Synchronizacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2013-05-11, 12:28
|
|
|
W razie czego uszczelnij nawet silikonem (uszczelką w tubce).
Z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że wyregulowanie składu mieszanki w VT500C za pomocą colortune jest baaardzo trudne. Próbowałem kilka razy i mi się nie udało. Potrzebny jest dokładny obrotomierz w niskim zakresie obrotów, albo trochę wyczucia i dobry słuch. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
karolent
Motocykl: shadow500
Wiek: 52 Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 13 Skąd: stargard
|
Wysłany: 2013-05-11, 21:46
|
|
|
Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym , aby kolor spalanej mieszanki na wolnych obrotach, widzianej przez wizjer świecy był w kolorze niebieskim, po dodaniu gazu przechodził w kolor pomarańczowy, a gdy obroty spadaja stawał się znowu niebieski. Tak przynajmniej wywnioskowałem z instrukcji. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-05-11, 22:11
|
|
|
karolent napisał/a: | Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym, aby .... |
I dobrze myślałeś. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Cezar
Ride Safe Ride Free
Motocykl: VT 500 C 85
Wiek: 39 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 2472 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2013-05-12, 17:57
|
|
|
Todek napisał/a: | karolent napisał/a: | Myślałem, że ustawienie mieszanki za pomocą colortune polega na tym, aby .... |
I dobrze myślałeś. |
Dokładnie. Tylko, że w moim przypadku wkręcenie colortune'a i zmiana składu wyglądało tak, że kręciłem śrubką składu od 0 do 5 obrotów a kolor się nie zmieniał :) A jeśli zmieniał to ja nie byłem w stanie tego wyłapać.
Ostateczne ustawienie miałem mocno niesymetryczne (1,5obr F i 2 i 3/4 obr R). Tak wyregulowałem na słuch. Pokrywało się to z ustawieniami fabrycznymi, które nie potrzebnie starałem się zmienić. |
_________________ Jadę jadę na motorze... |
|
|
|
|
gallahad
Motocykl: vt500e
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-05-14, 16:38
|
|
|
mi z kolei po rozkręceniu gaźników zostały dwie sprężynki - małe po 1 cm.
Wiem ze jedna z nich idzie pod śrubę do regulacji obrotów miedzy gażnikami. A druga to nie wiem ma ktos jakis pomysł ? |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-05-14, 20:24
|
|
|
gallahad napisał/a: | mi z kolei po rozkręceniu gaźników zostały dwie sprężynki - małe po 1 cm.
Wiem ze jedna z nich idzie pod śrubę do regulacji obrotów miedzy gażnikami. A druga to nie wiem ma ktos jakis pomysł ? |
Człowieku, skatowni, jak dla mnie normalnie rewelacja. Trzeba było robić fotki albo notatki. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
gallahad
Motocykl: vt500e
Dołączył: 16 Kwi 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-05-14, 21:16
|
|
|
Cytat: | Człowieku, skatowni, jak dla mnie normalnie rewelacja. Trzeba było robić fotki albo notatki. |
zrobiłem fotki ale tylko takie ogólne. I nie widać na nich skąd mógłby być ta sprężynka a w manualu nie ma dokładnego rysunku. |
|
|
|
|
karolent
Motocykl: shadow500
Wiek: 52 Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 13 Skąd: stargard
|
Wysłany: 2013-06-17, 21:13
|
|
|
Troche mi zeszło ale jestem ponownie, a oto moje spostrzeżenia odnośnie regulacji składu mieszanki.
Rozwierciłem zaślepki składu mieszanki, wkręciłem świece Colortune i próbowałem regulować, ale moje spostrzeżenia są podobne do Cezara, że trudno jest zauważyć różnicę w kolorze spalanej mieszanki, nawet kręcąc w zakresie 1,5 obrotu. Na lewym cylindrze kolor spalania wyglądał przyzwoicie więc go nie ruszałem, ale na prawym był biały a nie niebieski, więc zacząłem regulowac. Wykrecając śrubę składu mieszanki nie można było zauważyć różnicy dopiero przy około 3,5 obrotu płomień zrobił sie pomarańczowy. Ostatecznie ustawiłem wykrecony o 1 3/4 obrotu. Motocykl dużo lepiej wkręca się na obroty, ale i tak nie wiem czy ustawienie jest prawidłowe. Muszę poszukac dokładnego obrotomierza o którym pisał Cezar i spróbowac jeszcze raz. Nie wiecie gdzie można takowy kupić? |
|
|
|
|
mirek63
Motocykl: VT 500C
Wiek: 60 Dołączył: 11 Paź 2011 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
zawodnik88
Motocykl: honda shadow 500
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 33 Skąd: Chruszczobród /SZA
|
Wysłany: 2013-11-22, 11:03
|
|
|
Witam zabrałem się za synchro w mojej 500tce i wakuometr mam zrobiony jak ze strony virago tylko że po podłączeniu i odpaleniu silnika na wolnych obrotach olej od razu zasysa do góry tylny garnek czy to az taka róznica cisnien ? |
|
|
|
|
Saruman
Motocykl: Honda VT 600 Shadow 97
Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 65 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-11-29, 20:49
|
|
|
Czy rozwiązałeś problem zassania płynu?Jestem zainteresowany tematem bo właśnie buduję sobie "wyrównywacz podciśnień" i zastanawiam się co nalać do rurki -denaturat czy olej.Co ty nalałeś i co się stało jak ci płyn zassało? |
|
|
|
|
zawodnik88
Motocykl: honda shadow 500
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 33 Skąd: Chruszczobród /SZA
|
Wysłany: 2013-11-30, 14:35
|
|
|
Zasysanie oleju było spodowane tylko tym że gazniki były bardzo rozregulowane ale gdy lekko przykreciłem śrubke od regulacji poziomy się wyrównały |
|
|
|
|
Saruman
Motocykl: Honda VT 600 Shadow 97
Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 65 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-11-30, 15:22
|
|
|
Jaki olej nalałeś do rurki w swoim przyrządzie? |
|
|
|
|
zawodnik88
Motocykl: honda shadow 500
Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 33 Skąd: Chruszczobród /SZA
|
Wysłany: 2013-12-01, 15:45
|
|
|
silnikowy 10w40 |
|
|
|
|
JohnM
Motocykl: VT600 '93
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 175 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2013-12-02, 23:44
|
|
|
Też można zalać olejem takim po sezonie, ciemniejszy i dobrze widoczny |
_________________ Nothing is over! Nothing! |
|
|
|
|
|