Przesunięty przez: Globi 2009-04-01, 22:36 |
Spostrzeżenia na temat olejów do naszych maszyn.. |
Autor |
Wiadomość |
SHADOWNIK
Motocykl: vt 1100 C 02
Wiek: 64 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 83 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2008-02-25, 14:47
|
|
|
Dorka73 napisał/a: | monter napisał/a: | Witam, mam durne pitanie. Olej sprawdzamy przy moto ustawionym pionowo? Pozdrawiam |
Tak, stawiasz moto na centralnej stopce na równej powierzchni. |
To Shadow 1100 ma centralną stopkę? |
_________________ 'Nie wiem, nie znam się, nie rozumiem, zarobiony jestem" |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-02-25, 14:56
|
|
|
SHADOWNIK napisał/a: | Dorka73 napisał/a: | monter napisał/a: | Witam, mam durne pitanie. Olej sprawdzamy przy moto ustawionym pionowo? Pozdrawiam |
Tak, stawiasz moto na centralnej stopce na równej powierzchni. |
To Shadow 1100 ma centralną stopkę? |
Jak sobie dospawasz to może i ma :) |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2008-02-25, 15:03
|
|
|
SHADOWNIK napisał/a: | To Shadow 1100 ma centralną stopkę? |
A Twój nie ma..?
Poważnie - to są modele co mają. A oleum powinno się sprawdzać na motocyklu stojącym w pozycji "do jazdy". Choć pewnie różnica w pomiarach nie będzie jakoś rażąco inna i mozna zmierzyć "na stopkach". |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
jacabe
Motocykl: Honda VF 750C2 - 1995; VT500C-sprzedana
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 148 Skąd: Lębork
|
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2008-02-25, 15:23
|
|
|
jacabe napisał/a: | Z manuala do VT500c jasno wynika że na centralnej ma stać a poziom mierzy się nie wkręcając bagnetu |
No, czyli pozycja do jazdy - stoi prosto ... tylko koło mu wisi |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2008-02-25, 15:32
|
|
|
Zgadza się - też sprawdziłem - w VT500 na centralce. Znaczy - trzeba sprawdzić jak u siebie. Chyba, że moto nie ma centralki, to byle nie na bocznej stopce... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
SHEMP
SHEMP
Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 383 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2008-02-25, 21:30
|
|
|
Cezar napisał/a: | SHADOWNIK napisał/a: | Dorka73 napisał/a: | monter napisał/a: | Witam, mam durne pitanie. Olej sprawdzamy przy moto ustawionym pionowo? Pozdrawiam |
Tak, stawiasz moto na centralnej stopce na równej powierzchni. |
To Shadow 1100 ma centralną stopkę? |
Jak sobie dospawasz to może i ma :) |
w manualu do 750 piszą ze na stopce bocznej i bez wkręcania bagnetu |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-26, 10:35
|
|
|
ha piszecie o tym zeby dobierac odpowiednie API wg servisowek, a ja nadal niemoge znalezc nic dla siebie. Potrzebuje mineralny o API SE/SF. Jesli ktos z was sie natknie na taki olej w sprzedazy wysylkowej prosze dac znac(ewentualnie w jakims sklepie w krakowie). Ofcourse chodzi o motocyklowy. |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2008-02-26, 21:34
|
|
|
Myślę, że spokojnie możesz rozszerzyć krąg na SG, wtedy bez problemu dostaniesz - większość motocyklowych półsyntetyków ma właśnie taką specyfikację. |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-27, 09:08
|
|
|
Ze znalezieniem SG niema zadnego problemu ... ale tak naprawde czym rozni sie SF od SG :> |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2008-02-27, 09:58
|
|
|
Pokrótce - SG jest dostosowany do silników wyposażonych w katalizatory. |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Marcin Żary [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-02, 18:39
|
|
|
Szykuje się na dniach zakupić olej silnikowy + filtry (oleju i powietrza). Jak zauważyłem poruszony wątek olejów odrazu pomyślałem, no i sprawa jasna, przeczytam i będę wiedziałco kupić... a tu klops, jestem bardziej zamotany niż byłem przed przeczytaniem...
Ogólnie mówiąc mam Shadow-a 1100 z 99 r. (wersja C2), przebieg 10 tys km. Poprzedni właściciel lał Castrola 10w50 (Czyli pełny syntetyk), ja myślałem przejść już na półsyntetyk czyli 10W40, też Castrola. Do tego filtr meiwa. (wogóle zauważyłem że tylko meiwa lub hiflo jest dostępne w sklepach)....
Czy takowa konfiguracja jest ok, czy przechodzić na półsyntetyk czy jeszcze do 15 - 20 tys lać pełny syntetyk ??
olej silnikowy Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 4l, syntetyczny
czy
olej silnikowy półsyntetyczny Castrol Power 1 GPS 4T 10W40 4l kanister
Żeby jeszcze bardziej zamotać temat ostatnio w larssonie proponowali mi olej BELLRAY-a specjalny do silników V. I co teraz ??
Pozdrawiam |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2008-03-02, 20:30
|
|
|
Cóż ja nie mam problemu zakupiłem Motul 20W50 mineral. |
|
|
|
|
Dziubek
Motocykl: VT 1100 C 86 AVO Sport `57 Pannonia TLF'61
Wiek: 48 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 613 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 2008-03-02, 21:38
|
|
|
Lej Castrol lub Motul żadnych wynalazków.
Castrol tez występuje V-Twin |
|
|
|
|
grasser [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-03-03, 07:54
|
|
|
hmm przy takim przebiegu lepiej chyba zostac na syntetyku ;) zwlaszcza ze wiesz co bylo lane wczesniej. |
|
|
|
|
|