/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Howto: Zmiana kierunków na europejskie
Autor Wiadomość
nimnod
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-31, 19:57   Howto: Zmiana kierunków na europejskie

Nie jestem pewien jak oczywista wiedza jest to dla doświadczonych motonitów, jednak zaryzykuje i się podzielę, iż udało mi się znaleźć przewody odpowiedzialne za ciągłe świecenie przednich kierunków. W moim modelu plątanina kabli znajduje się w obudowie reflektora, do każdego kierunku podłączone są trzy przewody. Jeden o wspólnym dla obu stron złączu z dużą koszulką i dwa z osobnymi złączami o małych koszulkach. Odłączyłem po jednym z tych małych, niebiesko-biały dla prawego i pomaranczowo-biały dla lewego światła. Oba przewody posiadają eleganckie złącza otoczone koszulka termokurczliwą, a więc można to bezinwazyjnie rozłączyć, zaizolować i zostawić dla przyszłych pokoleń, gdyby ktoś chciał powrócić do oryginału.



Tak przygotowany czekam dalej na rozpoczęcie sezonu :mrgreen:
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9492
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2010-01-31, 20:03   

A możesz mi powiedzieć, w jakim celu to zrobiłeś :?: Ktoś/Policja/Ci kazał, czy nie podobały Ci się świecące kierunki :?:

W moim poprzednim moto, VT700C, holenderski spec poprzecinał przewody żeby nie świeciły, a ja połączyłem je z powrotem. :lol: :chytrusek:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyder 
WOŚP 2010 & 2012

Motocykl: VT 750 C2 97
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 351
Skąd: Kleparz/Wrześni
Wysłany: 2010-01-31, 20:05   

Mnie się tam podoba jak świecą:)
_________________
Niekiedy decydujący krok naprzód jest efektem solidnego kopa w [tylną część ciała];D.
 
 
 
nimnod
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-31, 20:16   

Gdybym musiał je przecinać na pewno bym tego nie zrobił..

A tak przynajmniej nie będę musiał spekulować czy ktoś się do tego przyczepi czy nie.
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-31, 21:56   

i tak zostałeś bez jakichkolwiek świateł pozycyjnych... :roll: a na serio podobnie jak Todek uważam, że to pożyteczna rzecz a i super wygląda
_________________
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-01-31, 22:06   

U mnie też pięknie świecą i żadne myśli do głowy mi nie przychodzą aby to zmienić.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2010-01-31, 23:09   Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie

nimnod napisał/a:
Nie jestem pewien jak oczywista wiedza jest to dla doświadczonych motonitów, jednak zaryzykuje i się podzielę, iż udało mi się znaleźć przewody odpowiedzialne za ciągłe świecenie przednich kierunków. W moim modelu plątanina kabli znajduje się w obudowie reflektora, do każdego kierunku podłączone są trzy przewody. Jeden o wspólnym dla obu stron złączu z dużą koszulką i dwa z osobnymi złączami o małych koszulkach. Odłączyłem po jednym z tych małych, niebiesko-biały dla prawego i pomaranczowo-biały dla lewego światła. Oba przewody posiadają eleganckie złącza otoczone koszulka termokurczliwą, a więc można to bezinwazyjnie rozłączyć, zaizolować i zostawić dla przyszłych pokoleń, gdyby ktoś chciał powrócić do oryginału.



Tak przygotowany czekam dalej na rozpoczęcie sezonu :mrgreen:




Zastanawiam się po co to zmieniać, ale .... :lol:

ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ???
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-02-01, 10:03   Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie

Siwy_Dym napisał/a:




Zastanawiam się po co to zmieniać, ale .... :lol:

ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ???


Albo po prostu rozpiąć złącze w lampie odpowiadające za pozycję?

Ja tam zmieniłem z dwóch powodów - wymieniałem połamane kierunkowskazy na nieoryginalne i zmieniałem lampę przednia na większą - a ta ma wbudowana żarówkę pozycyjną. :-)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2010-02-01, 20:29   Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie

Siwy_Dym napisał/a:
...ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ???


Nie koniecznie... niby nic ale żrówka dwuwłuknowa ma inną oprawkę niż jednowłuknowa.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Dyzio 
SGW IPA


Motocykl: Yamaha Royal Star Venture 2005
Wiek: 46
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 853
Skąd: Warszawa - Targówek
Wysłany: 2010-02-02, 08:00   

Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.

Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały :?:
_________________
Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!

Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku
 
 
 
maly_tomi 
dr inż. Klapek


Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 1162
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-02-02, 09:22   

Dyzio napisał/a:
Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.

Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały :?:




W USA :P
_________________
Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
 
 
 
sierżant
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-02, 11:05   

LUDZIE co jest z wami chciałbym mieć takie świecące :mrgreen:
 
 
mariioo 
Marcin

Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43
Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 349
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2010-02-02, 18:03   

w poprzednim moto zrobiłem tak, zdemontowałem żarówkę, ma ona na spodzie dwa "bolce" (miejsca styku, przewodzenia prądu) , zalepiłem jedno cienkim paskiem izolacji i wsadziłem, i teraz test czy przestało świecić światłem ciągłym i czy prawidłowo miga, jeśli nie to znaczy że trzeba zakleić ten drugi "bolec" a ten pierwszy odkleić i tyle filozofii.......może to trochę prowizorka ale 2 lata tak było i nic się nie działo, a po tym okresie znów zapragnąłem świecących kierunków więc 5 minut i świecą :mrgreen: pozdro
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-02-02, 18:32   

mariioo napisał/a:
w poprzednim moto zrobiłem tak, zdemontowałem żarówkę, ma ona na spodzie dwa "bolce" (miejsca styku, przewodzenia prądu) , zalepiłem jedno cienkim paskiem izolacji i wsadziłem, i teraz test czy przestało świecić światłem ciągłym i czy prawidłowo miga, jeśli nie to znaczy że trzeba zakleić ten drugi "bolec" a ten pierwszy odkleić i tyle filozofii.......może to trochę prowizorka ale 2 lata tak było i nic się nie działo, a po tym okresie znów zapragnąłem świecących kierunków więc 5 minut i świecą :mrgreen: pozdro


To się nazywa perspektywiczne myślenie... :chytrusek: a nie cięcie kabli, albo co gorszego jeszcze.

No i proszę, da się? :chytrusek:
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Dyzio 
SGW IPA


Motocykl: Yamaha Royal Star Venture 2005
Wiek: 46
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 853
Skąd: Warszawa - Targówek
Wysłany: 2010-02-02, 22:51   

maly_tomi napisał/a:
Dyzio napisał/a:
Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.

Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały :?:




W USA :P




Tyle to i ja wiem...

Ale mój angielski + inne nieprzewidziane okoliczności ...
_________________
Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!

Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM