Howto: Zmiana kierunków na europejskie |
Autor |
Wiadomość |
nimnod [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-31, 19:57 Howto: Zmiana kierunków na europejskie
|
|
|
Nie jestem pewien jak oczywista wiedza jest to dla doświadczonych motonitów, jednak zaryzykuje i się podzielę, iż udało mi się znaleźć przewody odpowiedzialne za ciągłe świecenie przednich kierunków. W moim modelu plątanina kabli znajduje się w obudowie reflektora, do każdego kierunku podłączone są trzy przewody. Jeden o wspólnym dla obu stron złączu z dużą koszulką i dwa z osobnymi złączami o małych koszulkach. Odłączyłem po jednym z tych małych, niebiesko-biały dla prawego i pomaranczowo-biały dla lewego światła. Oba przewody posiadają eleganckie złącza otoczone koszulka termokurczliwą, a więc można to bezinwazyjnie rozłączyć, zaizolować i zostawić dla przyszłych pokoleń, gdyby ktoś chciał powrócić do oryginału.
Tak przygotowany czekam dalej na rozpoczęcie sezonu |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:03
|
|
|
A możesz mi powiedzieć, w jakim celu to zrobiłeś Ktoś/Policja/Ci kazał, czy nie podobały Ci się świecące kierunki
W moim poprzednim moto, VT700C, holenderski spec poprzecinał przewody żeby nie świeciły, a ja połączyłem je z powrotem. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Wyder
WOŚP 2010 & 2012
Motocykl: VT 750 C2 97
Wiek: 36 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 351 Skąd: Kleparz/Wrześni
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:05
|
|
|
Mnie się tam podoba jak świecą:) |
_________________ Niekiedy decydujący krok naprzód jest efektem solidnego kopa w [tylną część ciała];D. |
|
|
|
|
nimnod [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-01-31, 20:16
|
|
|
Gdybym musiał je przecinać na pewno bym tego nie zrobił..
A tak przynajmniej nie będę musiał spekulować czy ktoś się do tego przyczepi czy nie. |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1029 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-01-31, 21:56
|
|
|
i tak zostałeś bez jakichkolwiek świateł pozycyjnych... a na serio podobnie jak Todek uważam, że to pożyteczna rzecz a i super wygląda |
_________________ VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050 |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-01-31, 22:06
|
|
|
U mnie też pięknie świecą i żadne myśli do głowy mi nie przychodzą aby to zmienić. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2010-01-31, 23:09 Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
|
|
|
nimnod napisał/a: | Nie jestem pewien jak oczywista wiedza jest to dla doświadczonych motonitów, jednak zaryzykuje i się podzielę, iż udało mi się znaleźć przewody odpowiedzialne za ciągłe świecenie przednich kierunków. W moim modelu plątanina kabli znajduje się w obudowie reflektora, do każdego kierunku podłączone są trzy przewody. Jeden o wspólnym dla obu stron złączu z dużą koszulką i dwa z osobnymi złączami o małych koszulkach. Odłączyłem po jednym z tych małych, niebiesko-biały dla prawego i pomaranczowo-biały dla lewego światła. Oba przewody posiadają eleganckie złącza otoczone koszulka termokurczliwą, a więc można to bezinwazyjnie rozłączyć, zaizolować i zostawić dla przyszłych pokoleń, gdyby ktoś chciał powrócić do oryginału.
Tak przygotowany czekam dalej na rozpoczęcie sezonu |
Zastanawiam się po co to zmieniać, ale ....
ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ??? |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Mateusz
Prospect
Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45 Dołączył: 24 Maj 2007 Posty: 3085 Skąd: Jaktorów
|
Wysłany: 2010-02-01, 10:03 Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
|
|
|
Siwy_Dym napisał/a: |
Zastanawiam się po co to zmieniać, ale ....
ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ??? |
Albo po prostu rozpiąć złącze w lampie odpowiadające za pozycję?
Ja tam zmieniłem z dwóch powodów - wymieniałem połamane kierunkowskazy na nieoryginalne i zmieniałem lampę przednia na większą - a ta ma wbudowana żarówkę pozycyjną. |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2010-02-01, 20:29 Re: Howto: Zmiana kierunków na europejskie
|
|
|
Siwy_Dym napisał/a: | ...ps. A nie łatwiej było zmienić żarówkę z dwu na jedno włóknową ??? |
Nie koniecznie... niby nic ale żrówka dwuwłuknowa ma inną oprawkę niż jednowłuknowa. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Dyzio
SGW IPA
Motocykl: Yamaha Royal Star Venture 2005
Wiek: 46 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 853 Skąd: Warszawa - Targówek
|
Wysłany: 2010-02-02, 08:00
|
|
|
Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.
Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały |
_________________ Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!
Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku |
|
|
|
|
maly_tomi
dr inż. Klapek
Motocykl: VT 1100 C3 99
Wiek: 39 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 1163 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-02-02, 09:22
|
|
|
Dyzio napisał/a: | Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.
Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały |
W USA :P |
_________________ Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650
Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure |
|
|
|
|
sierżant [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-02, 11:05
|
|
|
LUDZIE co jest z wami chciałbym mieć takie świecące |
|
|
|
|
mariioo
Marcin
Motocykl: V-STROM 650XT
Wiek: 43 Dołączył: 20 Mar 2009 Posty: 349 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2010-02-02, 18:03
|
|
|
w poprzednim moto zrobiłem tak, zdemontowałem żarówkę, ma ona na spodzie dwa "bolce" (miejsca styku, przewodzenia prądu) , zalepiłem jedno cienkim paskiem izolacji i wsadziłem, i teraz test czy przestało świecić światłem ciągłym i czy prawidłowo miga, jeśli nie to znaczy że trzeba zakleić ten drugi "bolec" a ten pierwszy odkleić i tyle filozofii.......może to trochę prowizorka ale 2 lata tak było i nic się nie działo, a po tym okresie znów zapragnąłem świecących kierunków więc 5 minut i świecą pozdro |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-02-02, 18:32
|
|
|
mariioo napisał/a: | w poprzednim moto zrobiłem tak, zdemontowałem żarówkę, ma ona na spodzie dwa "bolce" (miejsca styku, przewodzenia prądu) , zalepiłem jedno cienkim paskiem izolacji i wsadziłem, i teraz test czy przestało świecić światłem ciągłym i czy prawidłowo miga, jeśli nie to znaczy że trzeba zakleić ten drugi "bolec" a ten pierwszy odkleić i tyle filozofii.......może to trochę prowizorka ale 2 lata tak było i nic się nie działo, a po tym okresie znów zapragnąłem świecących kierunków więc 5 minut i świecą pozdro |
To się nazywa perspektywiczne myślenie... a nie cięcie kabli, albo co gorszego jeszcze.
No i proszę, da się? |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Dyzio
SGW IPA
Motocykl: Yamaha Royal Star Venture 2005
Wiek: 46 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 853 Skąd: Warszawa - Targówek
|
Wysłany: 2010-02-02, 22:51
|
|
|
maly_tomi napisał/a: | Dyzio napisał/a: | Ja natomiast szukałem oryginalnych kierunkowskazów na przód z żarówką dwuwłóknową i nie mogłem ich nigdzie dostać, w końcu zamówiłem w HONDZIE nówki, ale dostałem europejskie - więc z ubolewaniem założyłem, postojówki zrobiłem na LED`ach, ale chyba wsadzę tam jakąś żarówkę, bo diody słabo świecą.
Chyba, że Ktoś wie gdzie kupić oryginały |
W USA :P |
Tyle to i ja wiem...
Ale mój angielski + inne nieprzewidziane okoliczności ... |
_________________ Moc jest niczym bez dźwięku...
Nie bądź łosiem, kup V8!
Yamaha Royal Star Venture (XVZ1300) z 2005 roku |
|
|
|
|
|