/
|
Kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-24, 21:36 Kilka pytań
|
|
|
Witam jeszcze raz, jako początkująca maniaczka shadow mam kilka pytań.
Szukam i szukam.... i nie mogę się doszukać w jakich latach i dokładnie jakie wersje shadowki pojawiały się na rynkach świata.
Moja 500-ka podobno jest z roku 1989, wersja amerykańska ;z tego co wiem wersja ta posiada okrągłą lampę, którą raczej nie trudno jest zmienić ;) , wydechy ma po jednym po lewej i prawej, podobno na Amerykę właśnie szły z prostymi kierownicami..?? bardzo proszę o wyjaśnienie tego tematu :) Bardzo mnie ciekawi jej pochodzenie.
Drugą sprawą jest wał - bez obsługowy, to wiem, znam zasady jego działania, poprzedni właściciel powiedział, że nie trzeba wymieniać oleju , może jednak na wszelki wypadek powinnam to zrobić..?
Kolejna sprawa - filtr powietrza. Muszę go zmienić, tylko powiem Wam szczerze że ciężko jest coś kupić nie wiedząc jak wygląda dana część (nie mam w tej chwili dostępu do garażu aby rozebrać i sprawdzić).
A na koniec - co proponujecie sprawdzić przed rozpoczęciem sezonu w pełni, aby mieć spokojne sumienie?
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
McGregor
vel. Gregorman
Motocykl: VT 1100C2 SABRE 06
Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 806 Skąd: Kock /LLB/
|
Wysłany: 2008-03-24, 22:27
|
|
|
Witaj z tego co wiem to Vt 500 były produkowane chyba do88r.natomiast nieważne czy to wersja europejska czy amerykańska to wydechy są po obu stronach a kierownica koza.
Najlepiej sprawdź jeśli masz licznik w milach to wersja amerykańska ,wersje europejskie mają miedzy zegarami wskaźnik temperatury natomiast amerykańska na zegarach pod obrotomierzem.
Sprawa przygotowania do sezonu
-sprawdzić i wymienić filtr oleju i olej bo niewiadomo co lane
-wymienić filtr powietrza po prawej jest stronie
-sprawdzić tarczę i klocki hamulcowe jaka grubość tarczy i jak zdarte klocki
-dobrze jest też wymienić płyn w chłodnicy bo niewiadomo kiedy zmieniany(płyn specjalny do chłodnic aluminiowych)
Na tą chwile tyle resztę dopiszą koledzy myślę. |
_________________ VT 500 84 - VT 1100 96 - VTX 1300 06 - VT 1100C2 Sabre 06 |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-03-24, 22:32
|
|
|
Co do pochodzenia to może wiele nie będę sie wypowiadał, oficjalnie to chyba VT500C byłą produkowana do roku 1988.
Jeśli masz lampę okrągłą i wydechy symetrycznie to dobrze - to były najpiękniejsze motocykle :)
Co do wału kardana..
Jaki przebieg ma Twoja maszyna?
Olej w wale wymieniamy co 38 400 km ale jak nie był wymieniany to moze warto, jest go tylko 120ml
Filtr powietrza jest po lewej stronie pod deklem bocznym, dostaniesz bez problemu w http://www.sklepmotocyklowy.pl/, nie patrz na rocznik.. sprawdź tylko w motocyklu czy masz mokry filtr olejowy czy suchy papierowy. ale moim zdaniem masz suchego papieraka - koszt to około 40zł
Przed sezonem to przede wszystkim:
OLEJ - nowy oczywiście
filtr oleju
świece i stan przewodów wn oraz fajek
gaźniki
ciśnienie w ogumieniu;
prace linek w pancerzach oraz naciąg cięgien gazu oraz sprzęgła.
Stan płynu hamulcowego
a poza tym to;
stan oleju w przednim zawieszeniu;
czy nie ma podejrzanych wycieków;
Oczywiście stan akumulatora, oraz połączeń elektrycznych, szczególnie na lini akumulator- klemy.
poza tym praca oświetlenia, czy kierunki pracują równo (czy nie pojawia sie niekontakt
masy)
To chyba wstępnie na tyle..
Jakby co to proszę pytać :)
Pozdrawiam
Cezary |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-24, 22:51
|
|
|
No to mnie chyba trochę pracy czeka
Motocykl jest w bardzo dobrym stanie - wygląd oczywiście, na końcu posta dodam zdjęcia :)
Poprzedni właściciel zdawał się być rzetelny i uczciwy, mówił, że świece zostały wymienione po zeszłym sezonie.
Z tego co mówił także, to muszę zmienić olej w silniku (dlatego o tym nawet nie wspomniałam ;) ) , Filtr powietrza właśnie jeszcze (sprawdzę w wolnym czasie dokładnie, dzięki za info i linka), co do wału to mnie powiedział , że mam nic przy nim nie robić. No ale wolę dmuchać na zimne :)
Na razie tyle, jesli wkleiłam zdjęcia nie tam, gdzie trzeba, proszę o wybaczenie, bardzo pokornie
EDIT : wygląda na to, że to jednak wersja europejska, jeśli dobrze zrozumiałam tłumaczenie co do zegarów.
No i w chłodnicy ponoć nie trzeba zmieniać płynu, ale...no własnie...zawsze jest jakieś ale ;) |
|
|
|
|
sztywny
czerwona gałeczka
Motocykl: vtx 1800c
Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 327 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-03-24, 23:02
|
|
|
Pogratulować - ładny sprzęt. |
_________________ .......motór nie umiera nigdy, motór jest wieczny..... |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-24, 23:08
|
|
|
Dziękuję :) naprawdę warto było, nie zastanawiałam się długo, ale długo się targowałam - nie miałam wyboru, gdyż kasiorki więcej nie miałam.
