Szarpanie kardana
Odpowiedz do tematu

mih00
[Usunięty]
: Szarpanie kardana
Witam,

Mam kolejne pytanko

Na niskich biegach strasznie szarpie szczegolnie na niskich obrotach.

Mam wrazenie ze mam luzy na kardanie.

Czy cos takiego w ogole jest mozliwe ?

Jesli tak to jak to sprawdzic?

Pozdrawiam

:
nie przejmuj się tym,tak ma być.

tak samo jak w samochodzie za wysoki bieg za niskie obroty i też będzie wałem szarpało.

:
Luzy na "kardanie" są możliwe. Najczęściej w miejscu przekazywnia napędu na koło.

Przy gwałtowniejszym dodawaniu i puszczaniu gazu może być słychać stuk z rejonu tylnego koła.

Jeżeli jest to tylko w przedzile niskich obrotów to stawiam raczej na "niedopasowanie" obrotów do prędkości i się poprostu silnik "męczy" :mrgreen:

Nawrót choroby! :)
:
A co to jest kardan ? :-)8 (oczywiście żart) Kolego spróbuj dopasować wysokość obrotów do zapiętego biegu i problem powinien ustąpić :-)8

Duch
[Usunięty]
:
Albo po prostu dopasuj biegi do prędkości motocykla, czyli na dojazdach, skrzyżowaniach, zakrętach itd, zbij do jak najniższego biegu.

mih00
[Usunięty]
:
Dzieki za info.

To sie glownie dzieje jak dojezdzam do skrzyzowania i moto sie jeszcze toczy nie chce wbijac 1 tylko chce dalej jechac na 2 ale widze ze chyba 2 jest za wysoka

Jeszcze raz dzieki za odp i pozdrawiam

keras
[Usunięty]
:
2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...

.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami :-P

celuloz
[Usunięty]
:
keras napisał/a:
2 za wysoka? eeee... jak moto się choćby kula, to w zyciu 2 nie moze być za wysoka? biegi w tych moto maja dość szeroki zakres obrotów...

.... no chyba że kierowca ma 180 kilo a pasażer 240 i jadą razem .... z sakwami obładowanymi cegłami :-P




kolego ja mam vt800 i ma tak zestopniowana skrzynię, że muszę redukować do jedynki poniżej 15km/h - a czwórkę to się wrzuca jak przekroczysz 100 km/h



no chyba, że po totalnym remoncie kardana - która własnie sie odbywa - cos sie zmieni, ale nie sądzę.

Duch
[Usunięty]
:
Moja tak samo, przy niskich prędkościach za 2 zaczyna szarpać więc albo przeciągam ją na sprzęgle albo redukcja do 1, chyba że gwałtowne dodanie gazu.

keras
[Usunięty]
:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...

:
keras napisał/a:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...




Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę

Nawrót choroby! :)
keras
[Usunięty]
:
senda napisał/a:
keras napisał/a:
hmmm... u mnie takich objawów nie ma... 2jka prowadzi bezproblemowo moto nawet przy prędkości marszu, a 3jka juz powyżej 10/h, tyle że ostrożnie trzeba gazem operować bo jak otworzę przepustnicę za ostro to potrafi dygnąć ... ale i tak moto wyciąga do przodu...




Zapominasz, że jeździsz VT^2(czytaj do kwadratu) i ma nieco inną charakterystykę




racja... chociaż nie spodziawałbym się nawet że to aż taka różnica... wydawało mi się że tak wyraźnie wystopniowane biegi są tylko w autobusach i ciężarówkach.... no ale człowiek całe życie się czegoś dowiaduje :-P ... znów moje synapsy zostały połechtane... :mrgreen:

Duch
[Usunięty]
:
heh keras faktycznie nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik, bo bym o tym napisał od razu, w VT jest inaczej, znajomy ma kawe w takim silniku jak Twój i u niego to się prowadzi całkowicie inaczej :) czyli w VT to normalny objaw, nie ma się czym przejmować tylko dobrze wyczuć skrzynie i silnik

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group