czy jest jakis sposob na rozebranie obrotomierza |
Autor |
Wiadomość |
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2014-12-08, 21:01 czy jest jakis sposob na rozebranie obrotomierza
|
|
|
witam kolegow
mam problem z obrotomierzem (popekana obudowa) natomiast drugi w ladnej obudowie nie dziala.
czy jest jakis sposob na zamienienie obudowy?
z obserwacji wnosze, ze aluminiowy kolnierz jest zacisniety na obudowie i nie jestem w stanie wydumac jak to rozebrac? |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2014-12-08, 22:12
|
|
|
Można się pobawić - ja robiłem taką przekładkę . Musisz cienki - z twardej stali śrubokręt wygiąć o 90 stopni około centymetra od końca i delikatnie tym "narzędziem" podginać krawędz kołnierza w koło - od dołu nie od strony szkła . Jak już podniesiesz krawędz to można próbować wąskimi szczypcami , ale delikatnie - cierpliwie żeby nie uszkodzić zewnętrznego pierscienia tzn. tej widocznej części . Pózniej trzeba go zdjąć i szkło itd.
Po przekładce i założeniu pierścienia poprzyginać , ale nie w koło tylko zawsze po przekątnej , też cierpliwie i śrubokrętem przez docisk , bo to delikatna blaszka. Powodzenia. + |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2014-12-08, 22:20
|
|
|
dzieki za odpowiedz . o czyms takim wlasnie myslalem, ale poniewaz jest to raczej barbarzynska metoda i roznie moze sie skonczyc wolalem zapytac- a nuz ktos zna moze jakis patent na to |
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2014-12-09, 18:48
|
|
|
Witam, jest jeszcze jeden sposób, spotkałem się oto z taką sytuacją:
Kolega poprosił mnie abym naprawił mu licznik w Honda Valkyrie, prędkościomierz działał ale nie bił kilometrów.
Ale było moje zdziwienie gdy wyciągnąłem licznik z chromowanej obudowy Moim oczom ukazała się obudowa licznika ta z tworzywa sztucznego która była rozcięta wokoło około 3 cm. poniżej szkła, i ordynarnie zgrzana lutownicą. Już wiedziałem że ktoś był w liczniku i coś przekombinował .
Po rozcięciu "zlutowanego" plastiku zobaczyłem chamsko zniszczoną przekładnie ślimakową odpowiadającą za kręcenie kilometrów. Dorobiłem przekładnie z rozbitego starego licznika wymieniłem i wszystko hula .
Dzięki temu poznałem kolejny sposób dostania się do licznika nie uszkadzając chromowanego kołnierza i uszczelnienia przy górnej szybce . |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
Art_t1
Motocykl: VTX 1800 Retro
Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 59 Skąd: Małopolska KOL
|
Wysłany: 2014-12-09, 19:55
|
|
|
Ja w ten sam sposób tzn. przecięcie plastiku poniżej pierścienia chromowanego i sklejenie potem dostałem się do obrotomierza i go zregenerowałem przez poprawienie lutów, do tej pory działa a to znana przypadłość w rocznikach 83 - 85 |
|
|
|
|
ttm750
Motocykl: Shadow VT750C 1985
Wiek: 57 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 258 Skąd: CYPR/LIMASSOL
|
Wysłany: 2014-12-09, 21:01
|
|
|
hmmm tyle opinii ile odpowiedzi...hehe
sprobuje chyba zaczac od rozginania tego kolnierza a jezeli nie wypali to sprobuje ciac.
dam znac co mi wyszlo
jeszcze raz dzieki za sugestie. |
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2014-12-10, 08:15
|
|
|
ttm750 napisał/a: | hmmm tyle opinii ile odpowiedzi...hehe
sprobuje chyba zaczac od rozginania tego kolnierza a jezeli nie wypali to sprobuje ciac.
dam znac co mi wyszlo
jeszcze raz dzieki za sugestie. |
Jeżeli dojdziesz do obrotomierza od góry możesz mieć problem z ponownym uszczelnieniem a szybka może być nagminnie zaparowana od wewnątrz. |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2014-12-10, 08:55
|
|
|
Jak wyżej wspomniałem robiłem tym sposobem i nic się nie działo - parowanie itp. Tam jest taki oring silikonowy pod szybką uszczelniający - przy składaniu owinołem całość długą trytką i docisneło szybkę razem z pierścieniem i sukcesywnie z "premedytacją" poobginałem krawędz pierścienia. |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
Marek290256
Motocykl: HONDA SHADOW VT 750
Wiek: 68 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 96 Skąd: Olsztyn W-M
|
|
|
|
|
|