Zrzucanie biegów na postoju. |
Autor |
Wiadomość |
Znachu
ZnAcHu
Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 146 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-07-28, 21:43 Zrzucanie biegów na postoju.
|
|
|
Cześć wszystkim
Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie.
Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny. T
Czy to normalne ???
Wydaje mi się że jak kupiłem to się dało bez sprzęgła a problem się zrobił po wymianie oleju ale może mi się wydawało tylko
U znajmamgo na junaku 125 na postoju wbiłem z 1 na 5 i z 5 na 1 bez problemu nie puszczając sprzęgła. |
|
|
|
|
MARi0
Motocykl: VTX1800N'05 / był VT750Aero'04
Wiek: 54 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 910 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-07-28, 23:52 Re: Zrzucanie biegów na postoju.
|
|
|
Znachu napisał/a: | Cześć wszystkim
Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie.
Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny. T
Czy to normalne ???
Wydaje mi się że jak kupiłem to się dało bez sprzęgła a problem się zrobił po wymianie oleju ale może mi się wydawało tylko
U znajmamgo na junaku 125 na postoju wbiłem z 1 na 5 i z 5 na 1 bez problemu nie puszczając sprzęgła. |
Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...
Po drugie, jeśli zwalniasz, na tyle szybko, że masz wciśnięte sprzęgło, to potem, żeby np. z 5-ti, 4-ki, czy 3-ki zjechać do "neutrala", między każdym biegiem wyciskaj trochę klamkę sprzęgła, wtedy każdy niższy bieg powinien Ci wejść bez problemu... |
_________________ ...póki oddychasz nie trać nadziei... |
Ostatnio zmieniony przez MARi0 2016-08-30, 10:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2016-07-29, 07:16
|
|
|
Redukuj biegi zanim się zatrzymasz.
Ale jeśli już jadąc np na 5 biegu tak się zatrzymasz to jak zrzucisz na 4 i 3 już nie chce wskoczyć, lekko cofnij motong do tyłu, 3 wejdzie bez problemu. I tak analogicznie na każdym biegu |
|
|
|
|
Trom
Tomek
Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 2618 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-07-29, 08:27
|
|
|
Iceman31 napisał/a: | ..... lekko cofnij motong do tyłu.... |
Lub cofnij trochę do przodu . |
_________________ Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!! |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2016-07-29, 09:02
|
|
|
Trom napisał/a: | Iceman31 napisał/a: | ..... lekko cofnij motong do tyłu.... |
Lub cofnij trochę do przodu . |
Ale to musi usiąść tyłem do kierunku jazdy |
|
|
|
|
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1975 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-29, 09:25
|
|
|
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia. |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1028 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-29, 09:35
|
|
|
Piwek napisał/a: | Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia. |
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... |
_________________ VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050 |
|
|
|
|
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1975 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-29, 09:39
|
|
|
Fatum napisał/a: | ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... |
No mam zryty beret... mam... |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
Fatum
Marcin
Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009 Posty: 1028 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-29, 09:53
|
|
|
Piwek napisał/a: | Fatum napisał/a: | ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... |
No mam zryty beret... mam... |
bardziej mi chodziło o to, że nasłuchałeś się pewnego jego mościa na szkoleniu i teraz zamiast stać na neutralu i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach, to zestresowany stoisz na jedynce i gapisz się w lusterko czy oby nikt za długo nie hamuje...
moim zdaniem trochę skrajne zachowanie, ale czasem warto je zastosować |
_________________ VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050 |
|
|
|
|
tuckY
Dawid
Motocykl: VT 125 '00
Wiek: 29 Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-07-29, 09:54
|
|
|
Fatum napisał/a: | Piwek napisał/a: | Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia. |
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... |
Lepiej przeznaczyć trochę grosza na jakieś dodatki do moto, niż na naprawę po stłuczce |
_________________
|
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2016-07-29, 10:49
|
|
|
Piwek napisał/a: | Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować |
Brawo Piwek, dobra szkoła |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
Piwek
Wredna MENDA
Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 1975 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-29, 10:52
|
|
|
Fatum napisał/a: | (...)i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach (...) |
Każdy może być mocny w... ale wiesz jak jest... tyle naszego, co se pogadamy Ciekawe, czemu na Shadowisku nie byłeś taki "zalotny"
...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich |
_________________ "A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2016-07-29, 11:15
|
|
|
zgadzam się z kolegami powyżej, jednak mimo wszystko w sytuacji np zatrzymania awaryjnego gdy nie masz możliwości "doredukowania" przed zatrzymaniem, powinieneś mieć możliwośc swobodnego zrzucenia biegów na postoju bez jakiejkolwiek zabawy sprzęgłem - a przynajmniej w mojej tak jest że na postoju mogę sobie przerzucac od 1 do 5 i w druga stronę |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2016-07-29, 11:17
|
|
|
Piwek napisał/a: |
...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich |
Czyli zaczynamy dyskutować o rozmiarach? |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2016-07-29, 11:54
|
|
|
Znachu napisał/a: | Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie. | Nie jest to norma, ale bardzo częsty przypadek, zwłaszcza u świeżych motocyklistów, choć nie powiem, mi też się czasami zdarza.
Znachu napisał/a: | Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny.
Czy to normalne ??? |
Tak, to bardzo normalne i sam odpowiedziałeś sobie jak z tego wybrnąć - nic dodać nic ująć. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
|