/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie kardana
Autor Wiadomość
mih00
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-19, 21:06   Szarpanie kardana

Witam,

Mam kolejne pytanko

Na niskich biegach strasznie szarpie szczegolnie na niskich obrotach.

Mam wrazenie ze mam luzy na kardanie.

Czy cos takiego w ogole jest mozliwe ?

Jesli tak to jak to sprawdzic?

Pozdrawiam
 
 
Wytrych 
ARTUR

Motocykl: XVZ 1300 , ST 1300
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 362
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-19, 21:13   

nie przejmuj się tym,tak ma być.

tak samo jak w samochodzie za wysoki bieg za niskie obroty i też będzie wałem szarpało.
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-19, 21:19   

Luzy na "kardanie" są możliwe. Najczęściej w miejscu przekazywnia napędu na koło.

Przy gwałtowniejszym dodawaniu i puszczaniu gazu może być słychać stuk z rejonu tylnego koła.

Jeżeli jest to tylko w przedzile niskich obrotów to stawiam raczej na "niedopasowanie" obrotów do prędkości i się poprostu silnik "męczy" :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
KaKa 


Motocykl: XVS 1300A
Wiek: 57
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2010-04-19, 21:38   

A co to jest kardan ? :-)8 (oczywiście żart) Kolego spróbuj dopasować wysokość obrotów do zapiętego biegu i problem powinien ustąpić :-)8
_________________
www.gryfmc.pl
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-20, 00:53   

Albo po prostu dopasuj biegi do prędkości motocykla, czyli na dojazdach, skrzyżowaniach, zakrętach itd, zbij do jak najniższego biegu.
 
 
mih00
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-20, 10:25   

Dzieki za info.

To sie glownie dzieje jak dojezdzam do skrzyzowania i moto sie jeszcze toczy nie chce wbijac 1 tylko chce dalej jechac na 2 ale widze ze chyba 2 jest za wysoka

Jeszcze raz dzieki za odp i pozdrawiam
 
 
keras
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-21, 09:28   

2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...

.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami :-P
 
 
celuloz
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-21, 20:32   

keras napisał/a:
2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...

.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami :-P




kolego ja mam vt800 i ma tak zestopniowana skrzynię, że muszę redukować do jedynki poniżej 15km/h - a czwórkę to się wrzuca jak przekroczysz 100 km/h



no chyba, że po totalnym remoncie kardana - która własnie sie odbywa - cos sie zmieni, ale nie sądzę.
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-21, 21:37   

Moja tak samo, przy niskich prędkościach za 2 zaczyna szarpać więc albo przeciągam ją na sprzęgle albo redukcja do 1, chyba że gwałtowne dodanie gazu.
 
 
keras
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-21, 22:21   

hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-21, 22:37   

keras napisał/a:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...




Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
keras
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-21, 22:49   

senda napisał/a:
keras napisał/a:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...




Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę




racja... chociaż nie spodziawałbym się nawet że to aż taka różnica... wydawało mi się że tak wyraźnie wystopniowane biegi są tylko w autobusach i ciężarówkach.... no ale człowiek całe życie się czegoś dowiaduje :-P ... znów moje synapsy zostały połechtane... :mrgreen:
 
 
Duch
[Usunięty]

Wysłany: 2010-04-21, 23:52   

heh keras faktycznie nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik, bo bym o tym napisał od razu, w VT jest inaczej, znajomy ma kawe w takim silniku jak Twój i u niego to się prowadzi całkowicie inaczej :) czyli w VT to normalny objaw, nie ma się czym przejmować tylko dobrze wyczuć skrzynie i silnik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM