/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Synchronizacja gaźników
Autor Wiadomość
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2013-05-11, 12:28   

W razie czego uszczelnij nawet silikonem (uszczelką w tubce).
Z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że wyregulowanie składu mieszanki w VT500C za pomocą colortune jest baaardzo trudne. Próbowałem kilka razy i mi się nie udało. Potrzebny jest dokładny obrotomierz w niskim zakresie obrotów, albo trochę wyczucia i dobry słuch.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
karolent 

Motocykl: shadow500
Wiek: 52
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: stargard
Wysłany: 2013-05-11, 21:46   

Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym , aby kolor spalanej mieszanki na wolnych obrotach, widzianej przez wizjer świecy był w kolorze niebieskim, po dodaniu gazu przechodził w kolor pomarańczowy, a gdy obroty spadaja stawał się znowu niebieski. Tak przynajmniej wywnioskowałem z instrukcji.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9493
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-05-11, 22:11   

karolent napisał/a:
Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym, aby ....

I dobrze myślałeś. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Cezar 
Ride Safe Ride Free


Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 2472
Skąd: Otwock
Wysłany: 2013-05-12, 17:57   

Todek napisał/a:
karolent napisał/a:
Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym, aby ....

I dobrze myślałeś. :mrgreen:


Dokładnie. Tylko, że w moim przypadku wkręcenie colortune'a i zmiana składu wyglądało tak, że kręciłem śrubką składu od 0 do 5 obrotów a kolor się nie zmieniał :) A jeśli zmieniał to ja nie byłem w stanie tego wyłapać.
Ostateczne ustawienie miałem mocno niesymetryczne (1,5obr F i 2 i 3/4 obr R). Tak wyregulowałem na słuch. Pokrywało się to z ustawieniami fabrycznymi, które nie potrzebnie starałem się zmienić.
_________________
Jadę jadę na motorze...
 
 
 
gallahad 

Motocykl: vt500e
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-14, 16:38   

mi z kolei po rozkręceniu gaźników zostały dwie sprężynki - małe po 1 cm.
Wiem ze jedna z nich idzie pod śrubę do regulacji obrotów miedzy gażnikami. A druga to nie wiem ma ktos jakis pomysł ?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9493
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-05-14, 20:24   

gallahad napisał/a:
mi z kolei po rozkręceniu gaźników zostały dwie sprężynki - małe po 1 cm.
Wiem ze jedna z nich idzie pod śrubę do regulacji obrotów miedzy gażnikami. A druga to nie wiem ma ktos jakis pomysł ?

Człowieku, skatowni, jak dla mnie normalnie rewelacja. :mrgreen: Trzeba było robić fotki albo notatki. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
gallahad 

Motocykl: vt500e
Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-14, 21:16   

Cytat:
Człowieku, skatowni, jak dla mnie normalnie rewelacja. :mrgreen: Trzeba było robić fotki albo notatki. :mrgreen:


zrobiłem fotki ale tylko takie ogólne. I nie widać na nich skąd mógłby być ta sprężynka a w manualu nie ma dokładnego rysunku.
 
 
karolent 

Motocykl: shadow500
Wiek: 52
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: stargard
Wysłany: 2013-06-17, 21:13   

Troche mi zeszło ale jestem ponownie, a oto moje spostrzeżenia odnośnie regulacji składu mieszanki.
Rozwierciłem zaślepki składu mieszanki, wkręciłem świece Colortune i próbowałem regulować, ale moje spostrzeżenia są podobne do Cezara, że trudno jest zauważyć różnicę w kolorze spalanej mieszanki, nawet kręcąc w zakresie 1,5 obrotu. Na lewym cylindrze kolor spalania wyglądał przyzwoicie więc go nie ruszałem, ale na prawym był biały a nie niebieski, więc zacząłem regulowac. Wykrecając śrubę składu mieszanki nie można było zauważyć różnicy dopiero przy około 3,5 obrotu płomień zrobił sie pomarańczowy. Ostatecznie ustawiłem wykrecony o 1 3/4 obrotu. Motocykl dużo lepiej wkręca się na obroty, ale i tak nie wiem czy ustawienie jest prawidłowe. Muszę poszukac dokładnego obrotomierza o którym pisał Cezar i spróbowac jeszcze raz. Nie wiecie gdzie można takowy kupić?
 
 
mirek63 


Motocykl: VT 500C
Wiek: 60
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-18, 00:35   

Może ten Ci podejdzie ?
http://allegro.pl/obrotom...3188071925.html
 
 
zawodnik88 


Motocykl: honda shadow 500
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 33
Skąd: Chruszczobród /SZA
Wysłany: 2013-11-22, 11:03   

Witam zabrałem się za synchro w mojej 500tce i wakuometr mam zrobiony jak ze strony virago tylko że po podłączeniu i odpaleniu silnika na wolnych obrotach olej od razu zasysa do góry tylny garnek czy to az taka róznica cisnien ?
 
 
Saruman 


Motocykl: Honda VT 600 Shadow 97
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-11-29, 20:49   

Czy rozwiązałeś problem zassania płynu?Jestem zainteresowany tematem bo właśnie buduję sobie "wyrównywacz podciśnień" i zastanawiam się co nalać do rurki -denaturat czy olej.Co ty nalałeś i co się stało jak ci płyn zassało?
 
 
zawodnik88 


Motocykl: honda shadow 500
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 33
Skąd: Chruszczobród /SZA
Wysłany: 2013-11-30, 14:35   

Zasysanie oleju było spodowane tylko tym że gazniki były bardzo rozregulowane ale gdy lekko przykreciłem śrubke od regulacji poziomy się wyrównały
 
 
Saruman 


Motocykl: Honda VT 600 Shadow 97
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-11-30, 15:22   

Jaki olej nalałeś do rurki w swoim przyrządzie?
 
 
zawodnik88 


Motocykl: honda shadow 500
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 33
Skąd: Chruszczobród /SZA
Wysłany: 2013-12-01, 15:45   

silnikowy 10w40
 
 
JohnM 


Motocykl: VT600 '93
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 175
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-12-02, 23:44   

Też można zalać olejem takim po sezonie, ciemniejszy i dobrze widoczny :->
_________________
Nothing is over! Nothing!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM