Nie odpala na ciepłym. |
Autor |
Wiadomość |
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2017-02-26, 12:13
|
|
|
Spróbuj podłączyć inny lepszy akumulator, powodem może być spadek napięcia na akumulatorze, kiedyś miałem tak w aucie bez obciążenia wszystko OK podczas rozruchu padała jedna cela napięcie spadało do 8V i głupiał kompletnie komputer.
Napięcie akumulatora podczas rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-26, 12:34
|
|
|
Akumulator jest prawie nówka :) W lipcu chyba kupiłem,do tego był ładowany parę razy w zimie także jest dobry na pewno.Spadek napięcia wiąże się pewnie z tym że na ciepłym rozrusznik pobiera dużo więcej prądu i jest duży spadek napięcia i zanika iskra,zostaje mi tylko sprawdzić dlaczego po nagrzaniu tyle bierze :) |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2017-02-26, 12:45
|
|
|
Łatwiej podpiąć nowe źródło zasilania niż rozrusznik. Nowy akumulator nie równa się sprawny akumulator. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-26, 12:50
|
|
|
Niby tak ale za bardzo nie mam innego,podpiąłem w poprzednim roku akumulator od simsona (chyba 6ah,ogólnie raczej za mały do tego moto),i też nie chciał palić.Zregeneruję rozrusznik zawsze to coś pomoże a na pewno nie zaszkodzi. :) |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2017-02-26, 14:45
|
|
|
Podepnij do swojego nawet samochodowy "na pożyczkę". |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-26, 15:28
|
|
|
Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :) |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2017-02-26, 15:47
|
|
|
Majster1234 napisał/a: | Zobaczę :) Ale nie wiem czy akumulator samochodowy to dobre rozwiązanie,bo ma większy maksymalny prąd rozruchowy i może się okazać że moto będzie dobrze paliło na ciepłym pomimo słabego rozrusznika bo napięcie nie będzie aż tak bardzo spadało,ale to tylko moja teoria :) |
Jeżeli będzie spadało mimo podpięcia większego akumulatora podłączonego odpowiednio grubym przekrojem przewodu osiągniesz:
1 informację że akumulator jest sprawny,
2 informację gdzie (ucieka) tak duża moc, coś się musi zacząć grzać lub nadpalać
Jak jednako stawiam na akumulator. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-26, 16:07
|
|
|
Dzięki za sugestie ale najpierw przyjrzę się rozrusznikowi i całemu jego zasilaniu :) A później jak dalej będzie źle to będę sprawdzał akumulator.Mam jeszcze pytanie o podkładki w rozruszniku bo wyczytałem w "Clymer" że trzeba zamontować ich taką samą ilość na wał rozrusznika jaka była przed rozebraniem, ale nie pisze jaką mają mieć grubość(bo przy wymianie tulejek będę musiał pewnie odpowiednio ustawić komutator) i druga sprawa czy można rozebrać przekaźnik do rozrusznika ? Bo jego też przydało by się sprawdzić :D |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2017-02-26, 16:18
|
|
|
Majster moim zdaniem zabierasz się za to od odbytu strony...
Nie zawsze podzielam zdanie Gibka ale w tym wypadku ma 100% racji - łatwiej sprawdzić akumulator i z objawów jakie opisujesz to on jest głównym podejrzanym...
Zrobisz jak uważasz, ale nie pytaj Nas o przyczyny a potem stwierdzasz że i tak wiesz lepiej... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-26, 16:39
|
|
|
Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik. |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2017-02-26, 16:52
|
|
|
Majster1234 napisał/a: | Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik. |
Być może rozrusznik ale aby doprowadzić sprawny akumulator do spadku na około 8V musi mieć miejsce prąd o wartości setek amperów, zauważyłeś jakieś iskrzenie lub wydzielanie się ciepła? Możesz też zmierzyć prąd rozruchu cęgami choćby tym oscyloskopem. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-26, 17:07
|
|
|
Nie zauważyłem iskrzenia,ale przyjże się.To zrobię tak że sprawdzę przy odpalaniu na zimnym jaki jest spadek napięcia,potem odpalę i nagrzeje.Na zagrzanym zgaszę i znowu sprawdzę spadek napięcia a potem wezmę inny akumulator i spróbuję odpalić. Prądu nie mam jak zmierzyć,nie mam żadnej przystawki do oscyloskopu. |
|
|
|
|
oktan77
Paweł
Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47 Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 1111 Skąd: Jedlnia-Letnisko
|
Wysłany: 2017-02-27, 09:35
|
|
|
Majster1234 napisał/a: | Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik. |
Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator. |
_________________ "Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S. |
|
|
|
|
Majster1234
Motocykl: Honda VT500
Dołączył: 11 Maj 2016 Posty: 27 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-27, 09:52
|
|
|
oktan77 napisał/a: | Majster1234 napisał/a: | Nie pisze że wiem lepiej,po prostu po pierwsze nie za bardzo skąd mam wziąć inny akumulator ale postaram się załatwić,a po drugie z tego co czytałem to na forum sporo osób miało podobny problem i winnym okazał się jednak rozrusznik. |
Miałem podobny problem i winnym okazał się...tylko...akumulator. |
Ja też tak na początku myślałem,dlatego zmieniłem go na nowy :) Ale nie pomogło. |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2017-02-27, 20:06
|
|
|
Sprawdź czy masz dobre ładowanie, czyli czy napięcie na akumulatorze wzrasta po odpaleniu powyżej 13,5V.
Podobny efekt miałem w mojej Haneczce właśnie z tego powodu. |
_________________ <-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1 |
|
|
|
|
|