/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala na ciepłym.
Autor Wiadomość
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-26, 12:13   

Spróbuj podłączyć inny lepszy akumulator, powodem może być spadek napięcia na akumulatorze, kiedyś miałem tak w aucie bez obciążenia wszystko OK podczas rozruchu padała jedna cela napięcie spadało do 8V i głupiał kompletnie komputer.
Napięcie akumulatora podczas rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-26, 12:34   

Akumulator jest prawie nówka :) W lipcu chyba kupiłem,do tego był ładowany parę razy w zimie także jest dobry na pewno.Spadek napięcia wiąże się pewnie z tym że na ciepłym rozrusznik pobiera dużo więcej prądu i jest duży spadek napięcia i zanika iskra,zostaje mi tylko sprawdzić dlaczego po nagrzaniu tyle bierze :)
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-26, 12:45   

Łatwiej podpiąć nowe źródło zasilania niż rozrusznik. Nowy akumulator nie równa się sprawny akumulator.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-26, 12:50   

Niby tak ale za bardzo nie mam innego,podpiąłem w poprzednim roku akumulator od simsona (chyba 6ah,ogólnie raczej za mały do tego moto),i też nie chciał palić.Zregeneruję rozrusznik zawsze to coś pomoże a na pewno nie zaszkodzi. :)
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-26, 14:45   

Podepnij do swojego nawet samochodowy "na pożyczkę".
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-26, 15:28   

Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :)
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-26, 15:47   

Majster1234 napisał/a:
Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :)

Jeżeli będzie spadało mimo podpięcia większego akumulatora podłączonego odpowiednio grubym przekrojem przewodu osiągniesz:
1 informację że akumulator jest sprawny,
2 informację gdzie (ucieka) tak duża moc, coś się musi zacząć grzać lub nadpalać

Jak jednako stawiam na akumulator. 8-)
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-26, 16:07   

Dzięki za sugestie ale najpierw przyjrzę się rozrusznikowi i całemu jego zasilaniu :) A później jak dalej będzie źle to będę sprawdzał akumulator.Mam jeszcze pytanie o podkładki w rozruszniku bo wyczytałem w "Clymer" że trzeba zamontować ich taką samą ilość na wał rozrusznika jaka była przed rozebraniem, ale nie pisze jaką mają mieć grubość(bo przy wymianie tulejek będę musiał pewnie odpowiednio ustawić komutator) i druga sprawa czy można rozebrać przekaźnik do rozrusznika ? Bo jego też przydało by się sprawdzić :D
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2017-02-26, 16:18   

Majster moim zdaniem zabierasz się za to od odbytu strony...
Nie zawsze podzielam zdanie Gibka ale w tym wypadku ma 100% racji - łatwiej sprawdzić akumulator i z objawów jakie opisujesz to on jest głównym podejrzanym...

Zrobisz jak uważasz, ale nie pytaj Nas o przyczyny a potem stwierdzasz że i tak wiesz lepiej...
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-26, 16:39   

Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.
 
 
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2017-02-26, 16:52   

Majster1234 napisał/a:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.

Być może rozrusznik ale aby doprowadzić sprawny akumulator do spadku na około 8V musi mieć miejsce prąd o wartości setek amperów, zauważyłeś jakieś iskrzenie lub wydzielanie się ciepła? Możesz też zmierzyć prąd rozruchu cęgami choćby tym oscyloskopem.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-26, 17:07   

Nie zauważyłem iskrzenia,ale przyjże się.To zrobię tak że sprawdzę przy odpalaniu na zimnym jaki jest spadek napięcia,potem odpalę i nagrzeje.Na zagrzanym zgaszę i znowu sprawdzę spadek napięcia a potem wezmę inny akumulator i spróbuję odpalić. Prądu nie mam jak zmierzyć,nie mam żadnej przystawki do oscyloskopu.
 
 
oktan77 
Paweł


Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1108
Skąd: Jedlnia-Letnisko
Wysłany: 2017-02-27, 09:35   

Majster1234 napisał/a:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.

Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator.
_________________
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
 
 
Majster1234 

Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-27, 09:52   

oktan77 napisał/a:
Majster1234 napisał/a:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.

Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator.

Ja też tak na początku myślałem,dlatego zmieniłem go na nowy :) Ale nie pomogło.
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2017-02-27, 20:06   

Sprawdź czy masz dobre ładowanie, czyli czy napięcie na akumulatorze wzrasta po odpaleniu powyżej 13,5V.
Podobny efekt miałem w mojej Haneczce właśnie z tego powodu.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM