Prędkosc a bieg
Odpowiedz do tematu

: Prędkosc a bieg
Witam, pytanie poczatkujacego motocyklisty, a mianowice jak najlepiej dobrac bieg do predkosci motocykla, z racji nieposiadania obrotomierza trzeba robic to na sluch, a mi wydaje się ze strasznie katuje ten silniczek i już przy 70 wbijam 5 bieg. Jeśli macie jakies rady to wypowiedzcie się. Dodam ze chodzi o pojemność 125 i normalne przyspieszanie.

:
W niektórych modelach masz na liczniku coś na kształt podziałki.
Zawsze to jakaś pomoc ale potem i tak wyczucie już będziesz zmieniał biegi.


Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
garnett, licznik pewnie od VT750, bo też mam do 160km ale takich podziałek nie mam. Może to i dobrze, bo biegi zmieniam znacznie szybciej. Nie wyobrażam abym 4-kę wrzucał przy 80km/h i ciągnął do 110km/h :shock:

Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800
:
Vicyn, na bank 125, widziałem je z różnymi licznikami w ogłoszeniach jak kiedyś rozglądałem się za taką ( nie dla siebie ) i któreś wersje miały z taką podziałką.
Ja też nie wyobrażam sobie żeby moto tak przeciągać na biegach ale to jest 125 i ona lubi jak ją się wyżej kręci/

Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
:
Vicyn, garnett, to jest 125, to musi być przeciągane. Fakt, jak swoją jeździłem wokół komina to też przy 70 zapinałem jej 5'tkę, ale w ten weekend jadąc do Poznania przegoniłem ją troszkę na autostradzie i to chyba ją odmuliło. Także jeśli raz kiedyś (na paradzie albo coś) to fajnie jest się toczyć na małych obrotach, ale od czasu do czasu po prostu przegonić trzeba :-D

:
ja mam prędkościomierz z taka podziałka. mówie na to "pseudoobrotomierz" ;-) jeśli silnik jest zrowy i nie jest zblokowany to od 1 do 3 biegu bez problemu powinien "zamknąć szafe" na fabrycznym napędzie. swoją drogą ja 5 zapinam zwykle już w okolicy 50km/h :-P ale wszystko zależy od sytuacji. tak jak mówi tuckY, od czasu do czasu nie zaszkodzi przegonić przez cały zakres obrotowy silnika :twisted:

:
pytanie w drugąstrone .... jesli go czasem przydusze na 4 biegu np 40/45 km/h to kardan zaczyna fajnie stukać basem ale czy to nie szkodliwe?

pozdrawiam
Sławek
:
Cytat:
ja mam prędkościomierz z taka podziałka. mówie na to "pseudoobrotomierz" jeśli silnik jest zrowy i nie jest zblokowany to od 1 do 3 biegu bez problemu powinien "zamknąć szafe" na fabrycznym napędzie. swoją drogą ja 5 zapinam zwykle już w okolicy 50km/h ale wszystko zależy od sytuacji. tak jak mówi tuckY, od czasu do czasu nie zaszkodzi przegonić przez cały zakres obrotowy silnika
_________________


Zamek1200
Opowiadaj jakie V-maxy po ogarnięciu Łożyska i zamontowaniu większych dysz ?

:
heh nieuważnie śledzisz forum:P pisałem już. po krótce to moto wreszcie jeździ jak należy - zawory otwierały sie do połowy tylko przez te łożyska. Vmaxy na każdym biegu takie jak na pseudo obrotomierzu - tzn "czwórki" nie katowałem do końca jeszcze. Dysze mam mniejsze - były 82/88 a teraz są 72/78 i o dziwo jest ok - na razie zostawie ale uważam że mechanik popełnił tu potężną gafe. no ale ok, póki co niech tak zostanie, zobaczymy po jakims czasie co dalej z tym zrobie

:
Czy na piątce powyżej 110 przyspiesza dalej ?

:
czytaj TO od strony 4, nie będe mieszał tu innym tematem ;-) W razie pytań - pytaj w odpowiednim temacie, chętnie z kimś "pofilozuje" :-)8

:
Witam
Od kiedy kupiłem cienia to pierwsze co zrobiłem to było wiercenie wydechów ale po całej długości czyli przez wszystkie ścianki, zrobiłem po 1 dziurce w pierwszej i drugiej ściance. Moja predkość max to 110.
Dzisiaj zrobiłem po dwie dodatkowe dziury o takiej samej średnicy. Dźwięk jest boski :) lecz teraz max to 100 km/h. Dodatkowo zauważyłem jakieś dziwne falowanie obrotów na postoju oraz jak z niego zejdę na włączonym silniku tak jak by w zależności od pozycji dostawał inną dawkę paliwa. Dźwięk wynagradza jednak wszystko lecz coś czuję że i tak pojadę do salonu Hondy na regulację gaźnika oraz serwis, może coś wypatrzą.
Pisząc tego posta chciałbym tylko zauważyć że w moim przypadku rozwiercenie wydechu ograniczyło prędkość max i to o 10 mniej.
Pozdrawiam

Pierwsze mnie słychać, potem widać ;)
:
Ja zazwyczaj robię tak (na rozgrzanym) 30-50-70-80 i 80 przelotowa. Najwięcej soku spala (nawet nie spala, wypluwa) gdy próbujesz się rozpędzić na wysokim biegu. Ale tak to zależy głównie od sytuacji..

:
Na piątce wcale nie powinien przyspieszać. Na standardowych zębach ma wtedy przełożenie/redukcję 1:1
Wielkość dysz nie gra chyba roli...
To taki "prawie nadbieg" śledząc inny wątek forum.

Ja mam z tyłu 39 zębów i przyspiesza do 110 ... Ale tylko i wyłącznie przy sprzyjających warunkach drogowych oraz w zwolnionym mocno tempie. Czwórka i ponad 8k obrotów- to jest zestaw do przyspieszania 90-110.
Po kilku ustawieniach zębów jakie przerobiłem uważam, że zestaw oryginalny jest przemyślany.
U mnie 14/39 - wystarczy lekki mordewind i na piątce zwalnia do 90-80.

:
A ja przyspieszam na piątce.
Tzn nie celowo i że tak robię ale wybadałem, ze daje rade. Na ogół przyśpieszam podobnie jak kolega @volture

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group