szkolny problem z uzupe³nianiem p³ynu w ch³odnicy
Odpowiedz do tematu

: szkolny problem z uzupe³nianiem p³ynu w ch³odnicy
Witajcie -

mam pytanie na które nie do koñca znalaz³em odpowied¼ czytaj±c wcze¶niejsze posty. Moje Moto w czasie drogi utrzymuje wska¼nik temperatury tu¿ przed czerwonym polem. Pomy¶la³em ,¿e to za du¿o ( sugestie w postach mówi³y o poziomie 1/3 do 1/2 skali ) ,wiêc postanowi³em dolaæ p³ynu ( zw³aszcza , ¿e w zbiorniczku wyrównawczym by³a pustka ). I pojawi³ siê problem - wlewaj±c do zbiorniczka wyrównawczego wylewa³o siê rurk± przelewowa z drugiej strony . W postach by³o podane ,¿e trzeba dolaæ nie do zbiorniczka , tylko do ch³odnicy ( korek po lewej stronie przy g³ówce ramy ). No i tu te¿ skucha bo dzieje siê to samo . :cry: Co robiê nie tak ??? Trochê obawiam siê je¼dziæ bo teraz mamy mocno gor±co na dworze a je¿d¿ê przewa¿nie po miecie ( korki ) wiêc mam stresa .... dla wielu z Was jest to typowy bana³ , ale jest to mój pierwszy Moto ch³odzony nie wichur± st±d takie "g³upie" pytanie.

jurbassteck
[Usuniêty]
:
Sprawd¼, czy w³±cza Ci siê wiatrak ch³odnicy, powinien ok po³owy skali (przynajmniej u mnie tak jest). Je¶li nie - tu szukaj przyczyny przegrzewania.

:
Witaj - problem w tym , ¿e wiatrak chodzi jak szalony . No i nurtuje ci±gle mnie ten brak p³ynu w zbiorniczku wyrównawczym i brak mo¿liwosci jego uzupe³nienia ( lub brak moich umiejêtno¶ci :lol: )

:
Nie wiem jak to jest w w RC-14, ale:

1. w mojej VT 500c wska¼nik normalnie rozgrzanego moto w gor±cy dzieñ jest ok. 2 mm skali przed czerwonym polem i to jest normalne.

2. Zawsze uzupe³niam p³yn wlewaj±c go do zbiorniczka wyrównawczego miêdzy znaczniki "min" a "max". Jak mi siê przeleje - moto samo wypluje nadmiar przez rurkê.

3. Nie ruszam korka wlewowego przy g³ówce ramy - s³u¿y mi on tylko przy wymianie p³ynu. Wlewaj±c tam - mo¿na sobie zapowietrzyæ uk³ad.

Mo¿e w³a¶nie to siê sta³o?

:
Bardzo pocieszaj±ce info z t± strza³k± - czyli moze i u mnie to jest norma . A z tym odpowietrzaniem spróbujê . Gdzie¶ na forum widzia³em opisany ten temat od stony praktycznej . A jutro sobota to mo¿na na s³oneczku siê odstresowaæ i popracowaæ przy Moto .

jurbassteck
[Usuniêty]
:
Globi napisa³/a:


3. Nie ruszam korka wlewowego przy g³ówce ramy - s³u¿y mi on tylko przy wymianie p³ynu. Wlewaj±c tam - mo¿na sobie zapowietrzyæ uk³ad.

Mo¿e w³a¶nie to siê sta³o?


Z tego co mi wiadomo w VT750 RC14 jest uk³ad samoodpowietrzaj±cy.

A swoj± drog± RC14 to by³y wcze¶niejsze modele, ni¿ z 1987r, bodaj¿e do 1985r.

Sprawd¼ vin i dok³adn± datê produkcji na tabliczce znamionowej.

:
Równie¿ posiadam RC 14 i jest z 83r z fabryki w hammamoto (czy jako¶ tak) :D

Niedawno mia³em tak± sytuacje ¿e brakowa³o p³ynu w uk³adzie. Wskazówka temperatury czêsto dochodzi³a do czerwonego pola a wiatrak w³±cza³ sie nawet w trakcie jazdy na trasie. Okaza³o sie ¿e brakowa³o prawie LITR p³ynu który dola³em do korka przy ramie. Teraz gdy moto pracuje w temeraturze optymalnej, wskazówka jest hmmm... prawie przy 3/4... a wiatrak w³±cza sie jak napisa³ kolega 2mm przed czerwon± skal± a do owej skali nie dochodzi nawet w korkach :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pe³na wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group