/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Odległość opony od błotnika
Autor Wiadomość
Brego 
live to ride


Motocykl: Shadow 1100 Spirit
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-29, 18:26   Odległość opony od błotnika

Właśnie urwałem kawał bieżnika w przednim kole w nowiutkiej oponie… nie będę opisywał emocji bo padłyby niecenzuralne słowa. Mam prośbę do posiadaczy Spiritów, jaką macie odległość pomiędzy bieżnikiem a błotnikiem w przednim kole? Przy wymianie gumy podniosłem błotnik na maxa, ale to chyba zbyt mały prześwit. Zastanawiam się nad jakąś modyfikacją mocowania błotnika, tak aby podnieść go na jakieś 2cm ponad bieżnik. Czy ktoś miał podobny przypadek? (w poprzednim sezonie dokładnie tak samo załatwiłem poprzednią oponę…)



[ Dodano: 2011-03-29, 18:41 ]

jeszcze uzupełnienie, prawdopodobnie bieżnik "zabrał" kamień i wciągnął go pod błotnik, akutat był remont i jechałem po zasypanej drobnymi kamieniami drodze. Zresztą po zimie ich nie brakuje.
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2011-03-29, 20:03   

Sprawdż kolego czy błotnik nie poluzował się na śrubach.Mógł "przechylić się" ku przodowi i zmniejszyć prześwit pomiędzy błotnikiem a kołem.Zwróć uwagę jaką odległość od koła masz z każdej strony błotnika
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Brego 
live to ride


Motocykl: Shadow 1100 Spirit
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-29, 20:16   

sprawdzałem, jest taka sama
 
 
skipolo 


Motocykl: GL 1500 CF '00, VFR800X '12
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 774
Skąd: Gdzieś w świecie :)
Wysłany: 2011-03-29, 22:09   

Cosik mi tu nie gra. Jeżeli masz dedykowaną oponę(w dobrym rozmiarze), to nie ma szans, żeby błotnik zawadzał w jakikolwiek sposób. Może go źle zamocowałeś :?:
_________________
Z pasją przez życie......
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-29, 22:24   

Może się nie znam ale przyszło mi do głowy, że jeśli coś dostało się pomiędzy błotnik, a oponę to mogło chwilowo podgiąć błotnik i zżarło Ci kawałek opony.

Zaznaczam, że to tylko jakaś bliżej nie określona teoria 8-)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9501
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2011-03-29, 22:27   

Cytat:
Przy wymianie gumy podniosłem błotnik na maxa, ale to chyba zbyt mały prześwit.




A możesz mi powiedzieć w jaki sposób to zrobiłeś? :?: Bo z tego co ja wiem, to nie ma tam żadnej regulacji błotnika. Błotnik jest mocowany do lag na 4 śrubach M6x12, bez możliwości regulacji. Otwory we wsporniku błotnika są okrągłe a nie owalne.

Rozmiar opony, to: 110/90-19.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Ostatnio zmieniony przez potfur 2011-03-30, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2011-03-30, 08:44   

Todek napisał:

Cytat:
Otwory we wsporniku błotnika są okrągłe a nie owalne.


Teoretycznie Tadku-tak.Ale widziałem otwory już w owalu lub o powiększonej średnicy z podkładkami pod śruba :shock: Ktos chciał mieć wyżej błotnik niż oryginał.Poluzowanie się śrub powoduje przesunięcie się np.czoła błotnika ku dołowi i ......obcieranie o oponę.
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Brego 
live to ride


Motocykl: Shadow 1100 Spirit
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-03-31, 17:07   

Mam dokładnie tak jak pisze „markiz”, otwory są w owalu, sprawdzałem też błotnik nie był poluzowany. Natomiast zwróciłem uwagę na coś innego, pomiędzy lagami pod błotnikiem jest poprzeczny pasek płaskownika dość ostro wykończony , jego końce są wysunięte poza błotnik i są mocowaniami błotnika do lag. Oczywiście zmniejsza to w tym miejscu prześwit pomiędzy bieżnikiem opony a tą „poprzeczką” w trakcie szybkiej jazdy opona zahaczyła o krawędź blachy i wyrwało kawał bieżnika- to tylko takie moje dywagacje…ale teraz jak pomyślę na spokojnie to kojarzę takie delikatne klepanie i wyplucie czegoś spod błotnika co mogło być kawałkiem gumy, oczywiście klepanie ustało. Może jest jakiś znawca tematu i coś doradzi?
 
 
Maniek G
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-31, 17:36   

To nie wyścigi dragsterów, żeby opona w czasie szybkiej jazdy "wstawała" na feldze. Prędzej opona złapała coś na drodze i wciągnęła pod błotnik. Ja mam błotnik 10 mm nad oponą i nic się nie dzieje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM