/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Honda rzuciła palenie .
Autor Wiadomość
Troll
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-04, 11:36   

Zapytaj Wiolatora, on w tak zimował swoją Hanię :mrgreen:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-10-04, 13:35   

Proponuję przeczytać ten temat od początku, dokładnie, post po poście. :lol:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-04, 16:57   

Todek napisał/a:
Proponuję przeczytać ten temat od początku, dokładnie, post po poście. :lol:




Przeczytałem..

oba switche wyczyscilem z syfu, przelutowałem kable, ladnie sie wszystko styka (organoleptycznie) ale nadal przy naciśnięciu startu tylko "tyka".



Niestety nie mam miernika nie mówiąc juz o umiejętności jego obsługi :-(



Pozostaje mi tylko jeszcze sprawdzić tak jak radziłeś Todku - spiąć na krótko,muszę tylko znów to cholerstwo rozebrać no i moto na dwór wystawić - nie będę odpalał na klatce schodowej :lol:

Przy okazji zdejmowania manetki z kiertownicy - urwałem blaszkę od switcha stopu :-( przy hamulcu :/ - 2h dłubania, żeby jakoś ten switch naprawić. ehhh.



Biorę hankę na dwór i dłubie przy spinaniu na krótko.
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-10-04, 17:08   

Jak masz inne aku, to podłącz je na krótko do rozrusznika i zobacz czy rozrusznik działa prawidłowo, czy kręci z odpowiednia mocą i prędkością.

Przewód od klemy + do tej śrubki wystającej z obudowy rozrusznika, u góry. Tej z przewodem elektrycznym. A od klemy - do bloku silnika.

Pamiętaj żeby moto było na luzie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
ciachu 


Motocykl: Shadow 90 99, GL 1800 17
Wiek: 51
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 3676
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-04, 17:28   

Jeśli mogę Ci coś poradzić, to jeśli nie masz na podmiankę podobnego aku to podczas podłączania innego alumulatora np. samochodowego to zwróć uwagę na jakość przewodów rozruchowych. Czasami może się okazać, że na innym aku też nie odpala, a winę za to ponoszą kiepskiej jakości kable, natomiast mogłoby sie wydawać, że przyczyna tkwi w czymś innym.
_________________
UWAGA post zawiera treści potencjalnie obraźliwe

 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-04, 17:55   

Spinanie na krótko (switchy) nic nie dało.



Zostawiam jeszcze aku na ładowanie nocne, co do podpięcia na innym - samochodowego nie bardzo mogę wypiąć bo mi komputer zwariuje, ale może na kablach jakoś da się podpiąć.

Dziękuję za pomoc i odezwę się jak sprawdzę na innym akumulatorze
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2010-10-04, 23:45   

Ściągnij taborety i weź do łapki konkretny ciężki śrubokręt lub kawałek jakiegiś innego klucza i pod taborkiem kierowcy po lewej stronie masz automat (elektromagnes jak w rozruszniku samochodowym), wciśnij przycisk i jak cyknie a moto nie kręci to popukaj "delikatnie" w automat :-P



Myślę że trafiłem bo kiedyś ten temat przerabiałem. Jak byś dobrze poszukał to pewnie jest o tym niejeden temat :mrgreen:
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-05, 10:15   

renegade napisał/a:
Ściągnij taborety i weź do łapki konkretny ciężki śrubokręt lub kawałek jakiegiś innego klucza i pod taborkiem kierowcy po lewej stronie masz automat (elektromagnes jak w rozruszniku samochodowym), wciśnij przycisk i jak cyknie a moto nie kręci to popukaj "delikatnie" w automat :-P



Myślę że trafiłem bo kiedyś ten temat przerabiałem. Jak byś dobrze poszukał to pewnie jest o tym niejeden temat :mrgreen:






Wiesz Renegade.. masz 100%, a u mnie problem nie polega na tym, że nie potrafię szukać po forum, tylko, że cholera nie wiem czego szukać. Na mechanice moto znam się jak na mechanice samochodowej, czyli olej, paliwo, wycieraczki...



No na moto już bardziej, bo rozkręcałem włączniki i zdejmowałem siedziska :-)



Czy to tylko takie zawieszanie się tego elektromagnesu, czy też oznaka padania i trzeba szukać nowego ?
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-05, 10:19   

OK kolejna chwila z moto przed wyjsciem do pracy.



1. aku samochodowy - podpięty kablami

honda odpaliła :-) znaczy się żyje !!!, ale niestety nie za każdym razem - "klikanie" 4-5 razy na 1 odpalenie



2. naładowany aku motocykla

honda odpaliła 1x na 10 prób - reszta to klikanie.





Po pracy sprawdzę metodę od renegade - pytanie czy może być gumowy młotek, czy śrubokręt ?



Generalnie coś dziwnego w tym jest, że na aku samochodowym odpalała łatwiej niż na własnym... (dziwnego dla mnie - może wy wiecie dlaczego tak się dzieje)
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-10-05, 10:43   

Aku samochodowe ma dużo wierszą pojemność /45-65 Ah/, niż aku motocyklowe /12-14 Ah/.

Mówiłem Ci żebyś sprawdził na krótko rozrusznik, może to on zabiera prąd.

Jeżeli rozrusznik kręci dobrze, to następnym logicznym krokiem jest sprawdzenie tego stycznika rozrusznika /STARTER MAGNETIC/. Z czasem wypalają się w nim styki, i po prostu może nie łączyć, pomimo tego, że słychać jego stuk. Może być także skorodowany rdzeń elektromagnesu, i po prostu nie przesuwa się właściwie i zwora nie zwiera prawidłowo styków.

Z tego co sobie przypominam to ten stycznik jest rozbieralny, przynajmniej tak było w VT700C z 87. Jeżeli będzie potrzeba rozbierania, to zachowaj ostrożność, żeby nie uszkodzić uzwojeń elektromagnesu.

Ja też miałem podobny problem w VT700C. Rozbierałem ten stycznik i czyściłem styki.

U mnie co prawda problem był w zabrudzonych stykach tego przycisku przy prawej manetce.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-05, 11:40   

Podszedłem do tego od strony najmniej wymagającej wiedzy technicznej o moto, miałem nadzieję, że uda się zdiagnozować, bez podpinania gdzieś pod rozrusznik czy inne części motocyklowe :-)



Wiem wiem.. trochę z pewną nieśmiałością do tego podchodzę, ale uczę się dopiero jak nie zepsuć moto grzebiąc przy nim.
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-05, 16:04   

OK, zasilanie podpięte na krótko pod rozrusznik - kręci ładnie, więc to nie to.



Następnie metoda na "śrubokręt" po przekaźniku, z tym, że zmodyfikowałem narzędzie diagnostyczne do postaci klucza 17-tki.

Wygląda na to, że jednak ten cholerny przekaźnik się zawiesza, bo co stuknę w niego to 1,2 razy jestem w stanie odpalić cienia normalnie, potem znowu tylko "tyka"



Wymontowałem, najpierw muszę go oczyścić z tony syfu jakiegoś a później będę rozbierał delikatnie - oby pomogło :-)
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-10-05, 18:00   

Uff,jest nadzieja że to będzie to :mrgreen:
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
Derry 


Motocykl: brak
Wiek: 48
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-05, 18:43   

markiz70 napisał/a:
Uff,jest nadzieja że to będzie to :mrgreen:




TAK! to było to ! It's alive !!! Yess it's alive !!!



Przeczyszczenie, odtłuszczenie, lekkie przeszlifowanie tych miedzianych elementów, plus polerka i nasmarowanie "tłoczka" i wszystko pięknie działa :-)





@renegade - dziękuję za "śrubokręt"



@Todek - ta uwaga o uzwojeniu elektro-magnesu - bezcenna - przez 30 minut nie mogłem draństwa rozebrać przez te 2 przewody z el.mag. bo ktoś nawalił cyny do całej długości tych tulejek.... wylutowywanie było koszmarem, ale działa :-)



@everyone - kocham was :-)





po złożeniu aby tylko działało:

5 prób - 5 odpaleń :-)



po poskręcaniu wszystkiego na gotowe 5 prób - 5 odpaleń :-)





Przy okazji chyba będę musiał przez zimę rozkręcić rozrusznik czy co tam powinienem (wiem doczytać na forum :-) )bo chyba powoli zaczyna się ślizgać i nie chwyta zębatki :-)
_________________
Ya'aa'tey! Wystarczy chcieć!
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-10-05, 19:11   

Jeżeli rozrusznik kręci prawidłowo, a coś się ślizga, "przepuszcza", to nie jest to wina rozrusznika, tylko takiego specjalnego sprzęga rozruchowego.

Sprzęgło to znajduje się pod lewym deklem silnika, na wale korbowym, za wirnikiem alternatora.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM