Spróbuj podłączyć inny lepszy akumulator, powodem może być spadek napięcia na akumulatorze, kiedyś miałem tak w aucie bez obciążenia wszystko OK podczas rozruchu padała jedna cela napięcie spadało do 8V i głupiał kompletnie komputer.
Napięcie akumulatora podczas rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V.
Odpowiedz do tematu
:
Ukłony dla ciebie Gość .
:
Akumulator jest prawie nówka :) W lipcu chyba kupiłem,do tego był ładowany parę razy w zimie także jest dobry na pewno.Spadek napięcia wiąże się pewnie z tym że na ciepłym rozrusznik pobiera dużo więcej prądu i jest duży spadek napięcia i zanika iskra,zostaje mi tylko sprawdzić dlaczego po nagrzaniu tyle bierze :)
:
Łatwiej podpiąć nowe źródło zasilania niż rozrusznik. Nowy akumulator nie równa się sprawny akumulator.
Ukłony dla ciebie Gość .
:
Niby tak ale za bardzo nie mam innego,podpiąłem w poprzednim roku akumulator od simsona (chyba 6ah,ogólnie raczej za mały do tego moto),i też nie chciał palić.Zregeneruję rozrusznik zawsze to coś pomoże a na pewno nie zaszkodzi. :)
:
Podepnij do swojego nawet samochodowy "na pożyczkę".
Ukłony dla ciebie Gość .
:
Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :)
:
Jeżeli będzie spadało mimo podpięcia większego akumulatora podłączonego odpowiednio grubym przekrojem przewodu osiągniesz:
1 informację że akumulator jest sprawny,
2 informację gdzie (ucieka) tak duża moc, coś się musi zacząć grzać lub nadpalać
Jak jednako stawiam na akumulator.
Majster1234 napisał/a: |
Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :) |
Jeżeli będzie spadało mimo podpięcia większego akumulatora podłączonego odpowiednio grubym przekrojem przewodu osiągniesz:
1 informację że akumulator jest sprawny,
2 informację gdzie (ucieka) tak duża moc, coś się musi zacząć grzać lub nadpalać
Jak jednako stawiam na akumulator.
Ukłony dla ciebie Gość .
:
Dzięki za sugestie ale najpierw przyjrzę się rozrusznikowi i całemu jego zasilaniu :) A później jak dalej będzie źle to będę sprawdzał akumulator.Mam jeszcze pytanie o podkładki w rozruszniku bo wyczytałem w "Clymer" że trzeba zamontować ich taką samą ilość na wał rozrusznika jaka była przed rozebraniem, ale nie pisze jaką mają mieć grubość(bo przy wymianie tulejek będę musiał pewnie odpowiednio ustawić komutator) i druga sprawa czy można rozebrać przekaźnik do rozrusznika ? Bo jego też przydało by się sprawdzić :D
:
Majster moim zdaniem zabierasz się za to od odbytu strony...
Nie zawsze podzielam zdanie Gibka ale w tym wypadku ma 100% racji - łatwiej sprawdzić akumulator i z objawów jakie opisujesz to on jest głównym podejrzanym...
Zrobisz jak uważasz, ale nie pytaj Nas o przyczyny a potem stwierdzasz że i tak wiesz lepiej...
Nie zawsze podzielam zdanie Gibka ale w tym wypadku ma 100% racji - łatwiej sprawdzić akumulator i z objawów jakie opisujesz to on jest głównym podejrzanym...
Zrobisz jak uważasz, ale nie pytaj Nas o przyczyny a potem stwierdzasz że i tak wiesz lepiej...
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik.
:
Być może rozrusznik ale aby doprowadzić sprawny akumulator do spadku na około 8V musi mieć miejsce prąd o wartości setek amperów, zauważyłeś jakieś iskrzenie lub wydzielanie się ciepła? Możesz też zmierzyć prąd rozruchu cęgami choćby tym oscyloskopem.
Majster1234 napisał/a: |
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik. |
Być może rozrusznik ale aby doprowadzić sprawny akumulator do spadku na około 8V musi mieć miejsce prąd o wartości setek amperów, zauważyłeś jakieś iskrzenie lub wydzielanie się ciepła? Możesz też zmierzyć prąd rozruchu cęgami choćby tym oscyloskopem.
Ukłony dla ciebie Gość .
:
Nie zauważyłem iskrzenia,ale przyjże się.To zrobię tak że sprawdzę przy odpalaniu na zimnym jaki jest spadek napięcia,potem odpalę i nagrzeje.Na zagrzanym zgaszę i znowu sprawdzę spadek napięcia a potem wezmę inny akumulator i spróbuję odpalić. Prądu nie mam jak zmierzyć,nie mam żadnej przystawki do oscyloskopu.
:
Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator.
Majster1234 napisał/a: |
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik. |
Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator.
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
:
Ja też tak na początku myślałem,dlatego zmieniłem go na nowy :) Ale nie pomogło.
oktan77 napisał/a: | ||
Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator. |
Ja też tak na początku myślałem,dlatego zmieniłem go na nowy :) Ale nie pomogło.
:
Odpowiedz do tematu
Sprawdź czy masz dobre ładowanie, czyli czy napięcie na akumulatorze wzrasta po odpaleniu powyżej 13,5V.
Podobny efekt miałem w mojej Haneczce właśnie z tego powodu.
Podobny efekt miałem w mojej Haneczce właśnie z tego powodu.
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1