Spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Talibanairlines
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-04-12, 19:10
|
|
|
Todek napisał/a: | Talibanairlines napisał/a: | Dobrze mówił przy większej liczbie oktan powinien być inny kąt zapłonu |
Taaa, i Honda Shadow, sama ten kąt sobie reguluje. |
no właśnie honda go nie reguluje
musiał by być czujnik np. spalania stukowego itd.
niestety samemu trzeba to zrobić
a regulujesz to z użyciem stroboskopu
a konsekwencje - w sumie nie ma. tylko silnik będzie inaczej chodził,
może się też dynamika nieznacznie zmienić oraz spalanie. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-04-12, 19:41
|
|
|
Talibanairlines napisał/a: | niestety samemu trzeba to zrobić
a regulujesz to z użyciem stroboskopu |
To nie jest żart. Jeżeli wiesz jak to zrobić i robiłeś to, to proszę opisz procedurę.
Jak się domyślam, to robimy to podobnie jak w Pf126p, tak? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Asgalt
Motocykl: VTX 1300 '03
Wiek: 56 Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 1363 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-04-12, 20:11
|
|
|
Todek napisał/a: | Talibanairlines napisał/a: | niestety samemu trzeba to zrobić
a regulujesz to z użyciem stroboskopu |
To nie jest żart. Jeżeli wiesz jak to zrobić i robiłeś to, to proszę opisz procedurę.
Jak się domyślam, to robimy to podobnie jak w Pf126p, tak? |
Ja też jestem ciekaw, szczególnie, że dziś miałem gest i poczęstowałem Zochę 98-ką. Napisz, proszę, co i jak? |
_________________ Nigdy nie piję przed piątą po południu.
Na szczęście zawsze gdzieś na świecie jest piąta po południu.
Moje byłe Zochy: VT 600, VT 750, VT 1100 i Zocha obecna: VTX 1300 |
|
|
|
|
Patrol303
Motocykl: Honda Shadow 700 85
Wiek: 31 Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 104 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-04-12, 20:21
|
|
|
Również jestem zainteresowany, jeżeli to obniży koszty spalania tak że będzie się opłacało jeździć na 98 które jest droższe ;p. Musiałby zejść ze spalaniem o co najmniej pół litra w dół aby się opłacało, oczywiście zależy ile kosztowało by zrobienie takiego myku ;] |
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2824 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-04-12, 20:46
|
|
|
Po 3 litrze już się nie rozróżnia jakiego koloru karta była na whisky ... |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
Talibanairlines
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-04-14, 10:00
|
|
|
Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta... doczytałem dałbym sobie rękę uciąć że gdzieś to widziałem i teraz bez ręki bym śmigał
Przepraszam za zamieszanie .
Nie wiem jak w nowszych modelach.
Dla tych co pytali o konsekwencje:
W przypadku przestawienia kata zapłonu na wcześniejszy dla paliwa z większą ilością oktanów na paliwie z mniejszą ilością może dochodzić do spalania stukowego(samozapłonu jak w dieslu).
Liczba oktanów określa właśnie odporność paliwa na samozapłon.
jeśli chodzi o osiągi to silniki przeznaczone na 95 oktanów będą lepiej chodziły właśnie na 95 niż na 98 oktanach. Zwłaszcza jeśli tak jak w moim nie ma możliwości (niestety) zmiany kąta,( a kij wie jakie paliwo mieli wtedy w USA i na jakie to zostało zaprojektowane) |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-04-14, 10:15
|
|
|
Talibanairlines napisał/a: | Ja mam vt z 85r i w nim akurat nie da się zmienić kąta |
A w jakim się da? No oczywiście poza WSK-a 125.
Manuale do Shadow zalecają paliwo od minimum 86 oktan. Tak więc 95 to .................. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Talibanairlines
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-04-14, 11:53
|
|
|
no właśnie od 86 czyli zasadniczo kąt zapłonu mógłby być zupełnie inny ( w sumie to powinien ) jak silnik jest na 86 to na 100 tez pojedzie, ale nie wykorzysta pełni sprawności dla lepszego paliwa właśnie ze względu na czas zapłonu. |
|
|
|
|
ALFik
Motocykl: Honda Shadow VT1100 1985
Wiek: 47 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 37 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 2014-04-14, 11:59
|
|
|
Talibanairlines, a Ty jakie paliwko lejesz do swojej Hondy, właśnie Pb95? |
Ostatnio zmieniony przez ALFik 2014-04-14, 11:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2014-04-14, 11:59
|
|
|
Shadok napisał/a: | Spalanie mam tak 5-5,5l,, raczej bez zmian trasa/miasto. Rekord to 7,5l/100 ale na austostradzie ze średnią 170
Szczerze powiedziawszy to ci nie powiem przy jakich to prędkościach zmieniam, robię to na ucho i czucie. |
hmm, no to ja też miałem rekord 7,5... z tym że jako minimum. Myślę, że musimy poważnie porozmawiać, przywieźć skrzynkę piwa... |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
ALFik
Motocykl: Honda Shadow VT1100 1985
Wiek: 47 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 37 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 2014-04-14, 12:02
|
|
|
Ja mam właśnie takie spalanie jak potfur. Poniżej 7,5/100 zejść nie mogę :( |
|
|
|
|
Talibanairlines
Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-04-14, 12:49
|
|
|
ALFik napisał/a: | Talibanairlines, a Ty jakie paliwko lejesz do swojej Hondy, właśnie Pb95? |
Tak 95 nie ma sensu lać 98.
A spalanie mam trasa 12.04.2014 Kraków-Smoleń- Kraków ok.5.5l prędkość 80-100km/h
w mieście pali mi jak bardzom delikatnie jeździłem to ok 6, natomiast normalna jazda bez mulenia, ale też bez deptania ok 7l.
Mam świeżo zamontowany zestaw dynojeta (iglica,dysza do fabrycznego wydechu, sprężyna membrany) i na nim są pomiary. |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2014-04-14, 12:58
|
|
|
ALFik napisał/a: | Ja mam właśnie takie spalanie jak potfur. Poniżej 7,5/100 zejść nie mogę :( |
chociaż... był taki jeden moment, kiedy zszedłem do 5,5-5,7 - podczas jazdy na Mazury na Rajd Cieni. Różnica była taka, że jechała za mną żona na YBR125, ale zupełnie nie rozumiem, jaki to ma wpływ... ani trochę... wcale a wcale |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
ALFik
Motocykl: Honda Shadow VT1100 1985
Wiek: 47 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 37 Skąd: St-ce
|
Wysłany: 2014-04-14, 13:11
|
|
|
Jak żona spalała wtedy 2,5l to nic dziwnego, że Tobie zeszło do 5,5l |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2014-04-14, 17:26
|
|
|
No głupio mi pisać... Ostatnia trasa ok. 450 km wyszło 6/100 ale jechałem bez szyby i z kolegami...
No sprawdzać trzebaby... poziom paliwa, wielkość załozonych dysz... czy ja wiem co jeszcze... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
|