Prędkosc a bieg |
Autor |
Wiadomość |
Ogi
Motocykl: Honda Shadow
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lip 2016 Posty: 1 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2016-07-11, 10:18 Prędkosc a bieg
|
|
|
Witam, pytanie poczatkujacego motocyklisty, a mianowice jak najlepiej dobrac bieg do predkosci motocykla, z racji nieposiadania obrotomierza trzeba robic to na sluch, a mi wydaje się ze strasznie katuje ten silniczek i już przy 70 wbijam 5 bieg. Jeśli macie jakies rady to wypowiedzcie się. Dodam ze chodzi o pojemność 125 i normalne przyspieszanie. |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2016-07-11, 11:05
|
|
|
W niektórych modelach masz na liczniku coś na kształt podziałki.
Zawsze to jakaś pomoc ale potem i tak wyczucie już będziesz zmieniał biegi.
|
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
Vicyn
Wiktor
Motocykl: GL 1800
Wiek: 43 Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 1527 Skąd: Grójec
|
Wysłany: 2016-07-11, 12:57
|
|
|
garnett, licznik pewnie od VT750, bo też mam do 160km ale takich podziałek nie mam. Może to i dobrze, bo biegi zmieniam znacznie szybciej. Nie wyobrażam abym 4-kę wrzucał przy 80km/h i ciągnął do 110km/h |
_________________ Był Cień 750, jest Złote Skrzydło 1800 |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2016-07-11, 13:27
|
|
|
Vicyn, na bank 125, widziałem je z różnymi licznikami w ogłoszeniach jak kiedyś rozglądałem się za taką ( nie dla siebie ) i któreś wersje miały z taką podziałką.
Ja też nie wyobrażam sobie żeby moto tak przeciągać na biegach ale to jest 125 i ona lubi jak ją się wyżej kręci/ |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
tuckY
Dawid
Motocykl: VT 125 '00
Wiek: 29 Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 39 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-07-11, 14:09
|
|
|
Vicyn, garnett, to jest 125, to musi być przeciągane. Fakt, jak swoją jeździłem wokół komina to też przy 70 zapinałem jej 5'tkę, ale w ten weekend jadąc do Poznania przegoniłem ją troszkę na autostradzie i to chyba ją odmuliło. Także jeśli raz kiedyś (na paradzie albo coś) to fajnie jest się toczyć na małych obrotach, ale od czasu do czasu po prostu przegonić trzeba |
_________________
|
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2016-07-11, 16:00
|
|
|
ja mam prędkościomierz z taka podziałka. mówie na to "pseudoobrotomierz" jeśli silnik jest zrowy i nie jest zblokowany to od 1 do 3 biegu bez problemu powinien "zamknąć szafe" na fabrycznym napędzie. swoją drogą ja 5 zapinam zwykle już w okolicy 50km/h ale wszystko zależy od sytuacji. tak jak mówi tuckY, od czasu do czasu nie zaszkodzi przegonić przez cały zakres obrotowy silnika |
_________________
|
|
|
|
|
śruba73
+ Edyta
Motocykl: Cień vt 1100 ACE 01'
Wiek: 50 Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 174 Skąd: Podbeskidzie SBI
|
Wysłany: 2016-07-11, 16:38
|
|
|
pytanie w drugąstrone .... jesli go czasem przydusze na 4 biegu np 40/45 km/h to kardan zaczyna fajnie stukać basem ale czy to nie szkodliwe? |
_________________ pozdrawiam
Sławek |
|
|
|
|
Znachu
ZnAcHu
Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 146 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-07-11, 21:55
|
|
|
Cytat: | ja mam prędkościomierz z taka podziałka. mówie na to "pseudoobrotomierz" jeśli silnik jest zrowy i nie jest zblokowany to od 1 do 3 biegu bez problemu powinien "zamknąć szafe" na fabrycznym napędzie. swoją drogą ja 5 zapinam zwykle już w okolicy 50km/h ale wszystko zależy od sytuacji. tak jak mówi tuckY, od czasu do czasu nie zaszkodzi przegonić przez cały zakres obrotowy silnika
_________________ |
Zamek1200
Opowiadaj jakie V-maxy po ogarnięciu Łożyska i zamontowaniu większych dysz ? |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2016-07-11, 22:07
|
|
|
heh nieuważnie śledzisz forum:P pisałem już. po krótce to moto wreszcie jeździ jak należy - zawory otwierały sie do połowy tylko przez te łożyska. Vmaxy na każdym biegu takie jak na pseudo obrotomierzu - tzn "czwórki" nie katowałem do końca jeszcze. Dysze mam mniejsze - były 82/88 a teraz są 72/78 i o dziwo jest ok - na razie zostawie ale uważam że mechanik popełnił tu potężną gafe. no ale ok, póki co niech tak zostanie, zobaczymy po jakims czasie co dalej z tym zrobie |
_________________
|
|
|
|
|
Znachu
ZnAcHu
Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 146 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2016-07-11, 22:12
|
|
|
Czy na piątce powyżej 110 przyspiesza dalej ? |
_________________
|
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2016-07-11, 22:43
|
|
|
czytaj TO od strony 4, nie będe mieszał tu innym tematem W razie pytań - pytaj w odpowiednim temacie, chętnie z kimś "pofilozuje" |
_________________
|
|
|
|
|
scareface
Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 04 Cze 2016 Posty: 47 Skąd: Belgia
|
Wysłany: 2016-07-21, 00:21
|
|
|
Witam
Od kiedy kupiłem cienia to pierwsze co zrobiłem to było wiercenie wydechów ale po całej długości czyli przez wszystkie ścianki, zrobiłem po 1 dziurce w pierwszej i drugiej ściance. Moja predkość max to 110.
Dzisiaj zrobiłem po dwie dodatkowe dziury o takiej samej średnicy. Dźwięk jest boski :) lecz teraz max to 100 km/h. Dodatkowo zauważyłem jakieś dziwne falowanie obrotów na postoju oraz jak z niego zejdę na włączonym silniku tak jak by w zależności od pozycji dostawał inną dawkę paliwa. Dźwięk wynagradza jednak wszystko lecz coś czuję że i tak pojadę do salonu Hondy na regulację gaźnika oraz serwis, może coś wypatrzą.
Pisząc tego posta chciałbym tylko zauważyć że w moim przypadku rozwiercenie wydechu ograniczyło prędkość max i to o 10 mniej.
Pozdrawiam |
_________________ Pierwsze mnie słychać, potem widać ;)
|
|
|
|
|
volture
Motocykl: VT125 2000
Wiek: 29 Dołączył: 02 Kwi 2016 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-07-25, 11:53
|
|
|
Ja zazwyczaj robię tak (na rozgrzanym) 30-50-70-80 i 80 przelotowa. Najwięcej soku spala (nawet nie spala, wypluwa) gdy próbujesz się rozpędzić na wysokim biegu. Ale tak to zależy głównie od sytuacji.. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-25, 16:09
|
|
|
Na piątce wcale nie powinien przyspieszać. Na standardowych zębach ma wtedy przełożenie/redukcję 1:1
Wielkość dysz nie gra chyba roli...
To taki "prawie nadbieg" śledząc inny wątek forum.
Ja mam z tyłu 39 zębów i przyspiesza do 110 ... Ale tylko i wyłącznie przy sprzyjających warunkach drogowych oraz w zwolnionym mocno tempie. Czwórka i ponad 8k obrotów- to jest zestaw do przyspieszania 90-110.
Po kilku ustawieniach zębów jakie przerobiłem uważam, że zestaw oryginalny jest przemyślany.
U mnie 14/39 - wystarczy lekki mordewind i na piątce zwalnia do 90-80. |
|
|
|
|
Iceman31
Lord Hindenburg
Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 218 Skąd: Śląsk - Zabrze
|
Wysłany: 2016-07-26, 12:52
|
|
|
A ja przyspieszam na piątce.
Tzn nie celowo i że tak robię ale wybadałem, ze daje rade. Na ogół przyśpieszam podobnie jak kolega @volture |
|
|
|
|
|