szkolny problem z uzupełnianiem płynu w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Smoko
Motocykl: Honda VT750 CUSTOM RC-14 '87
Wiek: 58 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-07-02, 00:18 szkolny problem z uzupełnianiem płynu w chłodnicy
|
|
|
Witajcie -
mam pytanie na które nie do końca znalazłem odpowiedź czytając wcześniejsze posty. Moje Moto w czasie drogi utrzymuje wskaźnik temperatury tuż przed czerwonym polem. Pomyślałem ,że to za dużo ( sugestie w postach mówiły o poziomie 1/3 do 1/2 skali ) ,więc postanowiłem dolać płynu ( zwłaszcza , że w zbiorniczku wyrównawczym była pustka ). I pojawił się problem - wlewając do zbiorniczka wyrównawczego wylewało się rurką przelewowa z drugiej strony . W postach było podane ,że trzeba dolać nie do zbiorniczka , tylko do chłodnicy ( korek po lewej stronie przy główce ramy ). No i tu też skucha bo dzieje się to samo . Co robię nie tak ??? Trochę obawiam się jeździć bo teraz mamy mocno gorąco na dworze a jeżdżę przeważnie po miecie ( korki ) więc mam stresa .... dla wielu z Was jest to typowy banał , ale jest to mój pierwszy Moto chłodzony nie wichurą stąd takie "głupie" pytanie. |
|
|
|
|
jurbassteck [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-02, 01:14
|
|
|
Sprawdź, czy włącza Ci się wiatrak chłodnicy, powinien ok połowy skali (przynajmniej u mnie tak jest). Jeśli nie - tu szukaj przyczyny przegrzewania. |
|
|
|
|
Smoko
Motocykl: Honda VT750 CUSTOM RC-14 '87
Wiek: 58 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-07-02, 12:46
|
|
|
Witaj - problem w tym , że wiatrak chodzi jak szalony . No i nurtuje ciągle mnie ten brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym i brak możliwosci jego uzupełnienia ( lub brak moich umiejętności ) |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-07-02, 12:53
|
|
|
Nie wiem jak to jest w w RC-14, ale:
1. w mojej VT 500c wskaźnik normalnie rozgrzanego moto w gorący dzień jest ok. 2 mm skali przed czerwonym polem i to jest normalne.
2. Zawsze uzupełniam płyn wlewając go do zbiorniczka wyrównawczego między znaczniki "min" a "max". Jak mi się przeleje - moto samo wypluje nadmiar przez rurkę.
3. Nie ruszam korka wlewowego przy główce ramy - służy mi on tylko przy wymianie płynu. Wlewając tam - można sobie zapowietrzyć układ.
Może właśnie to się stało? |
|
|
|
|
Smoko
Motocykl: Honda VT750 CUSTOM RC-14 '87
Wiek: 58 Dołączył: 21 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-07-02, 14:21
|
|
|
Bardzo pocieszające info z tą strzałką - czyli moze i u mnie to jest norma . A z tym odpowietrzaniem spróbuję . Gdzieś na forum widziałem opisany ten temat od stony praktycznej . A jutro sobota to można na słoneczku się odstresować i popracować przy Moto . |
|
|
|
|
jurbassteck [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-02, 15:27
|
|
|
Globi napisał/a: |
3. Nie ruszam korka wlewowego przy główce ramy - służy mi on tylko przy wymianie płynu. Wlewając tam - można sobie zapowietrzyć układ.
Może właśnie to się stało? |
Z tego co mi wiadomo w VT750 RC14 jest układ samoodpowietrzający.
A swoją drogą RC14 to były wcześniejsze modele, niż z 1987r, bodajże do 1985r.
Sprawdź vin i dokładną datę produkcji na tabliczce znamionowej. |
|
|
|
|
przemol
Motocykl: VT 700 C 83 // Sabre 1100 06r.
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 534 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2010-07-02, 21:29
|
|
|
Również posiadam RC 14 i jest z 83r z fabryki w hammamoto (czy jakoś tak) :D
Niedawno miałem taką sytuacje że brakowało płynu w układzie. Wskazówka temperatury często dochodziła do czerwonego pola a wiatrak włączał sie nawet w trakcie jazdy na trasie. Okazało sie że brakowało prawie LITR płynu który dolałem do korka przy ramie. Teraz gdy moto pracuje w temeraturze optymalnej, wskazówka jest hmmm... prawie przy 3/4... a wiatrak włącza sie jak napisał kolega 2mm przed czerwoną skalą a do owej skali nie dochodzi nawet w korkach :) |
|
|
|
|
|