Niestety nie posiadam takowego nawet na swojej SHL, którą mam już tyle lat... To ja zawsze dzierżę aparat, więc nie ma mi kto zdjęć porobić. Prosiłam się już kilka razy...ale bez skutku.
Ktoś chętny..?
Zapewne przyjdzie mi poprosić o to mojego siostrzeńca pięcioletniego - radzi sobie z aparatem znakomicie już :) |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-03-24, 23:14
|
|
|
Sprzęcik łaaadnyyy
Co do rocznika i wersji...
Generalnie ciężko coś orzec, bo jest sporo przeróbek i dodatków:
lightbary, przednie kierunki, przedni błotnik, osłona chłodnicy....
-zegary ma europejskie
-reflektor okrągły jak w VT od roku '85 (ale może był wymieniony na "ładniejszy")
-jak z roczników '83-84 - boczki i włącznik zapłonu.
Przy główce ramy powinnaś mieć tabliczkę znamionową.
Tam jest napisane "1989", czy w papierach? |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-24, 23:23
|
|
|
Będę musiała sprawdzić dokładnie, bo nie pamiętam.
W papierach ma tą datę na pewno, i w dowodzie i w karcie pojazdu (sprowadzona z Niemiec w 2004 roku i wypieszczona przez właściciela, który ją od tamtego czasu dosiadał) |
|
|
|
|
yanucha
Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2782 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-03-25, 00:23
|
|
|
Pikna maszynka |
_________________ Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami. |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2008-03-25, 08:02
|
|
|
jenny napisał/a: | Dziękuję :) naprawdę warto było, nie zastanawiałam się długo, ale długo się targowałam - nie miałam wyboru, gdyż kasiorki więcej nie miałam.
Niestety nie posiadam takowego nawet na swojej SHL, którą mam już tyle lat... To ja zawsze dzierżę aparat, więc nie ma mi kto zdjęć porobić. Prosiłam się już kilka razy...ale bez skutku.
Ktoś chętny..?
Zapewne przyjdzie mi poprosić o to mojego siostrzeńca pięcioletniego - radzi sobie z aparatem znakomicie już :) |
Przyjedź do Bratów to się chętnych znajdzie sporo |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-25, 12:28
|
|
|
Rozumiem że to zaproszenie
Nie bardzo wiem gdzie to jest
Myślę, że doczekacie się mojego zdjęcia na shadowce, tylko pytanie która którą urodą przyćmi
Dziś sprawdzę dokładnie na tabliczce znamionowej jaki tam rocznik wpisany jest |
|
|
|
|
maciejka
Motocykl: Autobus
Wiek: 65 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1281 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2008-03-25, 12:36
|
|
|
dogadaj sie z chłopakami z poznania to wszystko wyjaśnią |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-03-25, 13:12
|
|
|
Witam. Bardzo ładny sprzęt. Jak sobie przypominam to był wystawiony na allegro, pamiętam to V2 z boku przy cylindrach. Wersja tego moto jest zakodowana w nr ramy i powinien być wybity rocznik. Zegary wskazują na to, że jest to Europa, chyba, że Kanada bo tam też liczniki były w km. Co do płynów to radziłbym wymienić wszystkie, olej w silniku, płyn w chłodnicy, olej w wale także. Oczywiście filtry też. Powodzenia i jak najwięcej km na trasie bez awarii. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-03-25, 13:44
|
|
|
I jeszcze raz ja. Wejdź na http://www.wolnywydech.riders.pl/ tam jest opis jak czytać VIN (nr ramy), co prawda opis dotyczy VT 700C, ale może i w VT500 jest tak samo jeżeli chodzi o kod producenta. Co do filtrów to oleju dostaniesz w http://sklep.scigacz.pl/ nap Hiflofiltro HF 202. A powietrza w http://www.moto-akcesoria...roducts_id=1638 np Delo 17226-MF5-000, lub http://www.sklepmotocyklowy.pl/ nr kat. 7390710, nr kat 73907100, tylko trzeba sprawdzić jaki jest mokry czy suchy. Powodzenia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
jenny [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-25, 14:04
|
|
|
Witam, jeszcze raz dzięki za rady
Tak, był wystawiony na allegro, to V2 już ściągnęłam, bo mi jakoś szpeciło troszkę...
Na tej stronie już byłam, sprawdzałam numer vin ale co mi z tego, skoro nie znam oznaczeń
Olej wymienię na bank, co do filtra oleju - to nie wiem... w sumie to nawet nie znam schematu tego motocykla (gdzie go znaleźć?) , filtr powietrza na bank, olej w wale - się zobaczy.
Na razie czekam na przypływ gotówki - robię listę wedle najpilniejszych wymian (zaliczam do nich jak na razie właśnie olej w silniku, filtr powietrza i płyn w chłodnicy, to MUSI być zrobione najprędzej )
Jeśli będziecie mieli jeszcze jakieś uwagi, rady, chętnie wysłucham
EDIT : na stronie wolny wydech akurat nie sprawdzałam ( w tamtej tabeli akurat mojego znaczenia numeru vin (??) nie ma), proszę o wybaczenie, pomyliły mi się strony sprawdzałam na innej i ... niczego się nie dowiedziałam - właśnie ze względu na schemat : oznaczenie- inne oznaczenie - nic z tego nie rozumiałam.
Świeżak jestem w tym temacie - jak na razie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|