czy jest jakis sposob na rozebranie obrotomierza
Odpowiedz do tematu

: czy jest jakis sposob na rozebranie obrotomierza
witam kolegow
mam problem z obrotomierzem (popekana obudowa) natomiast drugi w ladnej obudowie nie dziala.
czy jest jakis sposob na zamienienie obudowy?
z obserwacji wnosze, ze aluminiowy kolnierz jest zacisniety na obudowie i nie jestem w stanie wydumac jak to rozebrac?

:
Można się pobawić - ja robiłem taką przekładkę . Musisz cienki - z twardej stali śrubokręt wygiąć o 90 stopni około centymetra od końca i delikatnie tym "narzędziem" podginać krawędz kołnierza w koło - od dołu nie od strony szkła . Jak już podniesiesz krawędz to można próbować wąskimi szczypcami , ale delikatnie - cierpliwie :-> żeby nie uszkodzić zewnętrznego pierscienia tzn. tej widocznej części . Pózniej trzeba go zdjąć i szkło itd.
Po przekładce i założeniu pierścienia poprzyginać , ale nie w koło tylko zawsze po przekątnej , też cierpliwie i śrubokrętem przez docisk , bo to delikatna blaszka. Powodzenia. :mrgreen: +

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
dzieki za odpowiedz . o czyms takim wlasnie myslalem, ale poniewaz jest to raczej barbarzynska metoda i roznie moze sie skonczyc :cry: wolalem zapytac- a nuz ktos zna moze jakis patent na to

:
Witam, jest jeszcze jeden sposób, spotkałem się oto z taką sytuacją:
Kolega poprosił mnie abym naprawił mu licznik w Honda Valkyrie, prędkościomierz działał ale nie bił kilometrów.
Ale było moje zdziwienie gdy wyciągnąłem licznik z chromowanej obudowy :shock: Moim oczom ukazała się obudowa licznika ta z tworzywa sztucznego która była rozcięta wokoło około 3 cm. poniżej szkła, i ordynarnie zgrzana lutownicą. Już wiedziałem że ktoś był w liczniku i coś przekombinował :-/ .
Po rozcięciu "zlutowanego" plastiku zobaczyłem chamsko zniszczoną przekładnie ślimakową odpowiadającą za kręcenie kilometrów. Dorobiłem przekładnie z rozbitego starego licznika wymieniłem i wszystko hula :mrgreen: .
Dzięki temu poznałem kolejny sposób dostania się do licznika nie uszkadzając chromowanego kołnierza i uszczelnienia przy górnej szybce :-)8 .

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
:
Ja w ten sam sposób tzn. przecięcie plastiku poniżej pierścienia chromowanego i sklejenie potem dostałem się do obrotomierza i go zregenerowałem przez poprawienie lutów, do tej pory działa :-) a to znana przypadłość w rocznikach 83 - 85

:
hmmm tyle opinii ile odpowiedzi...hehe
sprobuje chyba zaczac od rozginania tego kolnierza a jezeli nie wypali to sprobuje ciac.
dam znac co mi wyszlo
jeszcze raz dzieki za sugestie.

:
ttm750 napisał/a:
hmmm tyle opinii ile odpowiedzi...hehe
sprobuje chyba zaczac od rozginania tego kolnierza a jezeli nie wypali to sprobuje ciac.
dam znac co mi wyszlo
jeszcze raz dzieki za sugestie.


Jeżeli dojdziesz do obrotomierza od góry możesz mieć problem z ponownym uszczelnieniem a szybka może być nagminnie zaparowana od wewnątrz.

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
:
Jak wyżej wspomniałem robiłem tym sposobem i nic się nie działo - parowanie itp. Tam jest taki oring silikonowy pod szybką uszczelniający - przy składaniu owinołem całość długą trytką i docisneło szybkę razem z pierścieniem i sukcesywnie z "premedytacją" :mrgreen: poobginałem krawędz pierścienia.

Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
:
Polecam filmik na ten temat na youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=tU08XSXA_oY

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group