w jaki sposob sprawdza sie olej
Odpowiedz do tematu

arek34
[Usunięty]
: w jaki sposob sprawdza sie olej
Witam

Mam mały problem z moim motorkiem , w jakiej pozycji sprawdza sie olej? tzn czy motor ma być na stopce,czy musi stać prosto , sorki za tak proste pytanie, ale jakos nie moge znalesc odpowiedzi co do mojej 600, a nie chciałbym jej zaszkodzić

:
Siadasz na moto, albo stawiasz go prosto, nie na stopce, na płaskiej powierzchni. Wykręcasz korek od oleju, który ma też bagnet, wycierasz szmatką i wsadzasz z powrotem do otworu, ale bez wkręcania. Tak się mierzy poziom oleju w VT600. Oczywiście silnik musi być choć trochę rozgrzany, wyłączasz go i czekasz ze 3-4 minuty, wtedy dopiero sprawdzasz olej, aż olej ścieknie do miski. Bagnet ma zaznaczone dwie "kreski", minimum i maksimum. W razie pytań, pisz śmiało.

Say no to slow.
arek34
[Usunięty]
:
Wielkie dzięki , no to chyba nie potrzebnie robiłem wczoraj dolewkę , tak to jest jak sie zaczyna działać od razu :oops:

Hub81
[Usunięty]
:
Witam,

ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce



Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.



Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P



Pozdrawiam, Hub81

:
Hub81 napisał/a:
Witam,

ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce



Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.



Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P



Pozdrawiam, Hub81






Normalnie, aż mnie swędzi, żeby napisać tu coś od siebie. :-P A nie próbowałeś nigdy siedzieć na moto i sięgnąć ręką w tym samym czasie do bagnetu, tj. odkręcić go, poczekać aż olej spłynie i potem sprawdzić stan oleju? :lol: Toż to najszybszy sposób jaki znam i w dodatku 1-osobowy :-)

:
Hub81 napisał/a:
Witam,

ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce



Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.



Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P



Pozdrawiam, Hub81






Porównaj sobie poziom oleju gdy moto stoi na stopce oraz gdy jest "pionowo" - równica będzie spora. Poza tym tak pisze Honda w swoich serwisówkach, więc skoro producent informuje, by mierzyć w "pionie", to ja nie widzę powodu, by robić inaczej...

Say no to slow.
:
Hub81 napisał/a:
Witam,

ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce



Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.



Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P



Pozdrawiam, Hub81


Aleś wymyślił. Myślę, że przy takim pomiarze różnica wychodzi pewnie około 1 litra. Zgodnie z serwisówką, poziom oleju sprawdza się w moto stojącym prosto, nie wkręcając bagnetu, tylko go wkładając. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
hub, winszuje twoim wszelkim uszczelniaczom olejowym "long live and happy new year"



Masz tak z pol litra za duzo smarowidla, albo i lepiej.

"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
Spuszczasz olej z silnika wlewasz do oryginalnej butelki (ma podziałkę) odczytujesz stan i wlewasz do silnika :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:
Hub81 napisał/a:
Witam,

ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce



Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.



Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P



Pozdrawiam, Hub81


Dwa kawały kantówki 100x100 mm długości ok pół metra włożone pod ramę i możesz sobie spokojnie zapalić pecika, czekając aż olej "osiądzie" i ostygnie :-)

Hub81
[Usunięty]
:
Siemanko,

Tak się składa że wymieniałem olej i wlałem dokładnie 2,25 dokładnie tyle jak piszą w instrukcji i poziom oleju mam dokładnie w połowie pomiędzy MAX a MIN.



"Olej silnikowy

2,1 l (z filtrem 2,25, całkowita 2,8 l);

SAE 10W40 API SE-SF"



Dodam, że nie mam standardowego bagnetu tylko taki z termometrem na którym linia mini i maź została narysowana, a dodatkowo jest wciskana, a nie wkręcana także odrazu wchodzi do samego końca



Możliwe ze poprzedni właściciel (niemiec) pomyslał o tym wcześniej i żeby mu było łatwiej ustawił odpowiednią długość bagnetu do pomiaru w pochyleniu.



Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?

Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok.



Pozdrawiam, Hub81

Carlos
[Usunięty]
:
Hub81 napisał/a:
Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?

Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok.



Pozdrawiam, Hub81




Standardowy bagnet VT 600 ma długość: poziom oleju max 35mm min 50 mm.

Hub81
[Usunięty]
:
To ja dzisiaj zmierzę jak zaznaczony jest ten bagnet termometru.



Pozdro Hub81

:
I jeszcze jedna uwaga. Jeśli macie kontrolkę oleju to ona zapoda kiedy macie dolać :mrgreen:

A tak serio za dużo oleju jest dość niebezpieczne dla silnika :!:

:
Raptowny napisał/a:
Spuszczasz olej z silnika wlewasz do oryginalnej butelki (ma podziałkę) odczytujesz stan i wlewasz do silnika :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




Dobre :-D Ten sposób mi się najbardziej podoba.

Żałuje się w życiu tylko tego, czego się nie zrobiło.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group