Synchronizacja gaźników
Odpowiedz do tematu

:
W razie czego uszczelnij nawet silikonem (uszczelką w tubce).
Z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że wyregulowanie składu mieszanki w VT500C za pomocą colortune jest baaardzo trudne. Próbowałem kilka razy i mi się nie udało. Potrzebny jest dokładny obrotomierz w niskim zakresie obrotów, albo trochę wyczucia i dobry słuch.

Jadę jadę na motorze...
:
Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym , aby kolor spalanej mieszanki na wolnych obrotach, widzianej przez wizjer świecy był w kolorze niebieskim, po dodaniu gazu przechodził w kolor pomarańczowy, a gdy obroty spadaja stawał się znowu niebieski. Tak przynajmniej wywnioskowałem z instrukcji.

:
karolent napisał/a:
Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym, aby ....

I dobrze myślałeś. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
karolent napisał/a:
Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym, aby ....

I dobrze myślałeś. :mrgreen:


Dokładnie. Tylko, że w moim przypadku wkręcenie colortune'a i zmiana składu wyglądało tak, że kręciłem śrubką składu od 0 do 5 obrotów a kolor się nie zmieniał :) A jeśli zmieniał to ja nie byłem w stanie tego wyłapać.
Ostateczne ustawienie miałem mocno niesymetryczne (1,5obr F i 2 i 3/4 obr R). Tak wyregulowałem na słuch. Pokrywało się to z ustawieniami fabrycznymi, które nie potrzebnie starałem się zmienić.

Jadę jadę na motorze...
:
mi z kolei po rozkręceniu gaźników zostały dwie sprężynki - małe po 1 cm.
Wiem ze jedna z nich idzie pod śrubę do regulacji obrotów miedzy gażnikami. A druga to nie wiem ma ktos jakis pomysł ?

:
gallahad napisał/a:
mi z kolei po rozkręceniu gaźników zostały dwie sprężynki - małe po 1 cm.
Wiem ze jedna z nich idzie pod śrubę do regulacji obrotów miedzy gażnikami. A druga to nie wiem ma ktos jakis pomysł ?

Człowieku, skatowni, jak dla mnie normalnie rewelacja. :mrgreen: Trzeba było robić fotki albo notatki. :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Cytat:
Człowieku, skatowni, jak dla mnie normalnie rewelacja. :mrgreen: Trzeba było robić fotki albo notatki. :mrgreen:


zrobiłem fotki ale tylko takie ogólne. I nie widać na nich skąd mógłby być ta sprężynka a w manualu nie ma dokładnego rysunku.

:
Troche mi zeszło ale jestem ponownie, a oto moje spostrzeżenia odnośnie regulacji składu mieszanki.
Rozwierciłem zaślepki składu mieszanki, wkręciłem świece Colortune i próbowałem regulować, ale moje spostrzeżenia są podobne do Cezara, że trudno jest zauważyć różnicę w kolorze spalanej mieszanki, nawet kręcąc w zakresie 1,5 obrotu. Na lewym cylindrze kolor spalania wyglądał przyzwoicie więc go nie ruszałem, ale na prawym był biały a nie niebieski, więc zacząłem regulowac. Wykrecając śrubę składu mieszanki nie można było zauważyć różnicy dopiero przy około 3,5 obrotu płomień zrobił sie pomarańczowy. Ostatecznie ustawiłem wykrecony o 1 3/4 obrotu. Motocykl dużo lepiej wkręca się na obroty, ale i tak nie wiem czy ustawienie jest prawidłowe. Muszę poszukac dokładnego obrotomierza o którym pisał Cezar i spróbowac jeszcze raz. Nie wiecie gdzie można takowy kupić?

:
Może ten Ci podejdzie ?
http://allegro.pl/obrotom...3188071925.html

:
Witam zabrałem się za synchro w mojej 500tce i wakuometr mam zrobiony jak ze strony virago tylko że po podłączeniu i odpaleniu silnika na wolnych obrotach olej od razu zasysa do góry tylny garnek czy to az taka róznica cisnien ?

:
Czy rozwiązałeś problem zassania płynu?Jestem zainteresowany tematem bo właśnie buduję sobie "wyrównywacz podciśnień" i zastanawiam się co nalać do rurki -denaturat czy olej.Co ty nalałeś i co się stało jak ci płyn zassało?

:
Zasysanie oleju było spodowane tylko tym że gazniki były bardzo rozregulowane ale gdy lekko przykreciłem śrubke od regulacji poziomy się wyrównały

:
Jaki olej nalałeś do rurki w swoim przyrządzie?

:
silnikowy 10w40

:
Też można zalać olejem takim po sezonie, ciemniejszy i dobrze widoczny :->

Nothing is over! Nothing!
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group