/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
czy jest jakis sposob na rozebranie obrotomierza
Autor Wiadomość
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2014-12-08, 21:01   czy jest jakis sposob na rozebranie obrotomierza

witam kolegow
mam problem z obrotomierzem (popekana obudowa) natomiast drugi w ladnej obudowie nie dziala.
czy jest jakis sposob na zamienienie obudowy?
z obserwacji wnosze, ze aluminiowy kolnierz jest zacisniety na obudowie i nie jestem w stanie wydumac jak to rozebrac?
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-12-08, 22:12   

Można się pobawić - ja robiłem taką przekładkę . Musisz cienki - z twardej stali śrubokręt wygiąć o 90 stopni około centymetra od końca i delikatnie tym "narzędziem" podginać krawędz kołnierza w koło - od dołu nie od strony szkła . Jak już podniesiesz krawędz to można próbować wąskimi szczypcami , ale delikatnie - cierpliwie :-> żeby nie uszkodzić zewnętrznego pierscienia tzn. tej widocznej części . Pózniej trzeba go zdjąć i szkło itd.
Po przekładce i założeniu pierścienia poprzyginać , ale nie w koło tylko zawsze po przekątnej , też cierpliwie i śrubokrętem przez docisk , bo to delikatna blaszka. Powodzenia. :mrgreen: +
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2014-12-08, 22:20   

dzieki za odpowiedz . o czyms takim wlasnie myslalem, ale poniewaz jest to raczej barbarzynska metoda i roznie moze sie skonczyc :cry: wolalem zapytac- a nuz ktos zna moze jakis patent na to
 
 
Górall 


Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 675
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-12-09, 18:48   

Witam, jest jeszcze jeden sposób, spotkałem się oto z taką sytuacją:
Kolega poprosił mnie abym naprawił mu licznik w Honda Valkyrie, prędkościomierz działał ale nie bił kilometrów.
Ale było moje zdziwienie gdy wyciągnąłem licznik z chromowanej obudowy :shock: Moim oczom ukazała się obudowa licznika ta z tworzywa sztucznego która była rozcięta wokoło około 3 cm. poniżej szkła, i ordynarnie zgrzana lutownicą. Już wiedziałem że ktoś był w liczniku i coś przekombinował :-/ .
Po rozcięciu "zlutowanego" plastiku zobaczyłem chamsko zniszczoną przekładnie ślimakową odpowiadającą za kręcenie kilometrów. Dorobiłem przekładnie z rozbitego starego licznika wymieniłem i wszystko hula :mrgreen: .
Dzięki temu poznałem kolejny sposób dostania się do licznika nie uszkadzając chromowanego kołnierza i uszczelnienia przy górnej szybce :-)8 .
_________________
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 
 
Art_t1 


Motocykl: VTX 1800 Retro
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 59
Skąd: Małopolska KOL
Wysłany: 2014-12-09, 19:55   

Ja w ten sam sposób tzn. przecięcie plastiku poniżej pierścienia chromowanego i sklejenie potem dostałem się do obrotomierza i go zregenerowałem przez poprawienie lutów, do tej pory działa :-) a to znana przypadłość w rocznikach 83 - 85
 
 
ttm750 

Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 256
Skąd: CYPR/LIMASSOL
Wysłany: 2014-12-09, 21:01   

hmmm tyle opinii ile odpowiedzi...hehe
sprobuje chyba zaczac od rozginania tego kolnierza a jezeli nie wypali to sprobuje ciac.
dam znac co mi wyszlo
jeszcze raz dzieki za sugestie.
 
 
Górall 


Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 675
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-12-10, 08:15   

ttm750 napisał/a:
hmmm tyle opinii ile odpowiedzi...hehe
sprobuje chyba zaczac od rozginania tego kolnierza a jezeli nie wypali to sprobuje ciac.
dam znac co mi wyszlo
jeszcze raz dzieki za sugestie.


Jeżeli dojdziesz do obrotomierza od góry możesz mieć problem z ponownym uszczelnieniem a szybka może być nagminnie zaparowana od wewnątrz.
_________________
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2014-12-10, 08:55   

Jak wyżej wspomniałem robiłem tym sposobem i nic się nie działo - parowanie itp. Tam jest taki oring silikonowy pod szybką uszczelniający - przy składaniu owinołem całość długą trytką i docisneło szybkę razem z pierścieniem i sukcesywnie z "premedytacją" :mrgreen: poobginałem krawędz pierścienia.
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
Marek290256 

Motocykl: HONDA SHADOW VT 750
Wiek: 68
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 96
Skąd: Olsztyn W-M
Wysłany: 2014-12-12, 19:01   

Polecam filmik na ten temat na youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=tU08XSXA_oY
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM