/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrzucanie biegów na postoju.
Autor Wiadomość
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-07-29, 11:58   

Piwek napisał/a:
Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować



Zawszę redukuję , ale zdarza się że wlokę się 45 -50 na 5 biegu .Z takich małych prędkości hamowanie zajmuje krótki czas który nie wystarcza aby przerzucić 5 biegów w dół.

Ale to nie był post o tym ...

promo napisał/a:
zgadzam się z kolegami powyżej, jednak mimo wszystko w sytuacji np zatrzymania awaryjnego gdy nie masz możliwości "doredukowania" przed zatrzymaniem, powinieneś mieć możliwośc swobodnego zrzucenia biegów na postoju bez jakiejkolwiek zabawy sprzęgłem - a przynajmniej w mojej tak jest że na postoju mogę sobie przerzucac od 1 do 5 i w druga stronę


Kolega pisze że może przelecieć biegi w górę i w dół na postoju bez problemu ja nie mogę , pytam jak jest u innych.

Czytałem w necie że kolo miał problem z Varadero 125 , ( tylko to było tłumaczenie z angielskiego ) , ponoć coś mu się podkrzywiło w mechanizmie wybierania wyprostował i było git
 
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-07-29, 12:08   

A ja nie pomnę ale wydaje mi się że nie za każdym razem udaje mi się zbić do 1 po awaryjnym zatrzymaniu, a juz na pewno nie przy jednorazowo wciśniętym sprzęgle
W szkole oczywiście uczono tak jak Piwka ale konia z rzędem temu kto hamując awaryjnie potrafi to zrobić :lol: :->
_________________
never as good as the first time
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 12:44   

jeszcze takie coś jak międzygaz podczas redukcji biegu z użyciem sprzęgła.

a tak w ogóle, to przecież sprzęgło do zmiany biegu podczas ruchu nie jest potrzebne wcale..
czy to w górę czy to w dół.

a na postoju, to tak jak koledzy mówią - przód/tył kilka cm ruszasz moto i wskakują wszystkie biegi w górę i w dół.

u mnie na postoju (bez poruszania zupełnie moto) wszystkie biegi mogą nie wejść.
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-07-29, 13:39   

Różnie z tym mam. Czasem wrzucę wszystkie bez problemu czasem nie. Ale ogólnie biegi dobrze mi chodzą. Dylemacik mam od wczoraj z tym moim problemem co opisałem w odrębnym temacie. Muszę skoczyć do mechaniora na ponowną regulację.
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-08-18, 21:29   

cześć

moim problem jest luźna dzwignia zmiany biegów. przy skrzyni jest ok, sztywno, natomiast tutaj przy samym "lewarku" jest luz, co widać TUTAJ zwłaszcza ok 40s. w czasie jazdy raczej nie ma problemów chociaż czasem czuje że bieg nie wszedł gładko tylko z problemem. najgorzej jest na postoju gdy "celuje" w neutral. czasem dociągam lewarek do końca a mimo to bieg nie wskakuje. jakieś pomysły jak to rozwiązać? ktoś miał taki problem?
_________________

 
 
Duszeek 

Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 52
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 133
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-18, 21:32   

W motocyklu jest inaczej niż w samochodzie. Nie wystarczy wbić bieg. Czasem trzeba po wrzuceniu go - przytrzymać, aby wszedł.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2016-08-19, 06:57   

Zamek1200 napisał/a:
cześć

moim problem jest luźna dzwignia zmiany biegów. przy skrzyni jest ok, sztywno, natomiast tutaj przy samym "lewarku" jest luz, co widać TUTAJ zwłaszcza ok 40s. w czasie jazdy raczej nie ma problemów chociaż czasem czuje że bieg nie wszedł gładko tylko z problemem. najgorzej jest na postoju gdy "celuje" w neutral. czasem dociągam lewarek do końca a mimo to bieg nie wskakuje. jakieś pomysły jak to rozwiązać? ktoś miał taki problem?

Szukasz dziury w całym...
Dźwignia ma mieć luz w tym miejscu - pracuje na ośce a nie ma tam żadnego łożyskowania i bez luzu po prostu by się zatarła...

P.S. N to się wrzuca jeszcze w jeździe, a nie jak już moto stoi.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-08-19, 10:24   

czyli mam rozumieć że to co mam u siebie to jest normalne? żeby nie było: jakoś strasznie mi to nie przeszkadza, po prostu się martwie czy nie wyniknie mi z tego jakas poważniejsza usterka skrzyni biegów:P redukuje raczej w czasie hamowania ale czasem gdy dojdzie do "gwałtownego" hamowania to nie myśle o biegach tylko o tym żeby sie zatrzymać "już" :-P no i wtedy zbijam już na postoju.

ok jak nie ma problemu to nie ma problemu :-)8
_________________

 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-08-19, 20:17   

miałem też taki luz , nie przeszkadzał mi w niczym ale drażnił. Dałem u mnie ościowi w pracy rozebrał położył podkładkę i go skasował. Dźwignia chodzi luźno ale nie lata na boki. Po skasowaniu luzu w wybieraniu biegów i luzu nic się nie zmieniło.


P.S Przy zbijaniu biegów na postoju gdy te się przytną , paten cofnięcia ciut moto jest genialny. Nie trzeba sprzęgłem działać tak jak to robiłem poprzednio.

Zrobię jutro fotę miejsca tej podkładki w wrzucę
_________________
 
 
 
Romix13 
Wesoły tramdrajwer

Motocykl: Była Honda Shadow VT 125 jest VT 750 C4
Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 32
Skąd: Kraków/Przeginia D.
Wysłany: 2016-08-21, 17:01   

Zamek1200 napisał/a:
cześć

moim problem jest luźna dzwignia zmiany biegów.

A nie da się tej nakrętki dociągnąć na tyle by skasować luz boczny ale nie za mocno by dźwignia lekko chodziła góra/dół ? :)
 
 
69poison69 


Motocykl: Daelim VS 125F, Honda VT 125 Shadow
Wiek: 55
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 8
Skąd: Łomża
Wysłany: 2016-08-30, 02:07   Re: Zrzucanie biegów na postoju.

Takie szybkie pytanie....
Zawsze przy zmianie biegów (w górę/dół) używam sprzęgła...
A z tej wypowiedzi:
MARi0 napisał/a:

...Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...

mam rozumieć, że redukując biegi podczas zwalniania, zachowując odpowiednio dopasowane obroty silnika z aktualną prędkością nie muszę używać sprzęgła?
Dla mnie to nowość........ No chyba że żyłem do tej pory w błogim stanie nieświadomości....
Proszę wytłumaczcie mi to bo.... teraz normalnie "zgłupłem"....
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2016-08-30, 06:15   Re: Zrzucanie biegów na postoju.

69poison69 napisał/a:
Takie szybkie pytanie....
Zawsze przy zmianie biegów (w górę/dół) używam sprzęgła...
A z tej wypowiedzi:
MARi0 napisał/a:

...Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...

mam rozumieć, że redukując biegi podczas zwalniania, zachowując odpowiednio dopasowane obroty silnika z aktualną prędkością nie muszę używać sprzęgła?
Dla mnie to nowość........ No chyba że żyłem do tej pory w błogim stanie nieświadomości....
Proszę wytłumaczcie mi to bo.... teraz normalnie "zgłupłem"....

To znaczy, że nie czytasz ze zrozumieniem - gdzie tam jest napisane aby redukować biegi bez sprzęgła?
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
śruba73 
+ Edyta


Motocykl: Cień vt 1100 ACE 01'
Wiek: 50
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Podbeskidzie SBI
Wysłany: 2016-08-30, 09:02   

Autor MARiO miał na myśli: dojezdzajac do jakiejkolwiek przeszkody hamujesz silnikiem oczywiscie uzywajac sprzegla a nie wciskajac sprzeglo, wyhamowac hamulcem i na postoju zbijac z 5 biegu na luz , dodatkowy plus jest taki ze oszczedzasz kloski i tarcze hamulca ...
:ride:
_________________
pozdrawiam
Sławek
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-08-30, 09:15   

Jak już tak się wdajemy w szczegóły szczegółów to NIE WCISKAMY sprzęgło a WYCISKAMY.
 
 
MARi0 


Motocykl: VTX1800N'05 / był VT750Aero'04
Wiek: 54
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 910
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-08-30, 10:25   

69poison69 napisał/a:
Takie szybkie pytanie....
Zawsze przy zmianie biegów (w górę/dół) używam sprzęgła...
A z tej wypowiedzi:
MARi0 napisał/a:

...Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...

mam rozumieć, że redukując biegi podczas zwalniania, zachowując odpowiednio dopasowane obroty silnika z aktualną prędkością nie muszę używać sprzęgła?
Dla mnie to nowość........ No chyba że żyłem do tej pory w błogim stanie nieświadomości....
Proszę wytłumaczcie mi to bo.... teraz normalnie "zgłupłem"....

Tak, tak - czytanie ze zrozumieniem się kłania :-P
Dlaczego z mojej wypowiedzi ma wynikać, że redukujemy biegi bez użycia sprzęgła...? :shock:
W tym zdaniu chciałem zawrzeć informację, że nie powinno się w normalnej jeździe hamować/zwalniać, na wciśniętym sprzęgle... (poza hamowaniem awaryjnym), a redukcji biegów już nie rozkładałem na czynniki pierwsze, bo wydawało mi się, że to oczywista oczywistość, iż używamy wówczas sprzęgła ;-) :mrgreen:

Iceman31 napisał/a:
Jak już tak się wdajemy w szczegóły szczegółów to NIE WCISKAMY sprzęgło a WYCISKAMY.

...masz rację - zjadłem "Y" ;-)
_________________
...póki oddychasz nie trać nadziei...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM