samo napięte. |
|
|
|
|
Tom [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-04, 15:50
|
|
|
a ja zastanawiałem się po co mi ten klucz coś kiepsko łącze fakty
I zrodziło się jeszcze jedno pytanie: jak naciskam na tył motocykla to w momencie kiedy amortyzatory odbijają w górę - lewy wydaje dźwięk zasysania powietrza (jak pompka), czy oznacza to zużycie amortyzatora i czy tego typu amortyzatory da się jakoś regenerować? |
|
|
|
|
|