Przesunięty przez: Globi 2009-04-03, 14:44 |
w jaki sposob sprawdza sie olej |
Autor |
Wiadomość |
arek34 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-27, 10:00 w jaki sposob sprawdza sie olej
|
|
|
Witam
Mam mały problem z moim motorkiem , w jakiej pozycji sprawdza sie olej? tzn czy motor ma być na stopce,czy musi stać prosto , sorki za tak proste pytanie, ale jakos nie moge znalesc odpowiedzi co do mojej 600, a nie chciałbym jej zaszkodzić |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2008-05-27, 10:05
|
|
|
Siadasz na moto, albo stawiasz go prosto, nie na stopce, na płaskiej powierzchni. Wykręcasz korek od oleju, który ma też bagnet, wycierasz szmatką i wsadzasz z powrotem do otworu, ale bez wkręcania. Tak się mierzy poziom oleju w VT600. Oczywiście silnik musi być choć trochę rozgrzany, wyłączasz go i czekasz ze 3-4 minuty, wtedy dopiero sprawdzasz olej, aż olej ścieknie do miski. Bagnet ma zaznaczone dwie "kreski", minimum i maksimum. W razie pytań, pisz śmiało. |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
arek34 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-05-27, 10:13
|
|
|
Wielkie dzięki , no to chyba nie potrzebnie robiłem wczoraj dolewkę , tak to jest jak sie zaczyna działać od razu |
|
|
|
|
Hub81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-20, 19:52
|
|
|
Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81 |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2009-04-20, 20:06
|
|
|
Hub81 napisał/a: | Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81 |
Normalnie, aż mnie swędzi, żeby napisać tu coś od siebie. A nie próbowałeś nigdy siedzieć na moto i sięgnąć ręką w tym samym czasie do bagnetu, tj. odkręcić go, poczekać aż olej spłynie i potem sprawdzić stan oleju? Toż to najszybszy sposób jaki znam i w dodatku 1-osobowy |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Roadrunner
Łukasz
Motocykl: BMW
Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 1209 Skąd: Legionowo/Ostróda
|
Wysłany: 2009-04-20, 20:10
|
|
|
Hub81 napisał/a: | Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81 |
Porównaj sobie poziom oleju gdy moto stoi na stopce oraz gdy jest "pionowo" - równica będzie spora. Poza tym tak pisze Honda w swoich serwisówkach, więc skoro producent informuje, by mierzyć w "pionie", to ja nie widzę powodu, by robić inaczej... |
_________________ Say no to slow. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9505 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2009-04-20, 21:30
|
|
|
Hub81 napisał/a: | Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81 |
Aleś wymyślił. Myślę, że przy takim pomiarze różnica wychodzi pewnie około 1 litra. Zgodnie z serwisówką, poziom oleju sprawdza się w moto stojącym prosto, nie wkręcając bagnetu, tylko go wkładając. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
saretar
known as: mikmac
Motocykl: Suzuki V-STROM DL650A '11
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 781 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-04-20, 23:25
|
|
|
hub, winszuje twoim wszelkim uszczelniaczom olejowym "long live and happy new year"
Masz tak z pol litra za duzo smarowidla, albo i lepiej. |
_________________ "trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław |
|
|
|
|
Raptowny
Motocykl: Honda GL 1500 SE
Wiek: 59 Dołączył: 21 Gru 2007 Posty: 434 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2009-04-21, 12:03
|
|
|
Hub81 napisał/a: | Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81 |
Dwa kawały kantówki 100x100 mm długości ok pół metra włożone pod ramę i możesz sobie spokojnie zapalić pecika, czekając aż olej "osiądzie" i ostygnie |
|
|
|
|
Hub81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-21, 13:37
|
|
|
Siemanko,
Tak się składa że wymieniałem olej i wlałem dokładnie 2,25 dokładnie tyle jak piszą w instrukcji i poziom oleju mam dokładnie w połowie pomiędzy MAX a MIN.
"Olej silnikowy
2,1 l (z filtrem 2,25, całkowita 2,8 l);
SAE 10W40 API SE-SF"
Dodam, że nie mam standardowego bagnetu tylko taki z termometrem na którym linia mini i maź została narysowana, a dodatkowo jest wciskana, a nie wkręcana także odrazu wchodzi do samego końca
Możliwe ze poprzedni właściciel (niemiec) pomyslał o tym wcześniej i żeby mu było łatwiej ustawił odpowiednią długość bagnetu do pomiaru w pochyleniu.
Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?
Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok.
Pozdrawiam, Hub81 |
|
|
|
|
Carlos [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-22, 23:50
|
|
|
Hub81 napisał/a: | Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?
Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok.
Pozdrawiam, Hub81 |
Standardowy bagnet VT 600 ma długość: poziom oleju max 35mm min 50 mm. |
|
|
|
|
Hub81 [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-04-24, 07:50
|
|
|
To ja dzisiaj zmierzę jak zaznaczony jest ten bagnet termometru.
Pozdro Hub81 |
|
|
|
|
wald
Wald
Motocykl: VTX 1800
Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2010-03-15, 23:41
|
|
|
I jeszcze jedna uwaga. Jeśli macie kontrolkę oleju to ona zapoda kiedy macie dolać
A tak serio za dużo oleju jest dość niebezpieczne dla silnika |
|
|
|
|
Darecki
.
Motocykl: 750 Phantom
Wiek: 52 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 204 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-03-17, 15:08
|
|
|
Raptowny napisał/a: | Spuszczasz olej z silnika wlewasz do oryginalnej butelki (ma podziałkę) odczytujesz stan i wlewasz do silnika |
Dobre Ten sposób mi się najbardziej podoba. |
_________________ Żałuje się w życiu tylko tego, czego się nie zrobiło.
|
|
|
|
|
|