/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Prędkosc a bieg
Autor Wiadomość
Ogi 

Motocykl: Honda Shadow
Wiek: 37
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 1
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2016-07-11, 10:18   Prędkosc a bieg

Witam, pytanie poczatkujacego motocyklisty, a mianowice jak najlepiej dobrac bieg do predkosci motocykla, z racji nieposiadania obrotomierza trzeba robic to na sluch, a mi wydaje się ze strasznie katuje ten silniczek i już przy 70 wbijam 5 bieg. Jeśli macie jakies rady to wypowiedzcie się. Dodam ze chodzi o pojemność 125 i normalne przyspieszanie.
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-07-11, 11:05   

W niektórych modelach masz na liczniku coś na kształt podziałki.
Zawsze to jakaś pomoc ale potem i tak wyczucie już będziesz zmieniał biegi.

_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Vicyn 
Wiktor


Motocykl: GL 1800
Wiek: 43
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 1527
Skąd: Grójec
Wysłany: 2016-07-11, 12:57   

garnett, licznik pewnie od VT750, bo też mam do 160km ale takich podziałek nie mam. Może to i dobrze, bo biegi zmieniam znacznie szybciej. Nie wyobrażam abym 4-kę wrzucał przy 80km/h i ciągnął do 110km/h :shock:
_________________
Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-07-11, 13:27   

Vicyn, na bank 125, widziałem je z różnymi licznikami w ogłoszeniach jak kiedyś rozglądałem się za taką ( nie dla siebie ) i któreś wersje miały z taką podziałką.
Ja też nie wyobrażam sobie żeby moto tak przeciągać na biegach ale to jest 125 i ona lubi jak ją się wyżej kręci/
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
tuckY 
Dawid


Motocykl: VT 125 '00
Wiek: 29
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 39
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-07-11, 14:09   

Vicyn, garnett, to jest 125, to musi być przeciągane. Fakt, jak swoją jeździłem wokół komina to też przy 70 zapinałem jej 5'tkę, ale w ten weekend jadąc do Poznania przegoniłem ją troszkę na autostradzie i to chyba ją odmuliło. Także jeśli raz kiedyś (na paradzie albo coś) to fajnie jest się toczyć na małych obrotach, ale od czasu do czasu po prostu przegonić trzeba :-D
_________________
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-11, 16:00   

ja mam prędkościomierz z taka podziałka. mówie na to "pseudoobrotomierz" ;-) jeśli silnik jest zrowy i nie jest zblokowany to od 1 do 3 biegu bez problemu powinien "zamknąć szafe" na fabrycznym napędzie. swoją drogą ja 5 zapinam zwykle już w okolicy 50km/h :-P ale wszystko zależy od sytuacji. tak jak mówi tuckY, od czasu do czasu nie zaszkodzi przegonić przez cały zakres obrotowy silnika :twisted:
_________________

 
 
śruba73 
+ Edyta


Motocykl: Cień vt 1100 ACE 01'
Wiek: 50
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 174
Skąd: Podbeskidzie SBI
Wysłany: 2016-07-11, 16:38   

pytanie w drugąstrone .... jesli go czasem przydusze na 4 biegu np 40/45 km/h to kardan zaczyna fajnie stukać basem ale czy to nie szkodliwe?
_________________
pozdrawiam
Sławek
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-07-11, 21:55   

Cytat:
ja mam prędkościomierz z taka podziałka. mówie na to "pseudoobrotomierz" jeśli silnik jest zrowy i nie jest zblokowany to od 1 do 3 biegu bez problemu powinien "zamknąć szafe" na fabrycznym napędzie. swoją drogą ja 5 zapinam zwykle już w okolicy 50km/h ale wszystko zależy od sytuacji. tak jak mówi tuckY, od czasu do czasu nie zaszkodzi przegonić przez cały zakres obrotowy silnika
_________________


Zamek1200
Opowiadaj jakie V-maxy po ogarnięciu Łożyska i zamontowaniu większych dysz ?
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-11, 22:07   

heh nieuważnie śledzisz forum:P pisałem już. po krótce to moto wreszcie jeździ jak należy - zawory otwierały sie do połowy tylko przez te łożyska. Vmaxy na każdym biegu takie jak na pseudo obrotomierzu - tzn "czwórki" nie katowałem do końca jeszcze. Dysze mam mniejsze - były 82/88 a teraz są 72/78 i o dziwo jest ok - na razie zostawie ale uważam że mechanik popełnił tu potężną gafe. no ale ok, póki co niech tak zostanie, zobaczymy po jakims czasie co dalej z tym zrobie
_________________

 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-07-11, 22:12   

Czy na piątce powyżej 110 przyspiesza dalej ?
_________________
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-11, 22:43   

czytaj TO od strony 4, nie będe mieszał tu innym tematem ;-) W razie pytań - pytaj w odpowiednim temacie, chętnie z kimś "pofilozuje" :-)8
_________________

 
 
scareface 


Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 47
Skąd: Belgia
Wysłany: 2016-07-21, 00:21   

Witam
Od kiedy kupiłem cienia to pierwsze co zrobiłem to było wiercenie wydechów ale po całej długości czyli przez wszystkie ścianki, zrobiłem po 1 dziurce w pierwszej i drugiej ściance. Moja predkość max to 110.
Dzisiaj zrobiłem po dwie dodatkowe dziury o takiej samej średnicy. Dźwięk jest boski :) lecz teraz max to 100 km/h. Dodatkowo zauważyłem jakieś dziwne falowanie obrotów na postoju oraz jak z niego zejdę na włączonym silniku tak jak by w zależności od pozycji dostawał inną dawkę paliwa. Dźwięk wynagradza jednak wszystko lecz coś czuję że i tak pojadę do salonu Hondy na regulację gaźnika oraz serwis, może coś wypatrzą.
Pisząc tego posta chciałbym tylko zauważyć że w moim przypadku rozwiercenie wydechu ograniczyło prędkość max i to o 10 mniej.
Pozdrawiam
_________________
Pierwsze mnie słychać, potem widać ;)
 
 
volture 


Motocykl: VT125 2000
Wiek: 29
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-25, 11:53   

Ja zazwyczaj robię tak (na rozgrzanym) 30-50-70-80 i 80 przelotowa. Najwięcej soku spala (nawet nie spala, wypluwa) gdy próbujesz się rozpędzić na wysokim biegu. Ale tak to zależy głównie od sytuacji..
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-25, 16:09   

Na piątce wcale nie powinien przyspieszać. Na standardowych zębach ma wtedy przełożenie/redukcję 1:1
Wielkość dysz nie gra chyba roli...
To taki "prawie nadbieg" śledząc inny wątek forum.

Ja mam z tyłu 39 zębów i przyspiesza do 110 ... Ale tylko i wyłącznie przy sprzyjających warunkach drogowych oraz w zwolnionym mocno tempie. Czwórka i ponad 8k obrotów- to jest zestaw do przyspieszania 90-110.
Po kilku ustawieniach zębów jakie przerobiłem uważam, że zestaw oryginalny jest przemyślany.
U mnie 14/39 - wystarczy lekki mordewind i na piątce zwalnia do 90-80.
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-07-26, 12:52   

A ja przyspieszam na piątce.
Tzn nie celowo i że tak robię ale wybadałem, ze daje rade. Na ogół przyśpieszam podobnie jak kolega @volture
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM