/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-01, 22:45
Wymiana oleju VT 1100 C2 SC32
Autor Wiadomość
robert1425
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-21, 00:10   Wymiana oleju VT 1100 C2 SC32

Witam,



Motocykl kupiony tydzień temu.

Chce zmienić olej, ale nie wiem na jaki.

Poprzedni właściciel nie potrafi się określić jakim olejem był zalany silnik.

I teraz ja nie wiem co tam wlać. Motocykl z 1996 roku. Lać olej zalecany przez producenta półsyntetyk 10w40 np Motul 4T 5100 10W40 czy może minerał?

Zdaje się na wasze opinie w tej sprawie.



pozdrawiam



PS gdzie ta wiosna
 
 
Lbzdz 
zasadniczo - Kicia


Motocykl: CB600F4 Hornet
Wiek: 44
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 813
Skąd: Bukowiec (Łódź)
Wysłany: 2008-03-21, 12:10   

Lej to co zaleca producent. MAszyna z 1996 roku nie jest na pewno na tyle zużyta żeby bać się o zbyt wysoką jakość oleju.
_________________
Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-03-21, 12:26   

śmiało możesz lać tego motula 10W40.



Do moda: może do działu VT1100?
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
tomekbednarski
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-02, 22:16   

Ja wlałem ten -

http://www.dynotech.pl/motul/7100_10w40.htm
 
 
drut 


Motocykl: Honda shadow 1100Aero c3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 59
Skąd: M-ko/Wielkopolska
Wysłany: 2008-04-17, 20:31   

Dzis bylem na wymianie oleju u dobrego mechaniora ktory zalecal mi olej bel ray http://www.sklep.motorace...0w50-p-783.html gdzu zapytalem go a motula powiedzial ze nie poleca do shadowa, bardziej motula widzi w sportowch motocyklach
 
 
 
tomekbednarski
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-17, 21:49   

Myśle że olej należy dobrac adekwatnie do przebiegu motocykla . Nie wiem jaki ma Twój motocykl, ale olej o którym piszesz półsyntetyk Bel Ray 20w50 jest dobry ale jak w opisie oleju napisali "do motocykli starszych, bądź ze znacznym przebiegiem". Tak mówia opisy i logika ,ale to jedno a praktyka być może drugie . Pisze tak bo zauważyłem u siebie a mam motula syntetyka, że im motocykl bardziej rozgrzany czyli upał , jazda miejska tym gorzej dziala skrzynia biegów - zbyt rzadki olej ?, żle odprowadza ciepło? nie wiem, temperatura na zewnatrz niższa ,szybsze przejazdy na trasie czyli lepsze chłodzenie i skrzynia biegów działa zupełnie poprawnie. Może to olej . Na przyszły sezon moze zmienie na coś innego.Mechanik nie mówił dlaczego konkretnie nie Motul tylko ten Bel Ray.
 
 
drut 


Motocykl: Honda shadow 1100Aero c3
Wiek: 38
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 59
Skąd: M-ko/Wielkopolska
Wysłany: 2008-04-18, 19:57   

..podawalem linka patrzac na marke a nie na lepkosc...z tego co pamietam bel ray ale 10w 40, powiedzial ze moze wlac co ja sobie zycze ale zaleca mi bel ray bo motul z jego doswiadczenia i z doswiadzceni innych lepiej sprawuje sie w sportowych motocyklach ale oczywiscie mozna tez takiego lac a bel ray dlatego ze motocykl jest sprowadzony z usa a tam na 70% na takim oleju jezdzil moj motocykl
 
 
 
nikotyn
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-21, 12:11   

Moim zdaniem powinieneś lać 10W40. Między 10w40 a mineralnym jest na prawdę duża różnica, nie tylko lepkości ale i odporności na różnice temperatur. Nie jest to tak stary silnik by lać minerał. Kwestia wyboru firmy należy do ciebie. Motul nie jest jedynym producentem oleju do motocykli. Należy też pamiętać że filtr olejowy też nie musi być hondowski, ponieważ wiele firm (np filtron) robi takie filtry. Są one tańsze a gwarancja na nie jest taka sama. Nie słyszałem o przypadku by było coś nie tak z polskim filtrem zamiast oryginalnego. W kwestii oleju akurat mam troszkę doświadczenia :chytrusek: (3 lata pracy w punkcie wymiany oleju)
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2008-04-21, 13:26   

Lej 10W40, półsyntetyk, SG/SH. To najbardziej optymalny jakościowo/temperaturowo specyfik do Shadówek do 98 roku. Jeśli nie masz pewności co do "olejowej historii" motocykla, przepłucz silnik jakimś tanim minerałem/półsyntetykiem samochodowym. Koniecznie zmień najpierw filtr oleju (nie zapomnij nasączyć go przed zamontowaniem).



Co do mechaników i polecanych przez nich olei, to z biegiem czasu dochodzę do wniosku, że najlepszy olej to ten na którym ma się największą przebitkę na kliencie... Może nie zawsze i nie w każdym przypadku, ale czemu jeden poleca Castrola twierdząc, że Shell nadaje się wyłącznie do malowania płotów na zapleczu, a inny ten Shell wychwala malując płoty Motulem... A wszyscy oczywiście do diabła posyłają rodzime oleje, choć wcale jakieś gorsze nie są.

Akurat Bel-Ray jest olejem bardzo polecanym do V-ek spod marki H-D. Tyle, że tam silniki pracują (przeważnie) oddzielnie ze skrzyniami biegów, sprzęgła są (również) suche, więc cała "filozofia" oleju motocyklowego się nie klei w ich przypadku...



Pozdrawiam
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
vulkanwawa 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 ACE SC 32
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-13, 12:58   

Z tego co wiem to silniki które posiadają automatyczne kasowanie luzów zaworowych ( a Shadow ma taki) to NIE WOLNO WLEWAĆ OLEJU MINERALNEGO.
_________________
Mity powtarzane w "kółko" stają się...prawdą.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2011-05-18, 22:27   

vulkanwawa napisał/a:
Z tego co wiem to silniki które posiadają automatyczne kasowanie luzów zaworowych to NIE WOLNO WLEWAĆ OLEJU MINERALNEGO.

A to ciekawostka... idąc za radą mojego ojca(mechanika z 40 letnim starzem!!!) do autka z hydraulicznymi jak w Shadole(nie automatycznymi!!!) popychaczami zaworów zalałem mineralny i... qurcze już piąty rok na takim oleju i silnik jeszcze się nie rozpadł...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
yarkom 
Jarek


Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-05-19, 08:23   

re up: Dokładnie. Przez całe moje "współżycie" z Polonezem (silnik z hydraulicznym kasowaniem luzow zaworów) lałem polski półsyntetyk i nie klepał. Kolega zaś ciągle narzekał na klepanie zaworów (w Golfie) a lał syntetyk. Dopiero po zamianie na półsyntetyk samochód zaczął cichnąc od razu po załączeniu a nie jak na drogich zachodnich olejach po kilku kilometrach jazdy.
 
 
 
vulkanwawa 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 ACE SC 32
Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-20, 01:16   

GhoustDragon napisał/a:
vulkanwawa napisał/a:
Z tego co wiem to silniki które posiadają automatyczne kasowanie luzów zaworowych to NIE WOLNO WLEWAĆ OLEJU MINERALNEGO.

A to ciekawostka... idąc za radą mojego ojca(mechanika z 40 letnim starzem!!!) do autka z hydraulicznymi jak w Shadole(nie automatycznymi!!!) popychaczami zaworów zalałem mineralny i... qurcze już piąty rok na takim oleju i silnik jeszcze się nie rozpadł...


Mówimy tu o motocyklach a nie autach i pytanie było czy lać półsyntetyk czy minerał?

... jeśli ktoś chce lać minerał do Shadowa to jego wola i raczej już ostateczna bo uszkodzeniu/zużyciu prędzej ulegną raczej hydrauliczne popychacze niż silnik i to głównie ze względu na nie wymieniamy olej co 6 tyś km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM