/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
olej a siłownik sprzęgła
Autor Wiadomość
nenek 63 
Paweł


Motocykl: honda shadow VT1100 94
Wiek: 60
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 31
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2013-04-29, 13:10   olej a siłownik sprzęgła

Witam. Cieknie olej spod siłownika sprzęgła. Czy naprawa wymaga jakiejś większej ingerencji mechanicznej? Czy uszczelka/podkładka jest jakaś specjalna (materiał,wysokość) ? No i może jakiś pomysł na naprawę.
 
 
mik 


Motocykl: Honda Shadow VT 1100 87r.
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 79
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2013-04-29, 23:14   

Są do kupienia zestawy naprawcze siłownika sprzęgła. Kupujesz, montujesz i latasz dalej :)
_________________
http://picasaweb.google.com/111333552231894789405
 
 
nenek 63 
Paweł


Motocykl: honda shadow VT1100 94
Wiek: 60
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 31
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2013-04-30, 08:08   

Upss. wyraziłem się chyba nieprecyzyjnie. Cieknie olej silnikowy.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-04-30, 08:43   

Po demontażu siłownika, widać taką blaszkę z otworem z której wychodzi pręt/popychacz sprzęgła. Trzeba to zdemontować i będzie widoczny uszczelniacz, który zapewne jest do wymiany.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
nenek 63 
Paweł


Motocykl: honda shadow VT1100 94
Wiek: 60
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 31
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2013-04-30, 09:04   

Uszczelniacz w siłowniku czy w korpusie silnika?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-04-30, 09:15   

nenek 63 napisał/a:
Uszczelniacz w siłowniku czy w korpusie silnika?

Jeżeli wycieka olej, to uszczelniacz w silniku. Jeżeli wycieka płyn hamulcowy, to do wymiany jest uszczelniacz na tłoczku siłownika sprzęgła.
Uszczelniacz w silniku, to:
OIL SEAL (8X25X7) 91204-MG8-003
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
nenek 63 
Paweł


Motocykl: honda shadow VT1100 94
Wiek: 60
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 31
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2013-04-30, 09:24   

Wycieka olej silnikowy. Aby wymienić oring w silniku muszę silnik rozbierać? U mnie nie ma żadnej blaszki, jest korpus kartera z którego wychodzi popychacz. Myślałem o tym aby odprężyć karter wyciągając korek w rurce od puszki filtra powietrza
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-04-30, 10:19   

W tym gnieździe gdzie siedzi siłownik, powinna być taka blaszka, a pod nią uszczelniacz. Sprawdź dobrze. Ewentualnie proszę o fotkę tego gniazda.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2013-04-30, 12:25   

nenek 63 napisał/a:
Wycieka olej silnikowy. Aby wymienić oring w silniku muszę silnik rozbierać? U mnie nie ma żadnej blaszki, jest korpus kartera z którego wychodzi popychacz. Myślałem o tym aby odprężyć karter wyciągając korek w rurce od puszki filtra powietrza


Nie musisz wyjmować silnika, wystarczy demontaż siłownika, wydłubanie uszczelniacza i nabicie nowego. Wycieki oleju minimalne. Możesz dla pewności (i spokoju ducha...) pochylić motocykl na prawa stronę.

A co ty chcesz odprężać..? Masz karter ciśnieniowy... ;-)
No chyba, że chodzi ci o "odprężenie" w trakcie pracy silnika... (A ten korek o którym piszesz służy - o ile dobrze rozumiem - do okresowego spuszczania oleju który wydostaje się przez odmę do airboxa.) Jeśli odma jest drożna, nie musisz nic odtykać...
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
nenek 63 
Paweł


Motocykl: honda shadow VT1100 94
Wiek: 60
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 31
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2013-04-30, 13:08   

Ok. Ale są dwa uszczelniacze. Jeden w karterze (przez który wycieka olej) a drugi w siłowniku.Oglądam i przymierzam i za chiny ludowe nie mam pojęcia co on uszczelnia. Jedyne wyjaśnienie po co on tam jest to tylko centrowanie popychacza
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2013-04-30, 13:19   

Ten "uszczelniacz" w siłowniku po prostu przytrzymuje ten wihajster od sprzęgła który naciska na szpryngiel przy tarczach. No teoretycznie uszczelnia smar ktory tam jest jak się ten wihajseter obroci, żeby nie piłowal siłownika... :-) Ale spod niego nic wcieknie.
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9496
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-04-30, 13:25   

Cytat:
Jeżeli wycieka olej, to uszczelniacz w silniku. Jeżeli wycieka płyn hamulcowy, to do wymiany jest uszczelniacz na tłoczku siłownika sprzęgła.

Przeczytaj jeszcze raz. :mrgreen:
Podałem Ci nawet nr katalogowy i rozmiar tego uszczelniacza.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
nenek 63 
Paweł


Motocykl: honda shadow VT1100 94
Wiek: 60
Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 31
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2013-04-30, 13:50   

Ok,ok. Tonący brzytwy się chwyta. Zrozumiałem że do wymiany uszczelniacz w silniku. Zrobiłem 'mały myk" wsadziłem w gniazdo uszczelniacza (jest miejsce) tulejkę z tworzywa aby popychacz nie miał luzu na boki (lepiej będzie pracował uszczelniacz) ,przejechałem 50km , nie cieknie. Wiem że to rzeżba ale jak mam rozwalać silnik to warto zaryzykować.
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1952
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2013-04-30, 14:21   

E tam rozwalać silnik... 25 min.... 30 z piwem... ;-)
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Jasieks 


Motocykl: VTX 1800F '05 / VT 1100 '92
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 263
Skąd: Siemianowice Śl. SI
  Wysłany: 2013-05-05, 21:34   

Miałem ten problem w zeszłym roku. Wymiana jest banalna ale trwała dłużej niż 25-30 minut :)
Służę pomocą jak znów zacznie cieknąć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM