/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie
Autor Wiadomość
Talibanairlines 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-12, 19:10   

Todek napisał/a:
Talibanairlines napisał/a:
Dobrze mówił przy większej liczbie oktan powinien być inny kąt zapłonu 8-)

Taaa, i Honda Shadow, sama ten kąt sobie reguluje. :shock: :-P

no właśnie honda go nie reguluje :-|
musiał by być czujnik np. spalania stukowego itd.
niestety samemu trzeba to zrobić :mrgreen:
a regulujesz to z użyciem stroboskopu 8-)
a konsekwencje - w sumie nie ma. tylko silnik będzie inaczej chodził,
może się też dynamika nieznacznie zmienić oraz spalanie.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-04-12, 19:41   

Talibanairlines napisał/a:
niestety samemu trzeba to zrobić :mrgreen:
a regulujesz to z użyciem stroboskopu 8-)

To nie jest żart. Jeżeli wiesz jak to zrobić i robiłeś to, to proszę opisz procedurę.
Jak się domyślam, to robimy to podobnie jak w Pf126p, tak?
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Asgalt 


Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1363
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-12, 20:11   

Todek napisał/a:
Talibanairlines napisał/a:
niestety samemu trzeba to zrobić :mrgreen:
a regulujesz to z użyciem stroboskopu 8-)

To nie jest żart. Jeżeli wiesz jak to zrobić i robiłeś to, to proszę opisz procedurę.
Jak się domyślam, to robimy to podobnie jak w Pf126p, tak?

Ja też jestem ciekaw, szczególnie, że dziś miałem gest i poczęstowałem Zochę 98-ką. Napisz, proszę, co i jak?
_________________
Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.

Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300
 
 
Patrol303 


Motocykl: Honda Shadow 700 85
Wiek: 31
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-04-12, 20:21   

Również jestem zainteresowany, jeżeli to obniży koszty spalania tak że będzie się opłacało jeździć na 98 które jest droższe ;p. Musiałby zejść ze spalaniem o co najmniej pół litra w dół aby się opłacało, oczywiście zależy ile kosztowało by zrobienie takiego myku ;]
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2824
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-04-12, 20:46   

:lol:
Po 3 litrze już się nie rozróżnia jakiego koloru karta była na whisky ...
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
Talibanairlines 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-14, 10:00   

Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta... doczytałem :-/ dałbym sobie rękę uciąć że gdzieś to widziałem i teraz bez ręki bym śmigał :mrgreen:
Przepraszam za zamieszanie .
Nie wiem jak w nowszych modelach.
Dla tych co pytali o konsekwencje:
W przypadku przestawienia kata zapłonu na wcześniejszy dla paliwa z większą ilością oktanów na paliwie z mniejszą ilością może dochodzić do spalania stukowego(samozapłonu jak w dieslu).
Liczba oktanów określa właśnie odporność paliwa na samozapłon.
jeśli chodzi o osiągi to silniki przeznaczone na 95 oktanów będą lepiej chodziły właśnie na 95 niż na 98 oktanach. Zwłaszcza jeśli tak jak w moim nie ma możliwości (niestety) zmiany kąta,( a kij wie jakie paliwo mieli wtedy w USA i na jakie to zostało zaprojektowane)
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-04-14, 10:15   

Talibanairlines napisał/a:
Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta

A w jakim się da? No oczywiście poza WSK-a 125. :mrgreen: :mrgreen:
Manuale do Shadow zalecają paliwo od minimum 86 oktan. Tak więc 95 to ..................
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Talibanairlines 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-14, 11:53   

no właśnie od 86 czyli zasadniczo kąt zapłonu mógłby być zupełnie inny ( w sumie to powinien :-/ ) jak silnik jest na 86 to na 100 tez pojedzie, ale nie wykorzysta pełni sprawności dla lepszego paliwa właśnie ze względu na czas zapłonu.
 
 
ALFik 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 1985
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: St-ce
Wysłany: 2014-04-14, 11:59   

Talibanairlines, a Ty jakie paliwko lejesz do swojej Hondy, właśnie Pb95?
Ostatnio zmieniony przez ALFik 2014-04-14, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-04-14, 11:59   

Shadok napisał/a:
Spalanie mam tak 5-5,5l,, raczej bez zmian trasa/miasto. Rekord to 7,5l/100 ale na austostradzie ze średnią 170 ;-)
Szczerze powiedziawszy to ci nie powiem przy jakich to prędkościach zmieniam, robię to na ucho i czucie.


hmm, no to ja też miałem rekord 7,5... z tym że jako minimum. Myślę, że musimy poważnie porozmawiać, przywieźć skrzynkę piwa... ;-)
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
ALFik 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 1985
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: St-ce
Wysłany: 2014-04-14, 12:02   

Ja mam właśnie takie spalanie jak potfur. Poniżej 7,5/100 zejść nie mogę :(
 
 
Talibanairlines 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-14, 12:49   

ALFik napisał/a:
Talibanairlines, a Ty jakie paliwko lejesz do swojej Hondy, właśnie Pb95?

Tak 95 nie ma sensu lać 98.
A spalanie mam trasa 12.04.2014 Kraków-Smoleń- Kraków ok.5.5l prędkość 80-100km/h
w mieście pali mi jak bardzom delikatnie jeździłem to ok 6, natomiast normalna jazda bez mulenia, ale też bez deptania ok 7l.
Mam świeżo zamontowany zestaw dynojeta (iglica,dysza do fabrycznego wydechu, sprężyna membrany) i na nim są pomiary.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-04-14, 12:58   

ALFik napisał/a:
Ja mam właśnie takie spalanie jak potfur. Poniżej 7,5/100 zejść nie mogę :(


chociaż... był taki jeden moment, kiedy zszedłem do 5,5-5,7 - podczas jazdy na Mazury na Rajd Cieni. Różnica była taka, że jechała za mną żona na YBR125, ale zupełnie nie rozumiem, jaki to ma wpływ... ani trochę... wcale a wcale ;-)
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
ALFik 

Motocykl: Honda Shadow VT1100 1985
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: St-ce
Wysłany: 2014-04-14, 13:11   

Jak żona spalała wtedy 2,5l to nic dziwnego, że Tobie zeszło do 5,5l ;-)
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1953
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2014-04-14, 17:26   

No głupio mi pisać... Ostatnia trasa ok. 450 km wyszło 6/100 ale jechałem bez szyby i z kolegami... :twisted:
No sprawdzać trzebaby... poziom paliwa, wielkość załozonych dysz... czy ja wiem co jeszcze...
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM