Odpowiedz do tematu
: olej a siłownik sprzęgła
Witam. Cieknie olej spod siłownika sprzęgła. Czy naprawa wymaga jakiejś większej ingerencji mechanicznej? Czy uszczelka/podkładka jest jakaś specjalna (materiał,wysokość) ? No i może jakiś pomysł na naprawę.
:
Są do kupienia zestawy naprawcze siłownika sprzęgła. Kupujesz, montujesz i latasz dalej :)
:
Upss. wyraziłem się chyba nieprecyzyjnie. Cieknie olej silnikowy.
:
Po demontażu siłownika, widać taką blaszkę z otworem z której wychodzi pręt/popychacz sprzęgła. Trzeba to zdemontować i będzie widoczny uszczelniacz, który zapewne jest do wymiany.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Uszczelniacz w siłowniku czy w korpusie silnika?
:
Jeżeli wycieka olej, to uszczelniacz w silniku. Jeżeli wycieka płyn hamulcowy, to do wymiany jest uszczelniacz na tłoczku siłownika sprzęgła.
Uszczelniacz w silniku, to:
OIL SEAL (8X25X7) 91204-MG8-003
nenek 63 napisał/a: |
Uszczelniacz w siłowniku czy w korpusie silnika? |
Jeżeli wycieka olej, to uszczelniacz w silniku. Jeżeli wycieka płyn hamulcowy, to do wymiany jest uszczelniacz na tłoczku siłownika sprzęgła.
Uszczelniacz w silniku, to:
OIL SEAL (8X25X7) 91204-MG8-003
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Wycieka olej silnikowy. Aby wymienić oring w silniku muszę silnik rozbierać? U mnie nie ma żadnej blaszki, jest korpus kartera z którego wychodzi popychacz. Myślałem o tym aby odprężyć karter wyciągając korek w rurce od puszki filtra powietrza
:
W tym gnieździe gdzie siedzi siłownik, powinna być taka blaszka, a pod nią uszczelniacz. Sprawdź dobrze. Ewentualnie proszę o fotkę tego gniazda.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Nie musisz wyjmować silnika, wystarczy demontaż siłownika, wydłubanie uszczelniacza i nabicie nowego. Wycieki oleju minimalne. Możesz dla pewności (i spokoju ducha...) pochylić motocykl na prawa stronę.
A co ty chcesz odprężać..? Masz karter ciśnieniowy...
No chyba, że chodzi ci o "odprężenie" w trakcie pracy silnika... (A ten korek o którym piszesz służy - o ile dobrze rozumiem - do okresowego spuszczania oleju który wydostaje się przez odmę do airboxa.) Jeśli odma jest drożna, nie musisz nic odtykać...
nenek 63 napisał/a: |
Wycieka olej silnikowy. Aby wymienić oring w silniku muszę silnik rozbierać? U mnie nie ma żadnej blaszki, jest korpus kartera z którego wychodzi popychacz. Myślałem o tym aby odprężyć karter wyciągając korek w rurce od puszki filtra powietrza |
Nie musisz wyjmować silnika, wystarczy demontaż siłownika, wydłubanie uszczelniacza i nabicie nowego. Wycieki oleju minimalne. Możesz dla pewności (i spokoju ducha...) pochylić motocykl na prawa stronę.
A co ty chcesz odprężać..? Masz karter ciśnieniowy...
No chyba, że chodzi ci o "odprężenie" w trakcie pracy silnika... (A ten korek o którym piszesz służy - o ile dobrze rozumiem - do okresowego spuszczania oleju który wydostaje się przez odmę do airboxa.) Jeśli odma jest drożna, nie musisz nic odtykać...
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
raz są to poeci, raz szpicle.
:
Ok. Ale są dwa uszczelniacze. Jeden w karterze (przez który wycieka olej) a drugi w siłowniku.Oglądam i przymierzam i za chiny ludowe nie mam pojęcia co on uszczelnia. Jedyne wyjaśnienie po co on tam jest to tylko centrowanie popychacza
:
Ten "uszczelniacz" w siłowniku po prostu przytrzymuje ten wihajster od sprzęgła który naciska na szpryngiel przy tarczach. No teoretycznie uszczelnia smar ktory tam jest jak się ten wihajseter obroci, żeby nie piłowal siłownika... Ale spod niego nic wcieknie.
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
raz są to poeci, raz szpicle.
:
Przeczytaj jeszcze raz.
Podałem Ci nawet nr katalogowy i rozmiar tego uszczelniacza.
Cytat: |
Jeżeli wycieka olej, to uszczelniacz w silniku. Jeżeli wycieka płyn hamulcowy, to do wymiany jest uszczelniacz na tłoczku siłownika sprzęgła. |
Przeczytaj jeszcze raz.
Podałem Ci nawet nr katalogowy i rozmiar tego uszczelniacza.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Ok,ok. Tonący brzytwy się chwyta. Zrozumiałem że do wymiany uszczelniacz w silniku. Zrobiłem 'mały myk" wsadziłem w gniazdo uszczelniacza (jest miejsce) tulejkę z tworzywa aby popychacz nie miał luzu na boki (lepiej będzie pracował uszczelniacz) ,przejechałem 50km , nie cieknie. Wiem że to rzeżba ale jak mam rozwalać silnik to warto zaryzykować.
:
E tam rozwalać silnik... 25 min.... 30 z piwem...
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
raz są to poeci, raz szpicle.
:
Odpowiedz do tematu
Miałem ten problem w zeszłym roku. Wymiana jest banalna ale trwała dłużej niż 25-30 minut :)
Służę pomocą jak znów zacznie cieknąć.
Służę pomocą jak znów zacznie cieknąć.